brak lockup |
Autor |
Wiadomość |
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |19 Cze 2012|, 2012 23:16 brak lockup
|
|
|
Zepsul mi sie lockup w skrzyni, jechalem dzisiaj troche z wieksza predkoscia naturalną dla kosa tyle ze w temp. 30 stopni i nie zauwazylem ze kontrolka OD/OFF mi miga (bo mam takie cudne zegary,ze kontrolka nie swieci na tyle mocno zebym w dzien zauwazyl przy wlaczonych swiatlach). I tak sobie jechalem niewiadomo ile.
Zgasilem auto, odpalilem i przejechalem z 300km jeszcze a kontrolka ani razu sie juz nie wlaczyla, a jezdzilem tez z wiekszymi predkosciami, tyle tylko ze nie mam lockup. Wszystkie biegi przelaczaja sie tak jak kiedys tyle ze skrzynia wyczuwalnie "wali" przy zmianie i redukcji zwlaszcza z 1-2, 2-3, 2-1.
Dodam tylko ze jazda bez lockup jest przyjemniejsza na autostradzie |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Cze 2012|, 2012 23:46
|
|
|
Sprawdź TPS-a. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |19 Cze 2012|, 2012 23:50
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Sprawdź TPS-a. |
podpialem pod komputer zwyklym tanim interfejsem i nie wydawal sie byc uszkodzony, chyba ze cos zle sprawdzam. W odczytach na zywo podczas naciskania gazu % otwarcie przepustnicy roslo raczej plynnie. Silnik nie ma przymulen, pracuje jak pracowal, czyli dosc poprawnie. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |19 Cze 2012|, 2012 23:51, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
gw21
Grzesiek
Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Sie 2006 Skąd: w-wa
|
Wysłany: |20 Cze 2012|, 2012 00:18
|
|
|
WieSiu napisał/a: | podpialem pod komputer zwyklym tanim interfejsem i nie wydawal sie byc uszkodzony, | A pojawiły ci się jakieś błędy? OD miga albo od błędów albo od przegrzania skrzyni. Może się po prostu rozpadł lock-up w konwerterze. Zapnij mu "na krótko" i będzie jasne czy komp nie steruje czy fizyczna usterka skrzyni. |
_________________ sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |20 Cze 2012|, 2012 08:56
|
|
|
gw21, poprosze o podpowiedz jak to zrobic na krotko.
EDIT: wczoraj jak zresetowalem bledy komputera i sie przejechalem,to w sumie skrzynia pracowala normalnie,poza brakiem lockup.
Dzis podmienilem komputer na inny BOBowy i skrzynia pracuje bardzo dobrze,ale dalej lockup nie ma.
mam podac mase na pin 54 komputera ? czy mam podac mase na pin 33 zlacza wiazki podłużnicy ? i kiedy to podac ? |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |20 Cze 2012|, 2012 13:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
gw21
Grzesiek
Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Sie 2006 Skąd: w-wa
|
Wysłany: |20 Cze 2012|, 2012 23:10
|
|
|
WieSiu napisał/a: | mam podac mase na pin 54 komputera ? czy mam podac mase na pin 33 zlacza wiazki podłużnicy ? i kiedy to podac ? | A gdzie ci wygodniej? Na początku włącz zapłon i zobacz czy w ogóle zawór pracuje, jakie prąd ci pobiera. Jeśli będzie wszystko ok, to podczas jazdy rozpędź się trochę i podaj mu masę, po zdjęciu nogi z gazu na "D" obroty silnika powinny spadać razem z prędkością (fizyczny bieg w skrzyni nie istotny). Jeśli zawór elektrycznie sprawny, a obroty będą leciały na jakieś 1200, to albo konwerter rozwalony albo płyta sterująca. |
_________________ sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Cze 2012|, 2012 23:36
|
|
|
O ile mnie pamięć nie myli, to załączony bieg jest istotny. Hydraulika skrzyni umożliwia załączenie lockup-a dopiero od "2".
