$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Odmulanie i kapcie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odmulanie i kapcie
Autor Wiadomość
_Mu.
[Usunięty]

  Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:20   Odmulanie i kapcie

Heja!
Kiedyś parę razy podejmowałem wątek prędkości, obrotów oraz turbiny.
I byłem strasznie niepocieszony, że 140, no 150 jest to max. z górki i z wiatrem.
Paru z was pocieszało mnie, że jak trochę pojeżdżę i udmulę auto, to będzie lepiej.
Ale nie bardzo w to wierzyłem, ponieważ jeździłem prawie półtora miesiąca i nic...
No i wyobraźcie sobie, że od jakiegoś tygodnia, turbina zaczyna dawać o sobie znać.
Z początku nieśmiało, na niższych biegach, aż dzisiaj zaczęła "dopominać" się o swoje i po raz pierwszy przekroczyłem na 4-tym biegu magiczną granicę 3 tys. obrotów. Ponieważ trochę jestem niepewien skrzyni i turbiny pozwoliłem wskazówce na dojechanie do 3.3 po czym zmieniłem na piąty bieg - bo nie wiem z jaką prędkościa można bezpiecznie jechac na czwórce - u mnie było nieco ponad 120 km/h.
I tu pytanie do was - ole wyciągacie na czwartym biegu?
Teraz czekam, aż turbo zacznie działać i na piątym - aż się nie moge doczekać, żeby stwierdzić ile mój wózek wyciagnie... (:
Trochę się tylko boję wzrostu spalania pzrez turbinę... Ale może właśnie nastąpi spadek - bo turbina, przecież, tłoczy tez powietrze?

Druga kwestia - mam jedną parę zimówek - na które kółka je założyć - przednie czy tylne?
W wozie z przednim napędem nie widziałem problemu - na przód, ale w Scorpio?
 
 
SzerszeN
[Usunięty]

Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:43   

zawsze zaklada sie lepsze opony na przod, napedowosc ;) nie ma znaczenia najwazniejsze sa przednie kola, bo glownie i przedewszystkim od nich zalezy tor jazdy i hamowanie
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:44   

o turbinie nic ci nie powiem, ale zimowki załóz koniecznie na OŚ NAPĘDZANĄ CZYLI NA TYŁ !
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
Ostatnio zmieniony przez wegus |21 Paź 2004|, 2004 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SzerszeN
[Usunięty]

Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:46   

wegus napisał/a:
ale zimowki załóz koniecznie na OŚ NAPĘDZANĄ czyli na tył !


i co mu to da??????
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:48   

Staaary - no nie przeginaj - pociągnij na każdym bniegu do 4 albo 4,5 tysiąca to zobzczysz jak to autko potrafi śmigać - jak Ty tak jeździsz i płaczesz że autko muli to ja się nie dziwię :D :D
Co do oponek to masz poważny dylemat - niby na koła pędne dobrze bo się przy starcie nie ślizga - ale - jak hamujesz i skręcasz to przydałoby się mieć lepszą przyczepność na przodzie. Wniosek prosty - na RWD powinieneś mieć wszystkie cztery gumy zimowe - dokup więc dwie używki i masz po problemie - no chyba, że chcesz podzielić los biednego kolegi Speedo :(
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
_Mu.
[Usunięty]

Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:50   

SzerszeN napisał/a:
zawsze zaklada sie lepsze opony na przod, napedowosc ;) nie ma znaczenia najwazniejsze sa przednie kola, bo glownie i przedewszystkim od nich zalezy tor jazdy i hamowanie


Hmmmmm, a co ma większy wpływ na tor jazdy na zakręcie? Tu pewnie zależy od wariantu - jak będę przyspieszał to inaczej a jak jechał ze stałą prędkościa - inaczej... (:
 
 
SzerszeN
[Usunięty]

Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:52   

_Mu. napisał/a:
a co ma większy wpływ na tor jazdy na zakręcie? Tu pewnie zależy od wariantu - jak będę przyspieszał to inaczej a jak jechał ze stałą prędkościa - inaczej... (:


to juz jak struna napisal, kup 4 albo dokup jeszcze 2 i masz problem z glowy :D
 
 
_Mu.
[Usunięty]

Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:56   

Struna napisał/a:
Staaary - no nie przeginaj - pociągnij na każdym bniegu do 4 albo 4,5 tysiąca to zobzczysz jak to autko potrafi śmigać - jak Ty tak jeździsz i płaczesz że autko muli to ja się nie dziwię :D :D


Struna - poczytaj sobie uważniej to nie będziesz wypisywał mi tu takich...
Wcześniej przy pedale wciśniętym do dechy - 3 tys to był maks i dotyczyło to każdego biegu. No i wczesniej nie załączała się turbina, więc cały powyższy tekst jest bezprzedmiotowy.
Hmmmm - a ile u Ciebie wychodzi na czwórce prz 4 tys.? Wiem, że to benzyniak więc i obroty inne, ale może da mi to jakieś odniesienie...

