$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Nicolaus 2004
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nicolaus 2004
Autor Wiadomość
__Robert__ 
FST Member



Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 14 Lut 2005
Skąd: Szczecin
Wysłany: |20 Lut 2006|, 2006 20:50   Nicolaus 2004

Witam wszystkich serdecznie
Niedawno zakupiłem interfejs do mojej instalacji Elpigaz na sterowniku Nicolaus 2004, poniewaz mam juz dość jeżdżenia do gazowników. Panowie czy może ktoś z Was wie jakie powinny być prawidłowe ustawiena tejże instalacji, chodzi mi o PWA ( mam na 90 ) attuator( ma 220 i 40 ) itd. Za wszelkie info bardzo dziękuję. Jeszcze jedno mam pytanie, otóż jakie wartości powinna pokazywać na kompie ( Laptop ) sonda lambda na biegu jałowym, a jakie np przy ok2500 RPM. I kiedy mieszanka jest bogata a kiedy uboga, jakie to są wskazanie lambdy.
_________________
Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG

Pozdrawiam
Robert
Ostatnio zmieniony przez __Robert__ |20 Lut 2006|, 2006 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Lut 2006|, 2006 09:40   

a jak wygląda interfejs - zrób jakiś zrzut ekranu - do Bingo sonda pokazuje taki wskaźnik graficzny który zmienia kolor - i jak jest na zielono to jest ok. Natomiast jeżeli pokazuje napięcie to powinno być w pobliżu 1V
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
__Robert__ 
FST Member



Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 14 Lut 2005
Skąd: Szczecin
Wysłany: |21 Lut 2006|, 2006 23:31   

Witam
Zrzut postaram sie zrobić jutro ( nie wiem czy mi sie uda ), ale sonda lambda na jałowych pokazuje w tej chwili 0,80-0,90 na czerwono ( bogato ), natomiast przy ok 2500-3000 rpm 0,06-0,20 na zielono ( ubogo ). Jurek a tak przy okazji powiedz mi jak zrobić ten zrzut.
_________________
Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG

Pozdrawiam
Robert
 
 
 
Jedrek
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lut 2006|, 2006 23:37   

Sprawdź najpierw ustawienia sondy lambda na analizatorze jaki jest typ, następnie ustal jaką masz sondę , bo są 0-1V , 0-5V i jeszcze inne a dopiero potem bierz sie za ewentualną regulację.

Pozdro :)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Lut 2006|, 2006 09:31   

zrzut robisz wciskając print screen w momencie jaki Ci pasuje a potem np. w paincie czy wordzie dajesz wklej i już masz.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
__Robert__ 
FST Member



Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 14 Lut 2005
Skąd: Szczecin
Wysłany: |22 Lut 2006|, 2006 18:24   

Witam
Oto zrzuty



[ Dodano: 2006-02-22, 18:32 ]
Sonda napewno jest 0-1V, wiem to napewno ponieważ sonde mam osobno do gazu i osobno do beni. W moim OHC - ku siedzą dwie sondy. Gazownik tak zrobił bo nie mógł ustawić poprawnie instalki na sondzie oryginalnej. Oryginalkna sonda to 0-5V.



Edit by A2K
_________________
Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG

Pozdrawiam
Robert
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Lut 2006|, 2006 09:21   

całkiem sporo opcji w tym interfejsie nawet.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |23 Lut 2006|, 2006 12:54   

Podobnie jak w Bingo, tyle że Bingo ma jeszcze więcej opcji.Można zacząc dyskusje, bo troche już doświadczeń z mieszniem ustawieniami mam (i ciągle jeszcze jeżdżę na lpg) ale nie tyle co bym chciał, zimno jakoś:)
To strona producenta Bingo http://www.kme.com.pl/programy.html
Ostatnio zmieniony przez Srebrny |23 Lut 2006|, 2006 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
__Robert__ 
FST Member



Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 14 Lut 2005
Skąd: Szczecin
Wysłany: |23 Lut 2006|, 2006 17:15   

Witam
Srebrny powiedz mi jak powinna prawidłowo zachowywać sie sonda , bo mam co do niej pewne wątpliwości. Chdzi mi głównie oto żeby trochę zmniejszyć spalanie gazu, pali mi ok.14 literków i to w sumie droga mieszana. Chcę zejść do ok 12,5. Powiedz mi taką rzecz, kasowałem pamięć i komp ustawił sie automatycznie na PWA 122, w tej chwili mam stałe PWA 71 kroków. Powiedz mi na co wpływa PWA i jak powinno być max i min otwarcie attuatora. Autko chodzi bardzo dobrze trylko mówię że trochę za dużo pali. czasami potrafi wypić 15,5 literka LP, benzynki nie mam pojęcia ile żłopie bo nigdy nbie sprawdzałem.
_________________
Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG

Pozdrawiam
Robert
Ostatnio zmieniony przez __Robert__ |23 Lut 2006|, 2006 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Lut 2006|, 2006 17:45   

__Robert__, jest zima to i więcej pali - przyjdzie ciepło to będzie ok
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |24 Lut 2006|, 2006 13:24   

LPG II generacji jest rozwinięciem poprzedniego systemu, system sterowania elektronicznego w zasadzie nie generuje, a tylko koryguje skład mieszanki. W dalszym ciągu podstawowym warunkiem będzie prawidłowy dobór parownika , mieszalnika i regulacji parownika. .Sterownik działa w oparciu przede wszystkim o sygnały sondy lambda i TPS.W czasie pracy sterownik odczytuje napięcie z sondy i porównuje z napięciem progowym i na podstawie tego ocenia czy mieszanka jest uboga czy bogata i przesyła sygnał do aktuatora o zdławieniu wypływu lpg lub odwrotnie. Napięcie wyższe od progowego oznacza mieszankę bogata. U Ciebie nazywa się to chyba odniesienie dla sondy lambda dla biegu jałowego i pracy nominalnej co oznacza że możesz ustawić inne wartości progowe dla pracy na biegu jałowym, histereza dla biegu jałowego to pewnie wartość TPS którą można ustawić (przepustnica), a do której sterownik interpretuje ją jako prace na biegu jałowym.
0,4 ; 0,5 to ustawiane wartości progowe sondy, ja mam 0,4 . Co by nie mieszać za bardzo o aktuatorze później.
Pozdrawiam
 
 
__Robert__ 
FST Member



Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 14 Lut 2005
Skąd: Szczecin
Wysłany: |24 Lut 2006|, 2006 20:43   

Cześć
W Nicolaus mam ustawione na 0,55, najmniejszą wartość jaką mogę ustawić to 0,51, niżej nie chce zejść, jak mu wpisuje np 0,45 to sterownik automatycznie ustawia na 0,51. Ja mam ustawione na 0,55. A powiedz mi taka rzecz, jak mogę ustawiać parownik i któą śruba kręcić aby ustawić poprawnie parownik bez analizatora spalin. Czytałem gdzieś na innym forum " ustawianie na bąbelki " - czy Ty wiesz coś na ten temat? Przesyłam fotkę mojego parownika.
_________________
Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG

Pozdrawiam
Robert
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Lut 2006|, 2006 09:21   

tą dużą śrubą kręcąc zmniejszasz nacisk na sprężynę przymykającą zawór pomiędzy komorami rozprężania ( więc generalnie ułatwiasz lub utrudniasz przedostawanie się gazu z jednej do drugiej komory) - a końcowo regulujesz na śrubie lub aktuatorem - ale bez analizatora to trochę lipa - znaczyu jak masz małe doświadczenie to raczej nie ustawisz - ale zawsze się możesz wpiąć w sondę lambda i do niej ustawić.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |28 Lut 2006|, 2006 11:50   