Poza tym, trzeba pamiętać, że akurat ten elektrozawór jest sterowany impulsem, a nie poziomem. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |21 Cze 2012|, 2012 09:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |21 Cze 2012|, 2012 17:29
|
|
|
pobadalem troszke. Pomiar na pinie 80 (nie 54,bo mam wersje z PATS), przewod czarno/bialy.
Pomiar napiecia: gdy lockup nie jest zalaczony to jest 13V na odpalonym aucie (mierzone miedzy pinem 80 kompa a masa auta)
Gdy lockup powinien sie zalaczyc to napiecie spada idac przez ok 9V do 4V
Co do pradow. Zalaczenie recznie lockupa pobiera 1,1A (gdy komputer tego nie robi aktualnie) i po jego rozlaczeniu czuje impuls na rece (to chyba normalne przy cewkach)
Jesli jade jednostajnie i lockup jest zalaczony przez komputer i podam dodatkowo mase z nadwozia to prad plynie 0,5A i delikatnie czuc ze lockup jakby mocniej dzialal.
Z tym ze jak zalacze recznie lockupa mniejwiecej wtedy kiedy zalacza tez komputer to czuje takie delikatne poszarpywanie ukladu napedowego. Mam wrazenie jakbym jechal na jakims nie do konca puszczonym zajechanym sprzegle.
Mam nadzieje,ze to co sprawdzilem pozwoli wydac jakas diagnoze z duza doza prawdopodobienstwa |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |21 Cze 2012|, 2012 17:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |24 Cze 2012|, 2012 11:04
|
|
|
up-nie pomogę-to black magic |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
|
|
|
|
gw21
Grzesiek
Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Sie 2006 Skąd: w-wa
|
Wysłany: |24 Cze 2012|, 2012 14:22
|
|
|
Jak dla mnie to albo jakiś syf na płycie albo rozpada się sprzęgło w konwerterze (zacząłbym od tego drugiego czyli konwertera). Sam zawór elektrycznie sprawny z tego co napisałeś. |
_________________ sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |24 Cze 2012|, 2012 14:31
|
|
|
syf w oleju możliwy . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |25 Cze 2012|, 2012 09:01
|
|
|
tak bo się rozpadło tu i tam
normalnie kocham automaty za to że nie znasz chwili ani godziny |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |25 Cze 2012|, 2012 09:17
|
|
|
pepicosi napisał/a: | normalnie kocham automaty za to że nie znasz chwili ani godziny |
ja tez, normalnie jedziesz autem w oczekiwaniu na taka chwile jak u mnie albo gorsza chwile,bo ja jechalem mimo wszystko dalej. Jakos wsiadajac do manualnych aut nigdy nie mysle w czasie jazdy o tym ze moze sie cos rozpasc.
Mam wrazenie ze lockup dziala,ale tylko przy bardzo minimalnych obciazeniach silnika. Jak kupie to juz bedzie moj 3 konwerter,ale wczesneij lockup dzial,za to rozpadlo sie w nim co innego Ten cosworth chyba nie jest przewidziany do dynamicznej autostradowej jazdy,bo tylko wtedy mi sie konwertery psuja
To co kupic nastepny konwerter i go wlozyc ? i znow olej i filtr zmieniac ? |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |25 Cze 2012|, 2012 09:21
|
|
|
Może cza kupić nowy? Albo jakiś zregenerowany? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |25 Cze 2012|, 2012 09:30
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Może cza kupić nowy? Albo jakiś zregenerowany? |
nie slyszalem tu na forum aby ktos kiedys kupowal nowy (chyba tylko w ASO za kosmiczna kase) i nie doczytalem tez zeby ktos dawal do regeneracji. A nie majac polecanego zakladu to wole kupic uzywke,bo jest 5 razy tansza niz regeneracja. A wiedzac jakich mamy ekspertow w polsce to az strach oddawac taki konwerter do regeneracji,bo jeszcze mi wiecej syfu w skrzyni taki konwerter zrobi niz to jest warte. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
|