|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Coraz częściej pali się kontrolka ABS |
Autor |
Wiadomość |
sp4lvc
Auto: 1997, 2.0 8V, DOHC, manual, sedan+LPG
Wiek: 62 Dołączył: 21 Kwi 2009 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: |13 Wrz 2010|, 2010 14:10 Coraz częściej pali się kontrolka ABS
|
|
|
W mojej furmance ta lampka zapala się już w zasadzie codziennie. Rano po odpaleniu nie pali się, ale po przejechaniu paru km już się zapala i nie gaśnie. Od czego zacząć? Jakieś czyszczenie, smarowanie. Mam wrażenie, że przy mocniejszym hamowaniu ściąga mi przód w lewą stronę. Czy to ma jedno z drugim jakiś związek? |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |13 Wrz 2010|, 2010 14:19
|
|
|
zacznij od czujników w kołach i ich kabli. Najczęściej zabrudzeniu ulega zębatka w piaście (wtedy czujnik nie wyłapuje zmian pola magn.) lub właśnie kable już gdzieś ułamane przy samych czujnikach - raz styka, raz nie. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
sp4lvc
Auto: 1997, 2.0 8V, DOHC, manual, sedan+LPG
Wiek: 62 Dołączył: 21 Kwi 2009 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: |20 Paź 2010|, 2010 23:30
|
|
|
Mechanik stwierdził, że uszkodzony jest czujnik. Ma niewłaściwy opór. Nowy czujnik kosztuje majątek, a używane można kupić z zaciskami. Jest tylko pytanie, czy można sztukować (lutować) te przewody? Miałem namierzone na Allegro zaciski z czujnikami, ale sprzedający stwierdził, że czujniki mają obcięte wtyczki i nie będą się już nadawały do użytku. Czy nie ma możliwości pożenić tego z moją instalacją? Czyżby polutowanie przewodów aż tak istotnie zmieniało parametry tych czujników? Co gorsza-mój mechanik podzielą tę opinię. |
Ostatnio zmieniony przez sp4lvc |20 Paź 2010|, 2010 23:32, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Paź 2010|, 2010 23:34
|
|
|
sp4lvc napisał/a: | używane można kupić z zaciskami. Jest tylko pytanie, czy można sztukować (lutować) te przewody? Miałem namierzone na Allegro zaciski z czujnikami, |
Chyba trochę mylisz pojęcia.
Czujniki to mogą być (nawet są) w piastach, a nie w zaciskach. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 07:19
|
|
|
Speedo napisał/a: | sp4lvc napisał/a: | Czyżby polutowanie przewodów aż tak istotnie zmieniało parametry tych czujników? Co gorsza-mój mechanik podzielą tę opinię. |
pierdoły, lutuj śmiało |
lutuj śmiało aczkolwiek to nie pierdoły.
Rodzaj kabla nie zmieni parametrów czujników, a jedynie może mieć wpływ na sygnał z czujników, tzn słabe ekranowanie i nieodpowiednia impedancja może pogorszyć/tłumić sygnał z czujników. Ale to tak ekstremalnie rozważając, po prostu chciałem dorzucić swoje 3gr. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
|
|
|
|
sp4lvc
Auto: 1997, 2.0 8V, DOHC, manual, sedan+LPG
Wiek: 62 Dołączył: 21 Kwi 2009 Skąd: Grajewo
|
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 08:45
|
|
|
sp4lvc, idz na tyl auta i poruszaj za koło lewe i prawe. Zobacz czy nie latają jakoś luźno. Jesli skonczy sie tylna piasta/lozysko i zacznie sie to wszystko kiwac na boki, to bedziesz mial odczuwalny efekt ściągania, a czujnik ABS moze zostac przypiłowany zębatką i zanieczyszczony opilkami.
