$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - problem z vm 2.5 td
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z vm 2.5 td
Autor Wiadomość
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |11 Mar 2006|, 2006 00:45   

nie no ja nie mowie ze on jest jakis mega drogi.. no ale chocby dzisiaj wymienilem wezyk hamulcowy przy zacisku prawy przod i oslone lewego drazka kierowniczego i pach 130zł poszło.. no i złapałem gume i jeszcze 20zł i zatanowałem za 40zł i to razem daje 190zł w jeden dzien.. i w sumie nic nie jest lepiej ;] no ale waza sie losy tego auta.. za bardzo buda zgnila :( wiec juz dlugo u mnie nie pobedzie :( :( pewnie wsiade w jakiegos malego klekota :552: i zamiast bic rekordy czasu zielona > poznan to bede bil rekordy spalania 8)
No ale kurde znowu OT poszlo.. ech wracamy do tematu
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |12 Mar 2006|, 2006 01:27   

no zgadles dobrze.. moja byla doslownie rozszarpana.. ciekawe o co :shock:
 
 
fiebik 



Auto: citroen C5 '05 2.2 hdi asb kombi
Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 16 Paź 2005
Skąd: Iława Warm-Maz
Wysłany: |12 Mar 2006|, 2006 03:36   

Speedo napisał/a:
harmonijke na maglownicy,
Matth napisał/a:
moja byla doslownie rozszarpana..
No trzeba tego pilnować - ja nie dopilnowałem i maglownicę musiałem dać do reanimacji... ponad 200 zł
_________________
`93 2.9 V6 12V asb nolpg
citroen C5 `05 2.2 hdi asb kombi - żony
z powodów technicznych nie używam wielkich liter za co z góry przepraszam
 
 
 
Tomek Z 



Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54
Dołączył: 29 Maj 2005
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |12 Mar 2006|, 2006 16:37   

Wracając do świec żarowych, które są godne polecenia do VM-a??. Czy można wymienić przekaźnik na taki który dogrzewa jeszcze przez jakiś czas świece. Może ktoś to
zastosował?. Jakie efekty?. (O rany, ile pytań !!).
Pozdro!! :690:
_________________
~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!!
 
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |12 Mar 2006|, 2006 16:39   

No mysle ze swiece najlepiej motorcrafta albo np. beru zalozyc.. jak beda dobre na pewno nie trzeba bedzie grzac go dluzej niz przewiduje fabryka :) z reszta dlugie grzanie skraca zycie swiec..

A co do OT jeszcze to u mnie na razie nic sie zlego nie dzieje.. przegub w drazku przed zalozeniem nowej gumy dokladnie wyczyszczony i nowy smar grafitowy dostal zobaczymy co bedzie
Ostatnio zmieniony przez Matth |12 Mar 2006|, 2006 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sobas
[Usunięty]

Wysłany: |13 Mar 2006|, 2006 20:25   

szkoda że temat zszedł na typy swiec żarowych i końcówki drążków.... ja mam podobny problem z odpalaniem Vm już od października ..napisąłem tu już kilka postów ale żadnej porady się nie doczekałem.
Mimo że spisałem iż świece sprawdzone ako nowe i td...to rady były takie żeby sprawdzic to raz jeszcze...A auto jak ni eodpala to ni eodpala.....nawet przy + 3 st.JAk już jest ciepły to ok. A rano tragedia...jeszcze niedawno jak kręciłem go jakię s5 minut to zapalił,ale trzęsło nim na wszytskie strony...ale ostatnio,,,przy temperaturach ok 0 st nie mogę odpalić go w ogóle.Na ile w odpalenie tego silnika ingieruje elektronika??? Czy zawory erg mają coś wspólnego z odpalaniem??
Ako nowe,rozrusznik zrobony,świece ok,wtryski zrobione,układ paliwoy sie nie zapowietrza,filtr paliwa i powietrza ok. JAk go krece leci z tyłu ciemny dym...a jak już zdarzy mu się odpalić trzęsie się ...a z tyłu w pierwszym momencie pojawia się dym biały.
JAk już odpali chodzi dobrze .Po kilku min obrotu spadną do ok 900 .
Prosze o jakies rady...
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |13 Mar 2006|, 2006 20:33   

a ten bialy dym smierdzi olejem? czy to raczej para? moze uszczelka pod glowica? bo masz objawy jakby na jeden gar nie palil.. jak zalewa go woda to tak bedzie
No i kurcze objawy dalej jak by ktoras swieca jednak nie grzala dobrze.. a swiece sprawdzales na krotko do akumulatora czy ze tak powiem w normalnych warunkach podlanczane pod oryginalny uklad i sprawdzane ze stacyjki?
Ostatnio zmieniony przez Matth |13 Mar 2006|, 2006 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sobas
[Usunięty]

Wysłany: |13 Mar 2006|, 2006 20:35   

raczej śmierdzi olejem,ale płynu ni eubywa
 
 
Sobas
[Usunięty]