Aktuator czyli urządzenie wykonawcze umożliwiające regulację składu mieszanki składające się z zaworu dławiącego napędzanego silnikiem krokowym. Przyjmuje się pozycję silnika krokowego 0 jako zawór całkowicie zamknięty i 255 jako całkowicie otwarty. Dla stabilnej pracy układu niezbędne jest aby położenie optymalne silnika krokowego było możliwe stałe w całym zakresie prędkości obrotowej i tu różne są opinie mówiące możliwych różnicach od 5 do 10 i 20 krokach .PWA(pozycja wyjściowa aktuatora) powinna się mieścić pomiędzy 60 a100 kroków. Pożądane jest aby wartość domyślna PWA zmieniała się wraz ze zmianą składu paliwa, stopnia zabrudzenia filtra powietrza oraz rozregulowania parownika. Zablokowanie PWA znacznie zawęża możliwości samoadaptacji i zbliża w działaniu układ do układu I generacji .W moim przypadku Bingo wartość progowa sondy 0,4 ustawienie PWA na 100 kroków i odblokowanie ustawia Aktuator po jakimś czasie na 112 kroków i jest to pewnie ta wartość średnia położenia zaworu która powoduje że skład mieszanki oscyluje w granicach składu stechiometrycznego .Dodatkowo są opcje min max otwarcie na biegu jałowym, min max otwarcie przy dużym obciążeniu.
Min 50 max 30 oznaczało że krokówka na biegu jałowym , gdy sonda dawała sygnał o bogatej mieszance przymykała się max o 50 kroków od PWA lub otwierała o 30 przy ubogiej. Gdy sygnał osiągał wartość progową krokówka zaczynała powrót do PWA co w skrajnych okolicznościach może doprowadzić do falowania obrotów .Wskazania na podstawie sondy informują nas czy miesz. Jest uboga lub bogata ale nie mamy informacji jak bardzo jest bogata czy też jak bardzo uboga , dlatego wskazane jest przynajmniej raz w roku sprawdzenie na analizatorze skład spalin dla biegu jałowego i podwyższonego biegu jałowego 3000 Obr co odpowiada prędkości około 60 km/h. Także próba drogowa z laptopem da nam informacje czy mamy prawidłowe PWA i odpowiednio wydajny parownik .Wskazanie na laptopie przy większych prędkościach o spalaniu ubogiej mieszanki powinno być sygnałem dla nas o zwiększeniu PWA gdyż spalanie ubogiej mieszanki nie zrekompensuje nam kosztów późniejszych napraw silnika i dynamika jazdy też na tym ucierpi.
Gdy mimo zwiększania PWA w dalszym ciągu mamy ubogą mieszankę świadczy to złym doborze parownika lub jest sygnałem że parownik się zużył i jego wydajność spadła i czas na wymianę membran Lub całego parownika. Otwarcie przy dużym obciążeni czyli przy jest opcja wzbogacania mieszanki przy ruszaniu czy przyśpieszaniu z częściowo otwarta przepustnica i tu tez zbyt duże ustawienie wartości min powoduje przymknięcie zaworu a następnie otwarcie i czasami zjawisko tak zwanej dziury .Może niewielkie przymknięcie zaworu powoduje zmianę podciśnienia w komorze parownika i zwiększenie wydatku lpg u mnie musiałem zmniejszyć znacznie ustawienia fabryczne w celu wyeliminowania powyższego zjawiska. Dla tych powyższych opcji istnieje jeszcze funkcja opcji zaawansowanych czyli szybkość otwierania i zamykania krokówki w które nie ingerowałem a które były jak się dowiedziałem przyczyną moich kłopotów z lpg po feralnym przeglądzie gwarancyjnym. Pozostały jeszcze funkcje Cut Off i skok aktuatora do pozycji zadanej.
Pozdrawiam
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Lut 2006|, 2006 16:34   

Srebrny, no ale Nicolaus to nie Bingo ( w sumie jeden lepsiejszych sterowników )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group