|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
słabe ciśnienie oleju w 2,5 tdi VM ??? |
Autor |
Wiadomość |
mds [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Cze 2006|, 2006 01:20 słabe ciśnienie oleju w 2,5 tdi VM ???
|
|
|
kolejne kuku w moim kombi :704:
nagle zaczela świecic kontrolka cisnienia oleju
po rozgrzaniu silnika jak obroty spadną poniżej 1250, zaczyna mrygać a poniżej 1100 świeci nonstop.
problem się nasila z kilometra na kilometr, dziś po odpaleniu silnika jiż po ok 2 min zaczynala się świecic kontrolka na wolnych obrotach, po dodaniu gazu gaśnie.
więc wymieniłem olej i filtr oleju, nic nie pomogło ....
co dalej ???
jak w tym vm'ie zmierzyć ciśnienie?
czujnik w takim miejscu że muszę odkręcić rozrusznik aby mieć szansę dostać się do niego - tylko że moje scorupio ma aFtomat i bez rozrusznika go nie odpale (np. na pych)
może jest jakieś inne miejsce do którego da się wkręcić miernik ciśnienia???
w silnikacj 2.0dohc jest problem z "zaworkiem przelewowym" w pompie czy czymś takim...
może w vm'ie też podobny problem???
autem na codzień jeździ moja żona, a dla niej jeśli coś "świeci" do znak że działa, więc POMOCY zanim zabije motor ! ! ! !
PS. silnik VM 2,5tdi z 1998r |
|
|
|
|
fiebik
Auto: citroen C5 '05 2.2 hdi asb kombi
Pomógł: 14 razy Wiek: 54 Dołączył: 16 Paź 2005 Skąd: Iława Warm-Maz
|
Wysłany: |8 Cze 2006|, 2006 01:30
|
|
|
mds napisał/a: | PS. silnik VM 2,5tdi z 1998r |
98' i takie jaja? Jaki to ma przebieg? |
_________________ `93 2.9 V6 12V asb nolpg
citroen C5 `05 2.2 hdi asb kombi - żony
z powodów technicznych nie używam wielkich liter za co z góry przepraszam |
|
|
|
|
mds [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Cze 2006|, 2006 01:36
|
|
|
305 255 km orginalny z kniga wozu z przegladami w ASO w dojczlandach, rozbieralem dół i - albo niemce grzebali albo "cudowna trwalość" tych silników, nieopisywana na tym forum - panewki jak nowe !!! |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |8 Cze 2006|, 2006 01:41
|
|
|
sekl w tym ze od dizli u nas mało speców, poczekaj az ktos kumaty sie wypowie, |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |8 Cze 2006|, 2006 09:25
|
|
|
przemom77
Auto: Scorpio '96 2,5 TD VM combi
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2005
Posty: 14
Skąd: warszawa
Wysłany: 2005-09-16, 22:17
--------------------------------------------------------------------------------
juz po bolu i wyczyszczeniem kieszeni, okazalo sie ze ciagle problemy z kontrolka oleju, ktora pali sie na wolnych obrotach a czasami nawet do 1500, a nawet 3000obr. i jak sie zgasi na chwile motor jest dobrze, a pozniej znow to samo - to wina jest pompa cisnienia oleju, jak od mechanika sie doweidzialem, to w tych wloskich silnikach to normalka 250000 i nalezala jej sie wymiana, koszt pompy to kolo 900zl, oczywiscie trzeba bylo wyjac silnik, a jak wyszedl silnik to i skrzynka, tarczka wyleciala, 250000 to tez czas na tarcze zastapilem sachsem za ok. 400zl, szumialy lozyska na pompie i cos jeszcze, wiec sie wymienilo, na szczescie element wymienny, wiec nie najgorzej, i uszczelnienie silnika, oraz wymiana pompy wody. efekt brak swiecenia kontrolki oleju i dziurawe kieszenie, ale najwazniejsze ze zostala usunieta przyczyna i mozna dalej smialo pomykac wielorybkiem
Przeniosłem to bo chyba jest w temacie!!!