Wysłany: |13 Mar 2006|, 2006 20:37   

no i gdyby na jeden gar ni epalił to przy +3 odpalił by chociaz n atrzy garki...na pewno z kłopotami ale by raczej odpalił,a on nawet ni ewyraża checi....kręce go i nic.....a kiedy zdarzy mu się zapalić ....to po 3 min kręcenia słyszę że już już chce ale jeszcze musze go chwile pokręcić i wtedy jakby raz na jeden gar odpalił po chwili na drugi i td ...trochę się potrzęsie i wtedy juz chodzi.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |13 Mar 2006|, 2006 20:42   

dziwna sprawa przeceiz diesel jest konstrukcja prosta jak drut :) dopuki nie ma tam jakiejs wielkiej elektroniki.. najpierw swiece grzeja komory spalania, pozniej zaczynasz krecic tlokami ktore sprezajac powietrze dodatkowo je rozgrzewajac i wtryskiwana jest mieszanka ktora pod wplywem temperatury sie zapala i tyle.. elektronika moze byc we wtryskach ktore moga CI nie podawac paliwa ale sadzac po czarnym dymie podaja az za duzo i zalewaja komory spalania nie pozwalajac na odpalenie.. jak juz silnik mocno sie zagrzeje to jakos przepali to paliwo stad oblok dymu.. i juz chodzi ale kiepsko.. ja bym szukal w ukladzie wtryskowym
 
 
Sobas
[Usunięty]

Wysłany: |13 Mar 2006|, 2006 20:45   

wtryski miały wymienione końcówki są dobrze ustawione, nawet po wymianie wtrysków sprawdzane były jeszcze u dwóch mechaników.
NIe robiłem jedynie pompy wtryskowej...jest tam pompa elektroniczna...i ze względu na wysokie koszta ...na razie odkładam robiebie pompy...liczę że to coś innego...
 
 
Tomek Z 



Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54
Dołączył: 29 Maj 2005
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |14 Mar 2006|, 2006 22:10   

Sobas!. Możesz sprawdzić sobie jeszcze pod jakim ciśnieniem pompa wtryskowa podaje paliwo, możesz sprawdzić kompresję, możesz sprawdzić czy pompa jest dobrze ustawiona.
Biały dym który podejrzanie śmierdzi, to może być rozpylona ale nie spalona ropa.
Jeżeli to wszystko jest w normie i podgrzewanie silnika działa (najważniejsze chyba!!)
a on dalej nie pali to... qurde nie wiem. No w końcu łachy nie robi. Jak wszystko gra to musi gadać. Mój koleś ma podobny problem ale wie że pompa się kończy. Zbiera kasę!!
Pozdro!! :DDDDDD

[ Dodano: 2006-03-14, 22:13 ]
A jeszcze zajrzałem do naszej mądrej książki i coś tu jest napisane o możliwym "luźnym lub uszkodzonym elektromagnetycznym zaworze odcinającym dopływ paliwa.
Pozdro!!!

[ Dodano: 2006-03-15, 21:45 ]
Sobas!!. Coś mi się przypomniało. A próbowałeś podgrzać go 2-3 razy??. Co wtedy się dzieje??.
Pozdro !!
_________________
~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!!
 
 
 
Sobas
[Usunięty]

Wysłany: |16 Mar 2006|, 2006 14:31   

mogę go grzać nawet 10 razy ..i efekt ten sam
 
 
kapselek47
[Usunięty]

Wysłany: |16 Mar 2006|, 2006 15:52   

jeśli biały dym to nie para, to bez wątpieńa jest to olej a nie ropa (nie spalona ropa to dym czarny) przy walnietych świecach podczas odpalania efekt jest jakbyś odpalał na korbę ( czujesz że chce zapalić ale nie może ) ,bo odpala samym ciśnieniem po chwilce jeśli masz jeszcze w miarę ciśnienie powinien zapalić podczas kręcenia natomiast w przypadku walniętych świec będzie kopciłna czarno z tego co piszesz że wszystko wymienione: świece, filtry itd ,paliwo dochodzi i wogóle wszystko gra to bracie sam nie wiem i szczerze mówiąc jestem głupi jaki diabeł siedzi w twoim klekotku pamiętaj że nawat jeśli odłaczymy świece to na samym ciśnieniu przy -1 2 3 powinien odpalić ja stawiam na problem pompy i jakiegoś prądowego dziadostwa czy zamontowałeś sobie kontrolkę paliwa przed pompą zrób to będziesz wiedział czy schodzi paliwo czy nie pisz co dalej pozd
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |16 Mar 2006|, 2006 22:52   

Miałem kiedyś podobny problem i okazało się że wiązka elektr. która zasila żwiece ma w okolicach przegrody łączenie. Coś tam przestało kontaktować i efekt był taki że auto paliło raz na 2 raz na 3 gary i był wielki problem żeby go odpalić jak była niższa temperatura. Rozebrałem to całe - lutownica i cyna załatwiły sprawe:)) Zobacz czy nie masz podobnie jakiegoś przełamania lub braku styku na wiązce. A jeśli mowa o świecach to ja używam teraz Beru i mogę je z czystym sumieniem polecić chociaż nie są tanie. Poprzednio kupiłem jakieś Febi czy coś po 25zł/szt i po pół roku poszły do śmieci. Powodzenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group