Struna napisał/a:

Co do oponek to masz poważny dylemat - niby na koła pędne dobrze bo się przy starcie nie ślizga - ale - jak hamujesz i skręcasz to przydałoby się mieć lepszą przyczepność na przodzie. Wniosek prosty - na RWD powinieneś mieć wszystkie cztery gumy zimowe - dokup więc dwie używki i masz po problemie - no chyba, że chcesz podzielić los biednego kolegi Speedo :(


No własnie... też się zastanawiam na dokupieniem dodatkowych gumek, ale chciałem to wydac na coś innego... :cry:
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:58   

SzerszeN napisał/a:
wegus napisał/a:
ale zimowki załóz koniecznie na OŚ NAPĘDZANĄ czyli na tył !


i co mu to da??????


jedziesz w zakrecie po sniegu:

zimowki przod - przod jedzie, tyl wyrzuca bo letnia oponka zapchana sniegiem nie wyrobi ta tym sniegu i piruet gotowy

zimowki tył - przod sie trzyma bo jest pchany, nie ma napedu i tak latwo nie zerwie przyczepnosci, tył - jest lepiej bo opona zimowa

taka moja teoria, a na powaznie to kazde pismo itp zleca zakladanie 4 zimowek, a jezeli 2 to na koła napedowe
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
 
 
 
Księgowy
[Usunięty]

Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:02   

Zakładanie opon zimowych tylko na przód lub tylko na tył jest absolutnie bez sensu. Albo wszystkie 4 albo nie zmieniać.

Jak założysz zimówki na jedną oś, to będziesz miał inną przyczepność z tyłu a inną z przodu i podejrzewam że w najlepszym wypadku dołączysz do kolegi Speedo,
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:06   

u mnie na 4 to dociągnę gdzieś do 150 - nie wiem jakie mam wtedy obtoty bo mi kantuje sporo obrotomierz.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
_Mu.
[Usunięty]

Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:14   

Struna napisał/a:
u mnie na 4 to dociągnę gdzieś do 150 - nie wiem jakie mam wtedy obtoty bo mi kantuje sporo obrotomierz.


O, dzięki - spróbuję dzisiaj - mam nadzieję, że wóz mi się nie rozleci, he he he...
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:25   

EEE tam - mój z 1989 roku 220 leciali nic mu nie jest - brata z 1987 jechałem 170 i tez miodzio a twój młodszy przecież - będzie dobrze - no chyba że masz podstawy przypuszczać że coś nei tak z zawieszeniem tip - to sobie wtedy daruj testy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:58   

Mu. masz w końcu diesla a wiec silniczek wolnoobrotowy, 4tyś obrotow jak na diesla to chyba sporo..... a ile masz jna obrotomierzu i gdzie sie zaczyna czerwone ?
 
 
 
SzerszeN
[Usunięty]

Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 13:05   

wegus napisał/a:
zimowki przod - przod jedzie, tyl wyrzuca bo letnia oponka zapchana sniegiem nie wyrobi ta tym sniegu i piruet gotowy

piruet? a niby to z jakiego powodu??

zimowki tył - przod sie trzyma bo jest pchany, nie ma napedu i tak latwo nie zerwie przyczepnosci, tył - jest lepiej bo opona zimowa

ciekawa koncepcja, szkoda tylko ze ma niewiele wspolnego z prrawda

taka moja teoria, a na powaznie to kazde pismo itp zleca zakladanie 4 zimowek, a jezeli 2 to na koła napedowe


ja pojezdzilem troche i fwd i rwd w najrozniejszych warunkach i powiem jedno, duzo latwiej wyprowadzic samochod z poslizgu tylnej osi jak przedniej, i nikt mnie nie przekona to zakladania gorszych opon na przod, jesli juz zmieniamy opony tylko na jednej osi, to przod zawsze ma byc lepszy, niezaleznie od napedu, niedowiarkow zapraszam w zimie na jakis wiekszy placyk do testowania, wtedy sami sie przekonaja :)
Ostatnio zmieniony przez SzerszeN |21 Paź 2004|, 2004 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group