Dziwne zachowanie na gazie po wizycie u mechanika |
Autor |
Wiadomość |
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 10:42 Dziwne zachowanie na gazie po wizycie u mechanika
|
|
|
Mój "dziadzia" zaczoł sie dziwnie zachowywać na LPG po wizycie u mechanika.
Niby mechanik robił sprzęgło i dwukrotnie tylny uszczelniacz wału,ale po jego "działaniach" auto znalazło sie u elektryka bo "geniusz" uszkodził kabel przy wtyczce do czujnika połozenia wału.
Teraz auto żre 15/100 a w kabinie podczas postoju na światłach "capi kapustą".
Sądziłem że rozkręcił parownik ale skęcenie plastikowej śruby nieznacznie wpływa na dynamike a obroty na jałowym spadły ze zaczoł falować.
Podejrzewam ( nie wiem czy słusznie) membrany ,ale były wymieniane niecałe 30k temu.
Poradźcie co robić bo mnie kończa sie pomysły. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 10:49
|
|
|
30 tyś to sporo, ale jakiejś ingerencji mechanika też nie możesz wykluczyć. Myślę, że membrany możesz w ciemno wymieniać. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 11:54
|
|
|
A jak Ci "uszkadzał" cpw to jakim narzędziem? może tak wielkim że i rurce lpg malutkie kuku zmajstrował. |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 12:02
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Myślę, że membrany możesz w ciemno wymieniać. |
tym bardziej że jak usłyszałem tu na forum zakupiłem te "tańsze-podruby" zamiast dać 10 zeta więcej i cieszyć sie "orginalnymi"
[ Dodano: |21 Mar 2014|, 2014 12:03 ]
JORZO napisał/a: | A jak Ci "uszkadzał" cpw to jakim narzędziem? może tak wielkim że i rurce lpg malutkie kuku zmajstrował. |
twierdził ze tylko "łapkami" odginał kabel żeby zdjąć rozrusznik |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 14:08
|
|
|
pablo19, 30tys km to duzo? To bardzo mało jak na membrany w mojej opinii |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 14:17
|
|
|
A w mojej dużo |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 19:46
|
|
|
jaki reduktor |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 19:48
|
|
|
reduktor BRC wytrzymal okolo 100 tys km bez zagladania do niego.
Co dalej sie z nim dzieje to nie wiem.
Wiec 30 tys km to wg mnie malo jak na reduktor |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |21 Mar 2014|, 2014 21:19
|
|
|
sprawdz polaczenia gazowe przy parowniku...moze zruszyl przewod albo weza i idzie w atmosfere.... |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |24 Mar 2014|, 2014 08:05
|
|
|
YaKuZ napisał/a: | sprawdz polaczenia gazowe przy parowniku...moze zruszyl przewod albo weza i idzie w atmosfere.... |
No i wykrakałeś YaKuZ ,przyczyną okazało sie połączenie rurki z parownikiem.
I teraz moje pytanie:
Czy da sie samemu wymienicz beczułke uszczelniającą przy rurce ?
I ew. poprosze o opis wykonania tej czynności z uwzględnieniem braku garażu z mojej strony. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |24 Mar 2014|, 2014 08:11
|
|
|
Da się-to bardzo proste jest.
O tu masz napisane jak:
http://www.forum.fsoautok...opic.php?t=3676 |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
Ostatnio zmieniony przez JORZO |24 Mar 2014|, 2014 08:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |24 Mar 2014|, 2014 08:49
|
|
|
najlepiej kup nową beczułkę i nakrętkę , koszt o jakieś 5 zł, szukaj w sklepach z pneumatyką , np. PARKER. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |24 Mar 2014|, 2014 12:04
|
|
|
Rób sam, przetnij rurkę brzeszczotem, oczyść farfocle po cięciu, załóż baryłkę, skręć i ogień Sprawdzić szczelność możesz gąbką z płynem do naczyń
Oczywiście wcześniej zakręć kurek na butli i wypuść gaz z przewodu |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |24 Mar 2014|, 2014 12:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |24 Mar 2014|, 2014 12:10
|
|
|
Dzienx chłopaki. Myślałem że to jest trudniejsze. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |24 Mar 2014|, 2014 13:57
|
|
|
pierścień zaciska się na rurce w czasie skręcania, nie potrzebujesz żadnych przyrządów. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
|