|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
HBC - Reanimacja |
Autor |
Wiadomość |
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 08:33
|
|
|
Bzymo napisał/a: | Trochę odświeżę.
Czy ktoś z szanownego grona byłby w stanie pomóc zreanimować HBC? Kupować kolejną używkę można, ale to lotaria, więc wole dać komuś zarobić i mieć pewność, że będzie dmuchało jak należy |
Dopiero co wróciłem z krótkiego urlopu ....
Może tak - w tej reanimacji najgorsze jest wybebeszenie starej elektroniki. A szczególnie tej galarety, wszystko zasyfić potrafi. I najlepiej tak, aby izolacja wewnętrznego radiatorka pozostała nieuszkodzona ....
Sama elektronika - to nie takie trudne. Ale jak montować, to kilka sztuk na raz - wtedy szybciej idzie.
Można jeszcze jedno zrobić - dać ten układ na zewnątrz, bez tego radiatora w obudowie dmuchawy - przy analogowym sterowaniu musiał chłodzić dwa duże MOSfety.
Na chwilę obecną ... to ja niestety czasu za bardzo nie mam, ale schematy chętnie udostępnię.
Ktoś chętny do zabawy ??? |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 08:33
|
|
|
Gufer reanimował i sie da to zrobic,napisz do niego moze piodpowie jak to zrobic ,nawet chyba niedawno byla taka dokumentacja zdjęciowa na forum |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 08:34
|
|
|
Jankes napisał/a: | Zagadaj do kol. Grześ |
Ech, już mi na prv pisał, ale byłem na małym urlopie.
Aha - jeszcze jedno. Myślałem jeszcze nad użyciem tego co w środku da się wykorzystać - czyli tylko podpięciu nowej płytki sterującej. To dużo mniej wybebeszania, ale płytkę trzeba by podłączyć na drutach do reszty układu. Ze starego HBC wykorzystany byłby chassis, te dwa MOSfety i bocznik do pomiaru prądu.
Schemat kiedyś chyba zamieściłem - tego oryginalnego układu. Może ktoś chciałby się pobawić ? |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
Ostatnio zmieniony przez Grześ |2 Wrz 2015|, 2015 09:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 19:50
|
|
|
Ja tylko raz podjąłem się otworzenia i ewentualnej naprawy hbc,ciężko dotrzeć do środka,poprawienie lutów nie pomogło,kupiłem używany z 97/98 roku-ten z dodatkowym radiatorem i kłopot z hbc się skończył.
Fajnie by było,jak by ktoś podjął się "wyprodukowania" dobrego zamiennika,bo prędzej czy później oryginały nawet te najmłodsze 17letnie przestaną działać. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 19:55
|
|
|
Jacek12 napisał/a: | Ja tylko raz podjąłem się otworzenia i ewentualnej naprawy hbc,ciężko dotrzeć do środka,poprawienie lutów nie pomogło,kupiłem używany z 97/98 roku-ten z dodatkowym radiatorem i kłopot z hbc się skończył.
Fajnie by było,jak by ktoś podjął się "wyprodukowania" dobrego zamiennika,bo prędzej czy później oryginały nawet te najmłodsze 17letnie przestaną działać. |
Poprawianie lutów raczej niewiele da ... I sam wiesz, jak trudno dotrzeć do środka bez rozwalenia tego układu grubowarstwowego.
Mam jego schemat, można właściwie tą płytkę 1:1 zrobić samemu, i podpiąć na zewnątrz, i zalać żywicą. Układ jest dość prosty.
Dodatkowy radiator poprawia chłodzenie, i na pewno trwałość. Ja taki miałem już w MR96.
Ale najlepiej zrobić impulsowy. Tylko to wymaga wybebeszenia wszystkiego z tej obudowy, za wyjątkiem miedzianej płytki odizolowanej od radiatora. A to 2-3 godziny paskudnej zabawy. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 20:30
|
|
|
http://ford-scorpio.pl/fo...ghlight=#668639 |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Scorpio_ |2 Wrz 2015|, 2015 20:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 20:41
|
|
|
wiem o tym temacie,jednak nie widzę ofert na sprzedaż/naprawę hbc po reanimacji |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 21:09
|
|
|
Jacek12 napisał/a: | wiem o tym temacie,jednak nie widzę ofert na sprzedaż/naprawę hbc po reanimacji |
A wynika to z tego, że to pracochłonne jak diabli. Głównie otwieranie obudowy, jak napisał Gufer - nawet niszcząc ten układ grubowarstwowy.
Dużo szybciej i łatwiej zrobić układ na płytce, na zewnątrz, do podpięcia na kabelkach zamiast oryginalnego, i tylko z małym radiatorkiem. I takie coś mogłoby kosztować (bez obudowy) ok. stówę.
Albo - kopia tej wewnętrznej płytki, do wlutowania na drucikach - to max 50. Wystarczyłoby wydrapać trochę zalewy z żywicy, przeciąć połączenia do oryginalnej płytki i wlutować "nową". |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 21:42
|
|
|
Jacek12 napisał/a: | wiem o tym temacie,jednak nie widzę ofert na sprzedaż/naprawę hbc po reanimacji |
Odpowiednia kwota i się znajdzie |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |4 Wrz 2015|, 2015 10:26
|
|
|
Czy wiesz Grzesiu, co tam się psuje?
gufer pewnie już wie, więc może się podzieli |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |4 Wrz 2015|, 2015 10:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |5 Wrz 2015|, 2015 15:36
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Czy wiesz Grzesiu, co tam się psuje?
gufer pewnie już wie, więc może się podzieli |
gufer-posepny napisał/a: | Najczęściej urywają się te druciki łączące płytkę z obudową . Czasem te duże elementy SMD odpadają. |
Podesłałem linka do tematu przecie |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Scorpio_ |5 Wrz 2015|, 2015 15:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |6 Wrz 2015|, 2015 00:34
|
|
|
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | ...
gufer-posepny napisał/a: | Najczęściej urywają się te druciki łączące płytkę z obudową . Czasem te duże elementy SMD odpadają. |
Podesłałem linka do tematu przecie | Ja to zrozumiałem w kontekście rozbierania, a nie samej usterki. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |