$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Pomóżcie, bo zezłomuje tego grata...
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomóżcie, bo zezłomuje tego grata...
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 260 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Gru 2020|, 2020 19:52   

MarcinQ napisał/a:
Ok, tylko że: jak jest na dworzu temperatura +5, +10 stopni, to nagrzewnica wieje mocno ciepłym powietrzem, przy +2 wieje lekkie ciepełko, a jak jest 0- i więcej na minusie zaczyna być w środku chłodno, a z nagrzewnicy leci powietrze tylko leciutko cieplejsze niż to na zewnątrz.
No to jak nic nagrzewnica jest zamulona i grzeje niewielką powierzchnią.
MarcinQ napisał/a:
czy wysokość zamontowania reduktora LPG może mieć znaczenie w ograniczeniu krążenia płynu przez nagrzewnicę?
jeśli jest szeregowo z nią i przy okazji jest wyżej niż lustro płynu w zbiorniku wyrównawczym, to może mieć problem z pełnym odpowietrzeniem, a tym samym może wpływać na krążenie również w nagrzewnicy.
Jak równolegle to woda/płyn popłynie gdzie lżej, więc jak nagrzewnica zamulona to większość płynu poleci na reduktor.

Chyba wyżej niż wyrównawczy nie jest, więc raczej ta kwestia ok.
MarcinQ napisał/a:
bardziej martwi mnie fakt że niedługo po uruchomieniu ciepły płyn idzie cały czas na chłodnicę, a termostat był już 3 razy zmieniany.

Jak wspomniałem - spotkałem się nie raz z tym że uszczelka termostatu była niewłaściwie założona - jak ją dałeś ? naciągnąłeś na przegrodę tak, że rowek na nią wskoczył, czy może po wierzchu tylko położyłeś ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Gru 2020|, 2020 22:53   

Jak wspomniałem - spotkałem się nie raz z tym że uszczelka termostatu była niewłaściwie założona - jak ją dałeś ? naciągnąłeś na przegrodę tak, że rowek na nią wskoczył, czy może po wierzchu tylko położyłeś ?[/quote]

Tak, naciągnęłem na termostat, a jego przegroda wskoczyła w rowek w uszczelce...
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
Jankes 
502 305 828



Auto: FORD ST
Pomógł: 90 razy
Wiek: 30
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: |15 Gru 2020|, 2020 22:56   

Jest prawidłowo zamontowany, tak się montuje w r4 i działa.
_________________
Potrzebujesz części do Scorpio lub regeneracji instalacji elektrycznej...Zapraszam na mail: jankes.garage@o2.pl
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Ostrzeżeń:
 6/21/24
Wysłany: |16 Gru 2020|, 2020 11:56   

Jankes napisał/a:
Jest prawidłowo zamontowany, tak się montuje w r4 i działa.

Prawda :)
_________________
Przegiąłem, więc prostuję
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |16 Gru 2020|, 2020 13:58   

No ale cudów nie ma, jak płyn nie bedzie miał odpowiedniej temperatury to wąż na chłodnice nie zrobi się gorący bo termostat nie pusci.
Tam mikro ilosci płynu mogą iśc ale one nie nagrzeją całej srednicy węża. Jak wąż się nagrzewa na chłodnice równomiernie wraz z nagrzewaniem płynu to termostat nie działa.

Filozofi wielkiej w jego zamontowaniu nie ma ale nie wiem o co tam chodzi, ale dla mnie to nie działa ten termostat.

Może zrób jakies foty jak to wszystko jest zamontowane od gazu, albo coś bo zaraz wyjdzie że jakaś akcja jest zrobiona.

Bo temat że nagrzewnica słabo daje to może być inna para kaloszy ale za termostatem wąż ma być zimny jak auto np ma 60 stopni. , wiekszosc ma chyba 88 otwarcie do scorpio

Ja tam na żadnym termostacie sprawnym nie widziałem róznicy w nagrzewaniu auta. Fakt że zazwyczaj montuje wahlera bo kiekdys miałem verneta i po 5 miesiacach powiedzial papa.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 260 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Gru 2020|, 2020 14:07   

Ta dziurka z kulką zawsze coś minimalnie puszcza, więc wąż się troszkę może nagrzewać, zwłaszcza blisko obudowy termostatu. Ale jak podczas rozgrzewania auta, gdzie nie powinno jeszcze nastąpić otwarcie termostatu cały wąż robi się ciepły a z nim również chłodnica, to sorry - termostat do bani lub zamontowany w sposób umożliwiający częściowe go omijanie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 42
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Gru 2020|, 2020 16:17   

Nagrzewnica do wymiany.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |2 Sty 2021|, 2020 17:33   

MarcinQ, miałem to samo - pomogła wymiana nagrzewnicy (parownik wpięto szeregowo), jedynie.
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |5 Sty 2021|, 2021 00:18   

MarcinQ, sprawdź jeszcze czy przewody na nagrzewnicy są prawidłowo.
Jeśli dobrze pamiętam, zasilanie powinno iść na dolny króciec.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Sty 2021|, 2021 18:29   

Reader napisał/a:
MarcinQ, sprawdź jeszcze czy przewody na nagrzewnicy są prawidłowo.
Jeśli dobrze pamiętam, zasilanie powinno iść na dolny króciec.


Sprawdze te przewody. Rozumiem że ta rurka która wychodzi przed termostatem i daje płyn do nagrzewnicy ma być niżej, a powrotna wyżej?
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 36 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |5 Sty 2021|, 2021 19:30   

Nie powrotna tylko na pompę wody ;-)
Wąż wychodzący z termostatu idzie na dolny króciec nagrzewnicy a wąz wychodzący z niej (górny króciec) idzie do pompu wody
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 112 razy
Wiek: 47
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |13 Sty 2021|, 2021 18:22   

[ Dodano: |13 Sty 2021|, 2021 18:28 ]
ale jak jestem tu - nagrzewnica działa na różnicy temperatur. wystarczy, że masz ograniczony przepływ (zamulona nagrzewnica lub opory na parowniku) albo najpierw parownik LPG, a potem nagrzewnica, przy temp. poniżej 0 możesz to odczuć na nawiewie. Ponieważ parownik LPG potrzebuje dużo ciepła, ale nie koniecznie przty wysokiej temp. to montaż najpierw nagrzewnica, a potem LPG podniesie efektywność w kabinie. Ale później będzie startował LPG.
_________________
nigdy nie mów nigdy
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group