$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - ['97 2.3 automat] Luźny lewarek zmiany biegów
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
['97 2.3 automat] Luźny lewarek zmiany biegów
Autor Wiadomość
jaawor 



Auto: '96 2.3 sedan, manual + LPG
Dołączył: 14 Maj 2012
Skąd: Wrocław
Wysłany: |2 Lis 2023|, 2023 18:24   ['97 2.3 automat] Luźny lewarek zmiany biegów

Stojąc na skrzyżowaniu i zmieniając bieg z N na D zauważyłem, że lewarek zmiany biegów zaczął bardzo luźno 'latać'. Dojechałem na parking pod blokiem, nie zmieniając już biegów, zgasiłem silnik. I klops. Nie dało się wrzucić P, a co za tym idzie odpalić samochodu. Zdemontowałem podłokietnik oraz lewarek zmiany biegów, zobaczyłem coś takiego:

https://drive.google.com/file/d/1Q61-09i9fGQ86pnleNr7XuJHE9pdyavE/view?usp=sharing

Pytanie czy da się to naprawić pod blokiem? Czy konieczne jest zrzucanie skrzyni? Może ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać?
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |2 Lis 2023|, 2023 18:52   

Napisz może jaki masz problem, fotka tego nie wyjaśnia
_________________
Scorpio forever
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |2 Lis 2023|, 2023 22:37   

No widać, że Ci się rozpięło od skrzyni. Z ziemi raczej się tam nie wczołgasz, ale z jakiegoś kanału czy najazdu połączysz. Tylko nie pamiętam jak to było spięte, ale może tak jak od strony wajchy czyli na taką blaszkę - zawleczkę.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
jaawor 



Auto: '96 2.3 sedan, manual + LPG
Dołączył: 14 Maj 2012
Skąd: Wrocław
Wysłany: |3 Lis 2023|, 2023 07:11   

Tak dokładnie, się rozpieło :) Problem polega na tym, że samochód jest na D co mocno utrudnia holowanie. Dodatkowo stoi w taki sposób, że trzeba go cofnąć. Ze zdjęć znalezionych w internecie wnioskuję, że punkt łączenia znajduje się gdzieś przy łączeniu katalizatora z tłumikiem środkowym, oczywiscie na skrzyni.

Pytanie czy uda się podnosząc na lewarku samochód wczołgać się pod niego i ręcznie zrzucić D na N?
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |3 Lis 2023|, 2023 17:24   

jaawor napisał/a:
Tak dokładnie, się rozpieło :) Problem polega na tym, że samochód jest na D co mocno utrudnia holowanie. Dodatkowo stoi w taki sposób, że trzeba go cofnąć. Ze zdjęć znalezionych w internecie wnioskuję, że punkt łączenia znajduje się gdzieś przy łączeniu katalizatora z tłumikiem środkowym, oczywiscie na skrzyni.

Pytanie czy uda się podnosząc na lewarku samochód wczołgać się pod niego i ręcznie zrzucić D na N?

Uda się to zrobić z ziemi
Jak podniesiesz wysoko na lewarku to uda się też podpiąć cięgło wybieraka
Zawleczka powinna być taka sama jak z 2 strony
Możesz na chwilę coś dorobić zanim kupisz nową
Powinna być do kupienia w ASO
_________________
Scorpio forever
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |3 Lis 2023|, 2023 21:33   

A po co stojąc na skrzyżowaniu wrzucasz N ? Przez 15 lat jazdy nigdy tak nie robiłem :roll:
Jak coś mogę pyknąć fotkę z kanału 609379191
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
jaawor 



Auto: '96 2.3 sedan, manual + LPG
Dołączył: 14 Maj 2012
Skąd: Wrocław
Wysłany: |4 Lis 2023|, 2023 12:50   

Problem rozwiązany. Co prawda na parkingu pod blokiem udało mi się jedynie z lewarka wrzucić N, wycofać samochód i zapiąć D, ale po dojechaniu na kanał reszta pracy poszła bezproblemowo. Dzięki wszystkim za wskazówki.