sp4lvc napisał/a: | Czy nie ma możliwości pożenić tego z moją instalacją? Czyżby polutowanie przewodów aż tak istotnie zmieniało parametry tych czujników? | Mozna dolutować i działa. |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 08:50
|
|
|
to nie jest piasta,ale to sa czujki klockow hamulcowych i wezyki hamulcowe |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 08:52
|
|
|
sp4lvc napisał/a: | Nowy czujnik kosztuje majątek, a używane można kupić z zaciskami. Jest tylko pytanie, czy można sztukować (lutować) te przewody? Miałem namierzone na Allegro zaciski z czujnikami, ale sprzedający stwierdził, że czujniki mają obcięte wtyczki i nie będą się już nadawały do użytku. |
Coś tu nie teges w tej przypowieści
To jest czujnik, który siedzi w piaście /edit: w zwrotnicy
http://moto.allegro.pl/fo...1253023121.html
A zacisk nie ma z tym nic wspólnego. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
Ostatnio zmieniony przez Aro |21 Paź 2010|, 2010 09:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 08:53
|
|
|
Po pierwsze sprawdzenie łożysk z tyłu jak Mysza napisał , potem wyjecie czujników tył i czyszczenie ich .
O ekranowaniu zapomnijcie . Teraz chlasnąłem w połowie ten czarny okrągły niby ekranowany kabel do czujnika abs co leci przez kabinę w mk2 . To zwykła para miedziana nawet myślę że słabo skręcona w porównaniu z mk3 .
Do obadania złączki czujników w komorze silnika . Ta pod pompą wspomagania przeważnie pływa w oleju . Ostatecznie wymiana przednich czujników . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |21 Paź 2010|, 2010 09:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
sp4lvc
Auto: 1997, 2.0 8V, DOHC, manual, sedan+LPG
Wiek: 62 Dołączył: 21 Kwi 2009 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: |6 Gru 2010|, 2010 14:02
|
|
|
Witam ponownie. Kupiłem używany czujnik razem z piastą, bo oryginał=majątek, a używanych-sprawnych czujników luzem brak. Okazało się, że nie ta strona. Jak rozmawiałem poprzednio z majstrem mówił o prawej. Dziś krzyczy, że to miał być lewy czujnik z piastą. Zdaje się byłem trzeźwy jak rozmawiałem z nim tydzień temu. Panowie-teraz pytanie. Mam opcję ściągnąć lewą piastę z czujnikiem (ciężkie to i w związku z tym poczta ostro kasuje za usługę - musiałbym zapłacić za odesłanie piasty, którą mam i przysłanie tej właściwej) od kolegi lub próbować wyjąć czujnik z piasty, którą kupiłem. Odkręciłem śrubę mocującą i polałem obficie stosownym specyfikiem - kręci się czujnik już dookoła lecz nie bardzo ma ochotę wyłazić z dziury. Opcja z jego wyjęciem byłaby najrozsądniejsza. Napiszcie tylko, czy jest jakaś szansa, że wylezie? Czy ta operacja jest skazana na niepowodzenie? Może jakieś sposoby, sztuczki, i.t.p.? Na 100% mam uwalony czujnik i przez to nie chodzi ABS. |
Ostatnio zmieniony przez sp4lvc |6 Gru 2010|, 2010 14:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |6 Gru 2010|, 2010 14:12
|
|
|
po primo zmierz czy jest uwalony . bo z przodu rzadko się sypią , jeśli to lewy . skręć koła w lewo , zdejmij koło . na środku będzie kapselek zdejmij go . popsikaj od wewnątrz poczekaj poruszaj i możesz spróbować od wewnątrz go wypchać . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
sp4lvc
Auto: 1997, 2.0 8V, DOHC, manual, sedan+LPG
Wiek: 62 Dołączył: 21 Kwi 2009 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: |6 Gru 2010|, 2010 14:34
|
|
|
Ale mnie chodzi o to, żeby wyjąć czujnik z tej piasty, którą mam na stole, bo to on jest dobry. Czujnik w samochodzie obmierzony i uwalony na bank. Tego jak będę wyciągał to nie będę się ceregielił, najwyżej w kawałkach, ale wyjdzie. O jaki kapselek chodzi? Na stole mam zwrotnica-piasta+tarcza ham.+amortyzator - taki zestaw w całości. |
Ostatnio zmieniony przez sp4lvc |6 Gru 2010|, 2010 14:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |6 Gru 2010|, 2010 14:37
|
|
|
To tak jak napisałem . Tylko już nie pamiętam czy tylko w mk1 był taki oring co jedynie trzymał czujnik i już w mk2 olali ten temat . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |