chcę kupić CB.... |
Autor |
Wiadomość |
Gwelezemba
Megajebutron
Auto: '91 2.0 DOHC EFI Ghia NoLPG i Peugeot 106
Wiek: 43 Dołączył: 07 Sie 2005 Skąd: Skarżysko-Kam
|
Wysłany: |1 Wrz 2008|, 2008 18:23
|
|
|
Moja rada jest taka:
kupując radio nie koniecznie musi być super nowoczesne z bajerami
niekiedy te starsze są solidniejsze i mocniejsze
ja osobiście mam Alana 16 i naprawdę jak na mnie jest porządne
Antena - kup porządny "bat" a nie malutkie druciki, widziałem nawet takie 20cm
a to ze względu na jakość odbioru, miałem do czynienia z różnymi krótkimi nawet z tymi które były reklamowane jako "te wzmocnione" dorównujące długim i nieporęcznym "batom"
Nie daj się oszukać, te króciutkie nigdy nie dorównają tym wielkim.
Moja ma prawie 2m i bez problemu mieści się w bagażniku.
Do tego spory magnes, ten u mnie ma tak ze 25cm szerokości i jak przetestowałem to utrzymuje się przy 180 km/h te mniejsze magnesy potrafią spaść przy o wiele mniejszych prędkościach.
Oczywiście jeśli chcesz anteny używać w mieście jak spora ilość ludzi (nie wiem po co) i chcesz ją co chwila chować tak by nie zagracała samochodu możesz kupić malutką
ale nie licz na dobry i daleki odbiór.
Z dużą wcale nie ma aż tak wiele roboty z chowaniem, sam mam wielką i nawet sprawnie się ją chowa do środka a ostatnio wrzucam ją do bagażnika i mam spokój.
Po mieście nie używam więc leży sobie spokojnie w domu.
Uniden czy Alan to prawie to samo, kwestia modelu.
Ja mam taki 5W do tego antena prawie 2m i bardzo ładnie mi ściąga.
Co ciekawe po mieście magnes chowam z tyłu pod siedzeniem kierowcy
i co ciekawe bez anteny samym kablem i magnesem ściąga mi sygnał z kilkuset metrów. |
_________________ .
. TOS*65KH
.
. Reeety u mnie z dziury w ścianie wyłażą jacyś ludzie ! |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |2 Wrz 2008|, 2008 10:01
|
|
|
długa antena ma swoje plusy ale ma i spore minusy. Magnesówki to niestety spore zło. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |2 Wrz 2008|, 2008 10:06
|
|
|
Struna napisał/a: | ... Magnesówki to niestety spore zło. |
Czemu? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |2 Wrz 2008|, 2008 10:21
|
|
|
bo taka antena nie ma praktycznie masy, ustawienie na magnesie jakiegoś sensownego SWR jest abstrakcją. Owszem działa to jakotako ale gdyby tą samą antenę porównywać na magnesie i przykręconą do karoserii to na 100% opcja z przykręceniem do karoserii będzie bić na łeb tą samą antenę na magnesie. Mniejsze zakłócenia, większy zasięg, lepsza jakość odbioru itd. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Gwelezemba
Megajebutron
Auto: '91 2.0 DOHC EFI Ghia NoLPG i Peugeot 106
Wiek: 43 Dołączył: 07 Sie 2005 Skąd: Skarżysko-Kam
|
Wysłany: |2 Wrz 2008|, 2008 22:50
|
|
|
tak czytając sobie pomyślałem:
# A co jak by uziemić magnesówkę? Znaczy sie zapodać jej np. dodatkowym kablem masę (kwestia miejsca dodania tej masy)
# A jak by tak zmienić tylko system mocowania tej samej anteny z magnesu na przykręcaną do samochodu?
Ciekawe czy zdało by takie coś egzamin? |
_________________ .
. TOS*65KH
.
. Reeety u mnie z dziury w ścianie wyłażą jacyś ludzie ! |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |3 Wrz 2008|, 2008 12:24
|
|
|
Struna napisał/a: | Magnesówki to niestety spore zło | - niestety u mnie na dachu mał ładną plamę np |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Wrz 2008|, 2008 16:26
|
|
|
Gwelezemba napisał/a: | A co jak by uziemić magnesówkę? Znaczy sie zapodać jej np. dodatkowym kablem masę (kwestia miejsca dodania tej masy) | niewielka poprawa - gra nei warta świeczki. Chodzi o to, że gdy antena jest przykręcona do np. dachu to cała jego powierzchnia staje się deflektorem i wspomaga wypromieniowywanie sygnału, podanie masy może co najwyżej zmniejszyć szumienie. Gwelezemba napisał/a: | A jak by tak zmienić tylko system mocowania tej samej anteny z magnesu na przykręcaną do samochodu? | a to oczywiście pomoże i to sporo. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |4 Wrz 2008|, 2008 16:39
|
|
|
Struna napisał/a: | bo taka antena nie ma praktycznie masy, ustawienie na magnesie jakiegoś sensownego SWR jest abstrakcją. Owszem działa to jakotako ale gdyby tą samą antenę porównywać na magnesie i przykręconą do karoserii to na 100% opcja z przykręceniem do karoserii będzie bić na łeb tą samą antenę na magnesie. Mniejsze zakłócenia, większy zasięg, lepsza jakość odbioru itd. |
dokladnie jest tak jak mowisz
jezdzilem ze swoim Unidenem 510 z antena Lemma w dziurze w dachu i dzialala super. zasieg mialem po kilkanascie km w dobrych warunkach(polaczenie krakow <> wieliczka, albo w krakowie z huty pod motel krak dla znajacych krakow
potem kiedy mili panowie wyciagneli mi radio przez szybe a anteny sie pozbylem bo mi zawadzala przyszlo mi pojechac gdzies z CB i pozyczylem sobie radyjko Unidena 520(praktycznie to samo co 510) i taka sama antene Lemma jak mialem tylko na magnes.
no i w porownaniu z tym co mialem wczesniej to byl koszmar. bardzo ciezko mi sie bylo w trasie dogadac. obecnie nie krece sie w trasie czesto to ani CB nie kupuje wiec dziury wiercic nie bede. ale jestem pewien ze jak by mi przyszlo znowu jezdzic z CB to bym wiercil dziure w dachu pod antene |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |4 Wrz 2008|, 2008 16:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Wrz 2008|, 2008 16:51
|
|
|
sobolaqe napisał/a: | dokladnie jest tak jak mowisz | no przecie wiem bo mówię |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
juran_k [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Wrz 2008|, 2008 12:53
|
|
|
Ja mam Unidena 520 i sobie chwalę za cały zestaw z anteną 1,2m (jakiej firmy niepamiętam) zapłaciłem 350zł.
Co do homologacji to muszą cię pierw "Misiaki" złapać. A po to kupujesz radio żeby im się nie rzucać w oczy.
pozatym jak jest radio zamocowane podłączone to komu się chce na drodze rozmontowywać coś z auta i sprawdzać czy ma nalepkę czy niema.
Tak jak z numerami nadwozia czy kiedyś silnika - ja jeszcze nigdy nie miałem przypadku żeby mi sprawdzali numery auta czy homologację w radiu. |
Ostatnio zmieniony przez juran_k |5 Wrz 2008|, 2008 13:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Wrz 2008|, 2008 13:23
|
|
|
juran_k napisał/a: | pozatym jak jest radio zamocowane podłączone to komu się chce na drodze rozmontowywać coś z auta i sprawdzać czy ma nalepkę czy niema. | radio ma wyciąg z homologacji na papierze i jeśli już się mają czepić to tego będą żądać a nei jakiejś nalepki czy tabliczki na radiu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
juran_k [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Wrz 2008|, 2008 14:05
|
|
|
Struna napisał/a: | radio ma wyciąg z homologacji na papierze i jeśli już się mają czepić to tego będą żądać a nei jakiejś nalepki czy tabliczki na radiu. |
to musze w papierach poszukac |
|
|
|
|
Gwelezemba
Megajebutron
Auto: '91 2.0 DOHC EFI Ghia NoLPG i Peugeot 106
Wiek: 43 Dołączył: 07 Sie 2005 Skąd: Skarżysko-Kam
|
Wysłany: |11 Wrz 2008|, 2008 05:41
|
|
|
A przy okazji lepszej jakości odbioru anteny mocowanej na stałe w stosunku do magnesówki
Czy przymocowanie kabla podpiętego z jednej strony do masy w samochodzie
a drugiego końca do metalowej części np. mocującej antenę z magnesem (u mnie motylek)
czyli krótko mówiąc uziemienie anteny coś pomoże czy lepiej nie eksperymentować? |
_________________ .
. TOS*65KH
.
. Reeety u mnie z dziury w ścianie wyłażą jacyś ludzie ! |
|
|
|
|
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
Wysłany: |11 Wrz 2008|, 2008 07:32
|
|
|
Musisz dotrzec do ekranu kabla i jego zmasować. Czyli innymi słowy zajrzec do grzybka... |
_________________ 2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |11 Wrz 2008|, 2008 09:20
|
|
|
Gwelezemba napisał/a: | Nie daj się oszukać, te króciutkie nigdy nie dorównają tym wielkim. |
Helikalne anteny dorównują, są grubsze łatwiej je uszkodzić ale sa najmniej szumiącymi antenami gdyż cała długość anteny to cewka, generalnie ich się nie stroi ale można poprzez ucinanie anteny
np: President Indiana według mnie rewelacja zasieg w terenie pagórkowatym 10-15 km więc chyba wystarcza w mieście 4km |
_________________ Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4 |
|
|
|
|
|