Rekord spalania w moim 2.9 |
Autor |
Wiadomość |
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |15 Sie 2004|, 2004 09:02 Rekord spalania w moim 2.9
|
|
|
Witam
Jak wiadomo z tematu wcześniejszego przyjechałem na północ Polski z samego południa pierwszy odcinek przed Grudziądzem wyniosł 458 km.
Oczywiście jechałem na gazie i jak wiecie nieraz pisałem że mój 2,9 pali 12 litrów LPG.
Ale ostatnio wymieniłem na nowy szybki i duży reduktor i po przejechaniu tej trasy doznałem szoku autko spaliło mi w trasie 10.4 litra LPG oczywiście zaznaczam że prędkość moja na trasie to zazwyczaj 110 km/h.
Napewno wasza reakcja będzie dziwna jak całą Polskę można przejechać z taką prędkością - ano można poprostu samodyscyplina oczywiście korciło mi przywalić mocno na autostradzie w kierunku Łodzi ale się powstzrymałem, a było to ciężkie bo na tym nowym reduktorze autko jeździ i przyśpiesza jak wariat
Jak będę wracać to już tak wolno nie będę jechać - choć powiem, że trzeba uważać nastawiali tyle fotoradarów, że szok...
Pozdrawiam
Dzisiaj po południu jadę do Gdańska |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Sie 2004|, 2004 09:12
|
|
|
Mój były 2.9 z 94r. palił równe 10 litrów na gazie. Tankowałem na stacji BP. Na innych stacjach zawsze mi wychodziło od 1,5-5 l więcej. |
|
|
|
|
lancer [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Sie 2004|, 2004 11:42
|
|
|
opowiedz więcej o tym reduktorze ..... to jakieś cudo chyba |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |15 Sie 2004|, 2004 13:15
|
|
|
Witam
Nowy reduktor który mam założony to jakiś OMVL typ R90/E i powiem, że jest niesamowity pod każdym względem jeśli chodzi o spalanie i przyśpieszanie - można mu wdepnąć gaz do końca a on nawet się nie zastanowi tylko od razu reaguje.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Sie 2004|, 2004 13:39
|
|
|
OMVL R 90 E potocznie jest zwany REG |
|
|
|
|
lancer [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Sie 2004|, 2004 21:25
|
|
|
no ja mam instalke LOVATO starego typu bez sekwencji czy to cudo znajdzie u mnie zastosowanie.
A gdzie to cudo siedzi chyba na butli?? |
|
|
|
|
Szuler [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Sie 2004|, 2004 09:56 Re: Rekord spalania w moim 2.9
|
|
|
irek napisał/a: | doznałem szoku autko spaliło mi w trasie 10.4 litra LPG |
Mi spalił jeszcze lepiej . Wracałem z gór i już jadąc na prostym zatankowałem. I po przejechaniu 340km zatankowałem 34litry gazu... . Więc spalanie równo 10 ale jechałem raczej koło 130km/h i do tego szaprana jazda bo sporo wyprzedzałem i duż o zwalniania bo żniwa i co chwilę ciągnik na trasie... I co więcej, przed jazdą odkręciłem nieco śrubę bo mi się za duży muł wydawał.. A wiem, że jak ją przykręcę o pół obrotu to spala jeszcze mniej . Instalacje mam zwykłą na śrubę, żadnych rewelacji. Silnik oczywiście 2.9.
Pozdrawiam
Szuler |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |19 Sie 2004|, 2004 20:45
|
|
|
Witam
Lancer u Ciebie też to wejdzie i siedzi w komorze silnika toż to tylko reduktor
aha i ja też mam zwykłą instalację
Pozdrówka |
|
|
|
|
Hubert [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Sie 2004|, 2004 13:13
|
|
|
Cześc,
pierwsze pytanie,
czy mówice o automatycznych skrzyniach w scorpiakach ? Ja od kilku miesięcy mam 2,9 `93 wcześniej 2,0 ohc. Oczywiście w 2,9 od razu po srowadzeniu załozyłem LPG, najpierw na reduktorze Lovato i sterowniku Bingo. Niestety samochód dławił się przy próbie ruszenia. Gazownik zmniejszył miksery (mniejszy przelot powitrza) co zminimalizowało dławienie, ale zaczął palić bardzo dużo (od 22 do 45 l na 100 km). W końcu wymienił mi reduktor na jakiś duży BRC, zostawił mniejsze miksery i bardzo przykręcił krokowy(maksymalne otwarcie).Efekt: trasa 15-19 l, miasto ponad 20l/100 km, ale dużo słabiej chodzi niż niegdyś na benzynie. Jednej rzczey nie zrobiłem. Nie ustawiałem zapłonu co podobno może pomóc, gdyz potrafi mi się zdławic na benzynie również co potęguje się na gazie. Pytanie:
1. Czy ktoś miał podobne objawy
2. Potrzebuję spcyfikacji instalacji, które dobrze się sprawują (reduktor, sterownik, średnica mikserów)
Pozdrawiam
Hubert
2,9 ghia auto `93 |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |20 Sie 2004|, 2004 16:36
|
|
|
Ja w swoim 2.9 ustawialem zaplon |
|
|
|
|
Hubert [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Sie 2004|, 2004 16:38
|
|
|
z tym maluchem i polonezem to ciekawe spostrzeżenie......
przeglądałeś materiały techniczne na (http://www.ford-scorpio.prv.pl/) ?
Wynika z nich, że wyprzedzenie zapłonu jest regulowalne....
pozdrawiam |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |20 Sie 2004|, 2004 16:40
|
|
|
Oczywiscie ze jest regulowane ja przed wyjazdem na wakacje regulowalem bo byl strasnie wolowaty. |
|
|
|
|
Hubert [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Sie 2004|, 2004 16:42
|
|
|
domyślam się, że nie wszystkim znana jest możliwość ustawiania wyprzedzenia zapłonu w rozdzielaczu elektronicznym. Żeby zapłon był ustawialny nie musi mieć przrywacza mechanicznego.
Odezwę sie w poniedziałek to powiem jak mi poszło z zapłonem,
pozdrawiam i dzięki za ewentualne rady
Hubert
2,9 ghia `93 auto |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |20 Sie 2004|, 2004 17:07
|
|
|
Mądra ksiazka H.R.Etzold "Ford Scorpio" str.83-84 Tylko w silnikach DOHC nie da rady przestawic wyprzedzenia zaplonu bo jest to dokonywane automatycznie. |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |20 Sie 2004|, 2004 17:19
|
|
|
Podane sa punkty wyprzedzenia zaplonu dla poszczegolnych silnikow oraz sposob regolacji zaplonu. Jest wlasnie napisane ze tylko silniki DOHC nie maja regulacji. |
|
|
|
|
|