Olej do Scorupek |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 15:59
|
|
|
O ile dobrze kojarzę tio powinien być 15W40 a tu wszyscy dziarsko o 10W40 piszą |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
orfe [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 17:01
|
|
|
W instrukcji do mojego autka jest napisane, że Ford zaleca właśnie olej 10W40 Formula XR+ ewentualnie dopuszcza 15W40 lub pełny syntetyk 5W40 Formula S... |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 17:26
|
|
|
no no, takie 1992, nie wspomnę o starszym, to pewnie pod 200tys.km, - bezpieczniej mineral. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 17:32
|
|
|
a ja wlasnie zmienie z przeplukania mineralnym(zrobilem na nim okolo 1000km) a poprzedni niemieccy wlasciecielowie (a bylo ich troche) nie mam pojecia na czym jezdzili ale byl syf. przebieg 202000 i wleje mobila 10w40 a byl 15w40. ciekawe co bedzie. ale trzeba w cos wierzyc.
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Lis 2004|, 2004 12:32
|
|
|
No a jak to z tym mineralnym - ponoć jak autko ma hydrauliczne popychacze to raczej syntetyk lub półsyntetyk powinien być - tak czy nie ?? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 15:44
|
|
|
Przy przebiegach pow. 150tys.km najbezpieczniej mineral
a co jeszcze ważniejsze-nie mieszać tak silnikowi, raz taki, raz taki, nie dotyczy JAKOŚCI, która cały czas jest na wyższym poziomie, i to nie szkodzi, ze lepszy w sensie literek SG, SJ, SL-jak ktoś wyzej wspomniał-się wleje. Można i 400tys. na Selektolu zrobić, jeśli się jeździ cały czas na jednym rodzaju lepkości. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
fordzik3 [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Lis 2004|, 2004 18:07
|
|
|
Co ja widze ? Fachowiec i poleca olej mineralny do silnika z hydraulicznym sterowaniem zaworów ? Do tej pory nie spotkałem się z taką opinią. Podobno najmniej to półsyntetyk ! Ja tam leje fordowski 10W/40 i spoko |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Lis 2004|, 2004 21:41
|
|
|
a ja mineralny lałem , do hydraulicznych zaworów, i jakoś jeździł. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Lis 2004|, 2004 18:25
|
|
|
a ja za kilka dni zmienie z takiego na taki. po jakims czasie napisze co sie stalo. oczywiscie mam nadzieje,ze wszystko bedzie ok. jutro zmieniam plyn chlodzacy a olej??? moze w srode?
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |22 Lis 2004|, 2004 18:52
|
|
|
fordzik3, ja mam 448.tys.km w DOHCu, od 270tys.km jest tam lany mineral, na 1/2 syntetyku silnik umarł by przy 300 kilku tys. co z resztą ma miejsce u niektórych klientów, eksploatujących silnik do czasu padnięcia np. na Quakerze-jakże dobrym oleju |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
fordzik3 [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Lis 2004|, 2004 20:58
|
|
|
Potwierdzam że olej Forda to Mobil |
|
|
|
|
mar1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Lis 2004|, 2004 23:11
|
|
|
VIK napisał/a: | fordzik3, ja mam 448.tys.km w DOHCu, od 270tys.km jest tam lany mineral, na 1/2 syntetyku silnik umarł by przy 300 kilku tys. co z resztą ma miejsce u niektórych klientów, eksploatujących silnik do czasu padnięcia np. na Quakerze-jakże dobrym oleju |
Vik wytłumacz mi łopatologicznie- mam od 3 tydgodni 2.0 dohc, który miał od początku lany mobil 5w50, wymieniany co 10 tys. Czy mam tak dalej robić( własnie niedawno wymieniałem) czy coś zmieniać, np. na półsyntetyk i jesli tak to dlaczego? Rozumiem, że jak jest jakis syf w silniku to lepiej lać gęstszy olej, ale jak jest w moim przypadku?
Tylko wytłumacz mi czemu mam zmieniać ew. czemyu mam zostać przy obenym oleju. |
|
|
|
|
mar1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Lis 2004|, 2004 23:12
|
|
|
VIK napisał/a: | fordzik3, ja mam 448.tys.km w DOHCu, od 270tys.km jest tam lany mineral, na 1/2 syntetyku silnik umarł by przy 300 kilku tys. co z resztą ma miejsce u niektórych klientów, eksploatujących silnik do czasu padnięcia np. na Quakerze-jakże dobrym oleju |
Vik wytłumacz mi łopatologicznie- mam od 3 tydgodni 2.0 dohc, który miał od początku lany mobil 5w50, wymieniany co 10 tys. Czy mam tak dalej robić( własnie niedawno wymieniałem) czy coś zmieniać, np. na półsyntetyk i jesli tak to dlaczego? Rozumiem, że jak jest jakis syf w silniku to lepiej lać gęstszy olej, ale jak jest w moim przypadku?
Tylko wytłumacz mi czemu mam zmieniać ew. czemyu mam zostać przy obenym oleju. |
|
|
|
|
mar1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Lis 2004|, 2004 08:50
|
|
|
zapomniałem dodać,że mam 212 tys. przebiegu. |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |23 Lis 2004|, 2004 14:29
|
|
|
Zalej Lotos bądź Orlen 10W40. Będzie w sam raz. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
|