Kolejny temat z klimą - działa kiedy chce |
Autor |
Wiadomość |
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 16:52
|
|
|
W razie czego, masz w Poznaniu fachowca z krwi i kości. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Demonn
Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 16:59
|
|
|
Jankes napisał/a: | podmień preso i de ica
obieg wewnetrzy, kiedy zostaje uruchomiony i zapala sie dioda, wtedy gruszka na podszybiu zaciąga klape i zamyka dopływ powietrza z zewnątrz |
Nie mam jak podmienić właśnie... DE-ICE chciał bym wyjąć tylko potem nie wiem jak wsadzić ten przewód z czujnikiem, czy on musi być wsadzony w żeberka ? Czy tak aby zamocowany luzem tak jak by ?
pablo19 napisał/a: | W razie czego, masz w Poznaniu fachowca z krwi i kości. |
Się zobaczy troszke daleko bym miał aktualnie także zobaczymy. Także dzięki za info. może będę przypadkiem to wpadnę |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 17:03
|
|
|
wyjmujesz czujnik po prostu i tak samo wkładasz, on nie wchodzi w wymiennik w sensie w to co zamarza |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 22:49
|
|
|
Demonn, sprawdź czy filtry lub parownik nie jest zapyziały i jaką temperaturę ma rurka z niego wychodząca. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Demonn
Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 14:27
|
|
|
WIec tak teraz działa jak należy głównie chodziło mi o to że sama klima się włacza i wyłacza.
Powodem u mnie był ten czujnik który zapobiega oblodzeniu ( parownika grzejnika ? ) wiec go wysunełem i załacza sie i chłodzi cały czas aż do pewnej temperatury im bardziej wysunięty tym bardziej chłodzi cały układ.
Lecz czy to dobre jest to że ma klima chodzić na pełnych obrotach ? |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 14:31
|
|
|
Demonn napisał/a: | Lecz czy to dobre jest to że ma klima chodzić na pełnych obrotach ? |
co przez to rozumiesz?? |
|
|
|
|
Demonn
Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 14:42
|
|
|
Jankes napisał/a: | Demonn napisał/a: | Lecz czy to dobre jest to że ma klima chodzić na pełnych obrotach ? |
co przez to rozumiesz?? |
Czy ma ona cały czas kręcić i sie nie rozłączać ? Pytam bo jak sie wyjmie ten czujnik od DE-ICE to klima cały czas chodzi i się nie rozłacza ;] I wtedy cały czas wieje zimne powietrze. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 14:46
|
|
|
rozumiem, ze nie rozłącza spreżarki i spreżarka jest zapieta i sie kreci non stop??
To jak kręci sie wnetrze spreżarki cały czas to wkońcu ciśnienie wyjdzie w najsłabszym punkcie układu
de ice daje sygnał temperatury zmrożenia wymiennika i odcina prace sprezarki
preso mierzy ciśnienie w układzie i załacza spreżarke oraz wentylatory
wentylator nawiewu nie ma nic wspolnego z praca sprezarki |
|
|
|
|
Demonn
Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 16:41
|
|
|
Tzn. teraz ona się roztacza, z tym ze czujnik ten od DE-ICE jest bardziej wysunięty niż wciśnięty i działa teraz jak potrzeba. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 17:05
|
|
|
wymień czujnik |
|
|
|
|
Demonn
Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 17:10
|
|
|
Albo przerobić na potencjometr. Przetestuje na dłuższym dystansie i będę wiedział co i jak także dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |3 Cze 2016|, 2016 22:26
|
|
|
Nie możesz przerobić go na potencjometr bo ten czujnik ma działać w określonych warunkach,jak zamarza skraplacz to wyłącza sprężarkę a jak nie zamarza to jest zezwolenie na pracę.Spróbuj tak potencjometrem. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Cze 2016|, 2016 22:54
|
|
|
coś w końcu zepsujecie |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |5 Cze 2016|, 2016 13:34
|
|
|
Demonn napisał/a: | sprężarka się włącza i wyłacza | - zależy od parametrów pracy aktualnych i temp. zewnętrznej
Demonn napisał/a: | wychodziło przy włączonej klimie około 12 stopni | - za wysoko, ale by w pełni to ocenić potrzebna temp. zewnętrzna i typ obiegu
Demonn napisał/a: | A zaś pod koniec zaczeło lecieć tylko i wyłącznie jakby letnie powietrze gdzie Klawisz A/C był włączony i sprężarka sie nie włączała | - to nie jest prawidłowe
Demonn napisał/a: | Panel podmieniony ale i tak nie trybi moduł podmieniony i tak nie trybi. Reset też robiony i wyskakiwał błąd 52 i 57. A HBC jest sprawne bo przy uszkodzonym HBC wiatraki zaszynają wiać na MAX obroty | - nic z tych elementów nie daje takiej awarii, jak opisałeś. brak czynnika na dzień dobry, brudny skraplacz, za dużo czynnika, barwini UV, powietrze, olej przepełniony, de ice.
[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:37 ]
Demonn napisał/a: | Czynnik jest wymieniony |
Demonn napisał/a: | sprężarka się włącza i wyłacza | - zależy od parametrów pracy aktualnych i temp. zewnętrznej
Demonn napisał/a: | wychodziło przy włączonej klimie około 12 stopni | - za wysoko, ale by w pełni to ocenić potrzebna temp. zewnętrzna i typ obiegu
Demonn napisał/a: | A zaś pod koniec zaczeło lecieć tylko i wyłącznie jakby letnie powietrze gdzie Klawisz A/C był włączony i sprężarka sie nie włączała | - to nie jest prawidłowe
Demonn napisał/a: | Panel podmieniony ale i tak nie trybi moduł podmieniony i tak nie trybi. Reset też robiony i wyskakiwał błąd 52 i 57. A HBC jest sprawne bo przy uszkodzonym HBC wiatraki zaszynają wiać na MAX obroty | - nic z tych elementów nie daje takiej awarii, jak opisałeś. brak czynnika na dzień dobry, brudny skraplacz, za dużo czynnika, barwini UV, powietrze, olej przepełniony, de ice.
Demonn napisał/a: | Czynnik jest wymieniony | - no i to może być źródło problemu .... zacznij od sprawdzenia, co wyłącza. Procedura jest opisana na forum. Jeśli de-ice, to wymień, jeśli pres wysokiego, to go nie wymieniaj, tylko szukaj poblemu w czynniku.
[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:39 ]
Jankes napisał/a: | podmień preso i de ica | - tylko de-ice, pres żadko tak nawala.
Jankes napisał/a: | i zapala sie dioda | - przy rozruchu nie zawsze się zapala, zależy od wersji.
[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:41 ]
Demonn napisał/a: | Nie mam jak podmienić właśnie... DE-ICE | - na próbe możesz zmostkować. opis na forum.
a tak na początek: wąż gruby do sprężarki jaką ma temperaturę i czy się poci w czasie pracy?
[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:42 ]
Demonn napisał/a: | Lecz czy to dobre jest to że ma klima chodzić na pełnych obrotach ? | - nie, bo możesz rozwalić sprężarkę. Trzeba sprawdzić, czy uszkodzony de-ice, czy też zamarza ci parownik.
[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:43 ]
Demonn napisał/a: | Albo przerobić na potencjometr | - w żadnym wypadku.
[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:44 ]
gufer-posepny napisał/a: | coś w końcu zepsujecie | - jedynie sprężarkę, reszta przeżyje. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |5 Cze 2016|, 2016 14:15
|
|
|
no chodziło mi właśnie o sprężarkę |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|