Pozdro D
[ Dodano: 2006-06-08, 09:28 ]
Przemom 77 napisał tam jeszcze trochę fajnych rzeczy, skorzystaj z wyszukiwarki na dole strony!!! D |
_________________ ~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!! |
|
|
|
|
kapselek47 [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Cze 2006|, 2006 18:42
|
|
|
miałem kiedyś podobny problem i była to wina temperatury wody tzn przestaL mi działać wentylator na pierwszym biegu i temperatura podchodziła pod 103 stopnie (pełna literka n ) a w między czasie zgioł mi się przewód olejowy ten który wychodzi ze wspomagania na alternatorze naprawiłem wentylatorki przewód i po krzyku może stać odpalony przez cały dzień na 40 stopniowym upale i temperatura nie przekroczy połowy a kontrolka oleju nie mruga .może być to również wina pompy nie zrażaj się dobra używana pompa nie przekroczy 300 zł mam namiar do kolesia ma wszystkie części od cryslera ale to to samo wiem bo sam kupowałem wymiana pompy to też nie problem i nie trzeba wyciągać silnika sprawdż najpierw przewody olejowe chłodnicę oleju wentylatory itd .. daj znać co się dzieje |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |8 Cze 2006|, 2006 19:57
|
|
|
Pompa oleju/panewki na wale |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |8 Cze 2006|, 2006 22:12
|
|
|
pdłacze sie pod temat i mam takie pytanie do Vika czy jak sa panewki na wale zjechane to normalnie lampka oleju gasnie czy powinna swiecic bo z tego co tu czytam to mi powinna sie swiecic a gasnie odrazu po zapaleniu silnika ktore panewki sa za to najbardziej odpowiedzialne na łozyskoani wału czyli podporach czy na korbach i czy przebieg ok 340tys to na benzynowym pora juz na nie mam 2.0i ohc Dzieki za odpowiedz |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
mds [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Cze 2006|, 2006 22:47
|
|
|
kapselek47 napisał/a: | ... sprawdż najpierw przewody olejowe chłodnicę oleju wentylatory itd .. daj znać co się dzieje |
co mam sprawdzić na tych przewodach olejowych???
chłodnica olejowa chyba ok, nie cieknie, jest cała
wenty. też kręcą się jak szalone, nawet po wyłączeniu silnika przez kilka sekund.
VIK napisał/a: | Pompa oleju/panewki na wale |
jak pisalem panewki jak nówki - pomimo przebiegu, ale może niemce wymienili, bez szlifu bo są nominały...
jutro zaczynam wyrywać pompę, proszę o namiary na części nowe i chętnie używki,
też szukam nivomatów do mojego scorupio |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |9 Cze 2006|, 2006 07:17
|
|
|
grzechu913 napisał/a: | pdłacze sie pod temat i mam takie pytanie do Vika czy jak sa panewki na wale zjechane to normalnie lampka oleju gasnie czy powinna swiecic bo z tego co tu czytam to mi powinna sie swiecic a gasnie odrazu po zapaleniu silnika ktore panewki sa za to najbardziej odpowiedzialne na łozyskoani wału czyli podporach czy na korbach i czy przebieg ok 340tys to na benzynowym pora juz na nie mam 2.0i ohc Dzieki za odpowiedz |
Korbowodowe są bardziej obciążone, lapmka moze gasnąć, ciśnienie jeśli się zapala, to już jest "bardzo agonia", bo to jest poniżej 0,5 bara, kiedy włącza się lampka, trzeba po prostu posłuchać, czy słychać panewy czy nie i będzie jasność co do zrobienia. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |9 Cze 2006|, 2006 07:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kapselek47 [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Cze 2006|, 2006 12:44
|
|
|
sprawdż czy nie sa zgięte |
|
|
|
|
mds [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Cze 2006|, 2006 20:20
|
|
|
dajcie jakiś namiar gdzie kupić nową pompe ? ! ! ! ! !
jestem ze śląska, więc najlepiej z mojej okolicy
dzięki |
|
|
|
|
kapselek47 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Cze 2006|, 2006 12:03
|
|
|
to numer do gościa ze skarżyska kamienna ma wszystko i jest nie drogi604776244 a to numer do ostrowa wielkopolskiego też mają wszystko do vm a ale są bardziej drodzy693454338 0627367547 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |