$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rekord spalania w moim 2.9
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rekord spalania w moim 2.9
Autor Wiadomość
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |20 Sie 2004|, 2004 21:09   

Witam

Panowie jeśli się mylę to powiedzcie

Z tego co wiem to w 2.9 można regulować zapłon, mapa zapłonu jest do czego innego. Nasze silniki mają elektroniczny wtrysk paliwa więc na podstawie zbieranych informacji z czujników sond lambda, przepływomierzy, czujnika obciążenia wału korbowego, położenia przepustnicy i wielu innych, porównuje je z mapą zapłonu bo ona ma zaprogramowane parametry pracy przy różnych czynnikach i decyduje o momencie wtrysku czasie i innych...

Przecież jakby ktoś porozkręcał silnik albo zmieniał rozrząd i chciałby odpalić to, życzę sukcesów, musi iskra pójść w odpowiednim momencie i dlatego ręczna regulacja musi być..

Chyba, że jestem w błędzie

Irek
 
 
 
Pershing 



Auto: .
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |20 Sie 2004|, 2004 22:23   

Nie jestes w bledzie... tak wlasnie jest w silnikach OHC. Wg madrej ksiazki w silnikach DOHC regulacja jest dokonywana przez mogul regulacji silnika (cokolwiek to jest ;)) i nie ma potrzeby ingerencji w to ustrojstwo
 
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |22 Sie 2004|, 2004 08:52   

WItam

Speedo a powiedz mi czy można otworzyć kopułkę aby sprawdzić w jakim jest stanie oraz sprawdzić w jakim jest stanie palec rozdzielacza. Jak to się rozbiera bo powiem szczerze boję się tego dotknąć. Wokół jest tych siedem kabli zapłonowych a na samym środku chyba przykręcona śrubka czy można to otworzyć bez problemów że spieprzę zapłon ??? nie wiem sam, jak kiedyś miałem autko marki Zastawa to była pestka a teraz w Scorpiaczku jakoś mam cykora :) .

Pozdrawiam
 
 
 
Pershing 



Auto: .
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |22 Sie 2004|, 2004 10:07   

Bez problemu mozesz zdjac kopulke nic nie spieprzysz. Odkrecasz srybencje i zdejmujesz, potem nakladasz w takiej samej pozycji w jakiej zdjales (w innej sie chyba nawet nie da) :D
 
 
 
lancer
[Usunięty]

Wysłany: |22 Sie 2004|, 2004 18:33   

irek napisał/a:
WItam

nie wiem sam, jak kiedyś miałem autko marki Zastawa to była pestka a teraz w Scorpiaczku jakoś mam cykora :) .



No scorpio to też pestka tylko że większa taka na przykład od brzoskwini
 
 
Hubert
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sie 2004|, 2004 09:43   

Witam po weekendzie, mam nadzieje, że wszystkim się udał.
Co do zapłonu. Ustawiłem zgodnie z instrukcją wyprzedzenie na 15 stopni. Jednak to nie jest przyczyna moich problemów. Auto wciąż pali mi w trasie 16-19 l, w mieście 32 l.
Ponawiam prośbę o informację jakie dokładnie macie pozakładane instalcje w 2,9 AUT ?

Pozdrawiam

Hubert 2,9 `93 lpg
 
 
Pershing 



Auto: .
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |23 Sie 2004|, 2004 09:48   

Ja mam zwykla TOMASETTO 1.generacji (na srobke) i pali w trasie ok.15L cykl mieszany wychodzi 17L a miasto 20L. Niedawno byla regolowana i to chyba max oszczednosci jaki mozna z niej wycisnac bez uszczerbku na osiagach :D
 
 
 
Hubert
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sie 2004|, 2004 09:56   

to sa juz wartości mozliwe do zaakceptowania dla mnie, szczególnie, że u jednego mojego znajomego (LOVATO równiez na "śrubkę") średnio wychodzi 17, w trasie nawet 10 przy skrajnie niskiej równej prędkości.

U mnie wciąż mnóstwo dławienia, i wysokie spalanie ograniczone mcnym pogorszeniem osiągów (wcześniej palił 25-40 l)

Wciąz nei wiem czy szukac w zapłonie, czy w błędach gazownika , który notabene juz wymienił wszystko (paqrownik, miksery itp..)

2,9 `93 lpg aut
 
 
Pershing 



Auto: .
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |23 Sie 2004|, 2004 10:10   

Z tego co slyszalem jesli jezdzisz na gazie to wyprzedzenia nie reguluje sie wg. wartosci podanych przez producenta tylko "na oko" bo gaz ma inna specyfikacje spalania i to co dobre na benzynie nie bedzie dobre na gazie. X tąd wlasnie maga sie pojawic dlawienia, brak mocy i wysokie spalanie o ktorych mowiles. Sproboj najpierw wyregolowac zaplon "na sluch" i zobaczysz jak bedzie. Jesli dalej bedzie żarł jak smok wtedy zajmij sie gazem :)
PS. Ile Ci pali na benzynie ?
 
 
 
Hubert
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sie 2004|, 2004 10:33   

Właśnie to zrobiłem w sobotę, zanim zostawiłem ustawienia fabryczne próbowałem na oko kilka ustawień, ale na każdym sie coraz bardziej dławił.

Jeździłem na benzynie ponad miesiąc, palił 9,5 - 11 w trasie, dość dynamicznej, w mieście jakieś 15-18 , ale jazda raczej nieekonomiczna.

Z gazem raczej wszystko ok, bo tak jak pisałem, wszystko było sprawdzane, regulowane, wymieniane. Szczególnie, że nawet ciepły silnik potrafi mi się przydławić na benzynie jak przełączam na gaz. Z tąd mniemam, że jak by coś nie tak było z wtryskami to na gazie chodziłby dobrze, ale jak cos nie tak jest zapłonem, to gaz to uwydatnia.

jakiś pomysł .... ???

Hubert 2,9 ` 93 lpg auto
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |23 Sie 2004|, 2004 11:47   

Ja poleciłbym Ci inaczej jak Pershing 8) wyregulować właśnie wszystko dobrze na benzynie, z tego co piszesz coś jest nie tak również na benzynie (dławi się), choć spalanie dobre. Dopiero później zająć się gazem.
Ja mam parownik BRC mały ale o dużej wydajność (bo pod maską ciasno 8) ). Komputer Autronic AL700. Spalanie 10-11 w trasie przy spokojnej jeździe :D .
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
Hubert
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sie 2004|, 2004 11:58   

Słusznie, jeżeli chodzi o regulację na benzynie to tylko mogłem zapłon ustawić. Nie bardzo wiem co teraz sprawdzić i w jaki sposób.
Wciąż zastanawiam się, czy może to byc wina cewki zapłonowej (moze zbyt słaba iskra) lub modułu zapłonu.

Tak przy okazji kolega skapitulował z Cosworthem`91 (sprzedaje go) a pali przy LPG na "srubkę" od 15 do 20 l, ale ma bardzo wysokie (na moje oko) zasysanie - jeden okrągły mikserek oblany dookoła metalem tak żeby pasował w przelot....

Czy tak czy inczej, czy ktos ma pomysł jak sprawdzić sprawność podzespołów silnika, tak, żeby byc pewnym co wymienić
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |23 Sie 2004|, 2004 12:58   

Witam

Hubert ja miałem dokładnie tak samo palił mi jak smok , pojechałem na elektronikę i zostało wszystko sprawdzone włącznie z luzem zaworów, ja mam przypływomierze i jeden był uwalony i on to powodował wogółe przepływomierz może dawać różne objawy między innymi dławienie, więć jeśli masz takie coś to dobrze by było je sprawdzić gdyż na przepływomierzach ustawia się skład mieszanki.

Pozdrawiam
Irek
 
 
 
Hubert
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sie 2004|, 2004 13:16   

OK,
ale palił Ci tyle na gazie ?

bo mi na benzynie pali ok, tylko się CZASEM zadławi, teraz tylko przy przełączaniu na gaz.
Na gazie natomiast właśnie pali nawet jak dwa smoki, i się strasznie dławi przy wchodzeniu na obroty, gdyby nie automat to by cięzko było ruszyć.
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |23 Sie 2004|, 2004 13:33   

Witam

Dokładnie mi tak samo palił dużo gazu ale nie dławił się - objawy za każdym razem mogą być inne. Tak czy owak proponowałbym zrobić całą diagnostykę silnika, ustawienie mieszanki benzyny itp... bo bez dobrze wyregulowanej benzyny nie uzyskasz dobrych efektów poźniej na gazie, wszystko idzie w parze. Ja mam sprawdzonego elektronika za Opolem w Bierkowicach.

Irek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group