$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - jak tu przyspieszyc scorupke nie za duzym kosztem
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak tu przyspieszyc scorupke nie za duzym kosztem
Autor Wiadomość
DobryZiom
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 09:52   jak tu przyspieszyc scorupke nie za duzym kosztem

dokladnie jak w temacie co zrobic zeby scorpio bylo ciutke szybsze??????? mam scorpio 2.0 DOHC i przydalo by mu sie troche kopa co mozna zrobic slyszalem cos o stozku i ukladzie wydechowym ??? bo pakowanie sie w jakies turbo nie ma sensu a koszt jest porazajacy:p co radzicie??? z gory dzieki i pozdroooo
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 09:56   

Dobry dolot ( stożek - no chyba, że gaz to odpada ) plus dobry wydech. Wywal kat-y. Jak masz troszkę więcej kasy to na zmianę mapy zapłonu się uaj i będzie miodzio. Nie wiem czemu wydaje Ci się mało dynamiczny DOHC - to prawie jak 2.4 V6 pomyka - pojeździj w górnym zakresie obrotów to zobaczysz jak chodzi.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 10:02   

zgadzam się ze Struną. 2.0 dohc w przejściówce zapierdala ino siwy dym ( no cossi to to nie jest, ale jest ok). Popatrz czy za przepustnicą nie masz zwężki. Gdzieś o tym pisali na sierrafan.pl
 
 
DobryZiom
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 10:07   

nie no mam wlasnie 2.0 DOHC z 91 roku ale mysle ze z tego silniczka mozna troche wiecej wyciagnac a co do obrotow to moja scorupka nie ma ze mna lekko:] mowiles cos o mapie zaplonu wiesz jaki moze byc tego koszt? ktos juz zmienia caly wydech zaczynajac od silnika na jakies lepszy ma jakies doswiadczenie z tym zwiazane albo z zalozeniem stozka moze zna jakies przyblizone ceny albo problemy z tym zwiazane? a jeszcze temat strumienicy warto nie warto?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 10:18   

Wszystko warto jak się to zrobi dobrze - jak się spartaczy to szkoda twojej kasy i silnika. Zmana mapy zapłonu to nic innego jak chip-tuning - ceny od około 800 pln w górę. Na początek wywal katy i ostatni tłumi wymień na coś mało stawiającego opór. Stożek jak masz gaz to sobei daruj - jak benzynka to no problem - tylko odpowiedniej długości doprowadzenie musi być - ale DOHC ma rezonator więc no problem.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 10:25   

Zrób tak jak mówi Struna, tylko zrób to mądrze.Nie na pałę, bo wykończysz motor (a najpredzej głowicę)
 
 
DobryZiom
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 10:36   

no cos tam podlubie a w zasadzie mechanicy stozek na 100% idzie bo nie truje mojej scorupki gazem no i chyba zrobie caly wtdech od samego poczatku a ztym chipem musialbym sie czegos wiecej dowiedziec bo nie za bardzo sie znam zobaczyc np. testy ile by to dalo w moim przypadku dzieki za rady pozdrawiam i czekam na nastepne:]
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 10:54   

Jak już jedziesz na chip tuning to potem na hamowni masz testy - można np. ustawić jak kumpel ma w Corsie - że do trzeciego biegu wkręca się baaardzo żwawo - na 4 już jabkby normalnie. Tak czy inaczej weź pod uwagę wzrost zużycia paliwa. Czymś ten przyrost mocy karmić trzeba.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
DobryZiom
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 14:07   

gadalem wlasnie z kolega i potem dzwonilem do sklepy a dokladnie warsztatu i dowiedzialem sie ze nie oplaca sie montowac chipu poniewaz nie da to praktycznie mocy a koszt kolo 1500 zeta mozna zyskac na tym kolo 10koni wiec praktycznie nic pozatym chip jest polecany do turbo bo przy zwyklym silniku niwe spelnia swojej roli wiec szukam innych rozwiazan narazie nadal wydech i stozek:]
 
 
Pershing 



Auto: .
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 14:11   

Za te 1500 zeta to bys kupil uzywana turbine w dobrym stanie a dokladajac pare zlociszy jeszcze ja zamontowal 8) a przyrost mocy na pewno bylby wiekszy niz 10 marnych kucykow
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 14:23   

HEHEHE i głowca za miesiąc się rozpadnie - powodzenia :D :D DOHC ogólnie maja tendencję do pękania głowic - a jak jeszcze turbo wrzucisz to wogóle :) Poza tym - nie sadzę, żeby ten silnik był gotowy na sprężarkę - oczywiście moge się mylić :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
DobryZiom
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 14:31   

wlasnie juz o tym mowilem ze turbo odpada bo ten silnik nie jest do tego przygotowany jak juz to wymiana calego silnika na taki z turbo eksperci powiedzieli to samo co przedmowca padl by po 5tys.km i wtedy bym mial klopot a pozaty wsadzenie w niego turba dalo by mi mniej mocy niz wsadzenie silnika 2,9 naprzyklad:] wiec szukamy dalej
 
 
Pershing 



Auto: .
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 14:47   

"Malym kosztem" nie za wiele da sie zrobic. Kazda modyfikacja pociaga za soba nastepna. Np. wymiana stozeka nic Ci nie da bez wymiany wydechu bo w koncu trzeba jakas przwietrzyc komore spalania. Nie mam pojecia jak to jest z DOHC z tym burbo to byl strzal na pałe ale dobrze ze zasiegnales juz opini fachowcow. Wymiana silnika tez nie jest tanim posunieciem bo za taki 2.9 z papiórkami wyniesie Cie ok. 1500 zl ( poprawcie mnie jesli sie myle ;) ). Ogolnie moim zdaniem Scorpio nie za bardzo nadaje sie do tuningu mechanicznego.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 14:54   

Zrób to co napisałem i poczujesz wyraźną różnicę.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 15:02   

ale przekładka silnika i dyfera wyszłaby pewnie taniej niż podniesienie mocy ze 120km do 150km jakie oferuje 2.9 V6
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group