Przy okazji polecam wrzucić do bagażnika klucz 22 - idealny do zmiany biegów w automacie od spodu.

zibi8556 napisał/a:
A po co stojąc na skrzyżowaniu wrzucasz N ? Przez 15 lat jazdy nigdy tak nie robiłem :roll:
Jak coś mogę pyknąć fotkę z kanału 609379191

Dziękuje za propozycja zrobienia zdjęcia, nie powinno być to już potrzebne ;)
Co do pytanie po co wrzucać N na skrzyżowaniu. Stojąc w korku/na skrzyżowaniu, szczególnie jak jest ciemno, światła stopu, najbardziej trzecie męczy wzrok kierowcy za Tobą. Dlatego przy dłuższych przerwie w jeździe dobrze jest zdjąć nogę z hamulca. Dużo to nie kosztuje ;)
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |6 Lis 2023|, 2023 09:49   

jaawor napisał/a:
Dużo to nie kosztuje


właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni.

[ Dodano: |6 Lis 2023|, 2023 09:50 ]
zawsze możesz zaciągnąć ręczny jak masz sprawny i tak zostawić na D.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |6 Lis 2023|, 2023 16:27   

WieSiu napisał/a:
właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni

czyli że co, jak parkoczesz na jałowych a skrzynię masz na N czy P to jej szkodzi?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |6 Lis 2023|, 2023 23:09   

jaawor napisał/a:
Stojąc w korku/na skrzyżowaniu, szczególnie jak jest ciemno, światła stopu, najbardziej trzecie męczy wzrok kierowcy za Tobą. Dlatego przy dłuższych przerwie w jeździe dobrze jest zdjąć nogę z hamulca. Dużo to nie kosztuje

Z oślepianiem to masz rację, ale jak już to wrzucam P
WieSiu napisał/a:
jaawor napisał/a:
Dużo to nie kosztuje


właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni.

Też coś mi świta we łbie, że skrzynia na N nie powinna za wiele pracować :roll: Nie wiem tylko czy gdzieś to słyszałem czy czytałem.
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
jaawor 



Auto: '96 2.3 sedan, manual + LPG
Dołączył: 14 Maj 2012
Skąd: Wrocław
Wysłany: |8 Lis 2023|, 2023 22:11   

WieSiu napisał/a:
jaawor napisał/a:
Dużo to nie kosztuje


właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni.

Też coś mi świta we łbie, że skrzynia na N nie powinna za wiele pracować :roll: Nie wiem tylko czy gdzieś to słyszałem czy czytałem.[/quote]
To moje pierwsze, własne, auto z automatem. Być może faktycznie lepszym rozwiązaniem jest wrzucenie 'P' lub zaciągnięcie ręcznego. Praktykuje metodę z 'N' ze względu na bliską odległość od 'D' ;)

Może ktoś ma wiedzę jak to właściwie jest, co jest najlepszym rozwiązaniem i dlaczego.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |9 Lis 2023|, 2023 21:05   

Ale kombinujecie.
Po to jest automat, żeby w czasie jazdy nie kombinować z lewarkiem. Wrzucasz"D" i dopóki nie musisz zaparkować, czy cofać nie przełączasz ani na "N", ani na "P".
I to piszę ja - człowiek, który jeździ automatami od ponad 20 lat. I żadnego nie zepsułem :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |9 Lis 2023|, 2023 23:49   

Amen :-d
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
jaawor 



Auto: '96 2.3 sedan, manual + LPG
Dołączył: 14 Maj 2012
Skąd: Wrocław
Wysłany: |10 Lis 2023|, 2023 15:07   

Adam_2000 napisał/a:
Ale kombinujecie.
Po to jest automat, żeby w czasie jazdy nie kombinować z lewarkiem. Wrzucasz"D" i dopóki nie musisz zaparkować, czy cofać nie przełączasz ani na "N", ani na "P".
I to piszę ja - człowiek, który jeździ automatami od ponad 20 lat. I żadnego nie zepsułem :)

Nie zgodzę się z takim podejściem, ale je rozumiem i toleruję.
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |26 Lis 2023|, 2023 20:38   

Różnica między N a P jest tylko taka, że na P jest dodatkowo blokada zębatki na wyjściu wału. Zarówno na N, jak o P żadna przekładnia i koszyk nie są pod ciśnieniem i olej skrzyni się nie grzeje tak, jak przy D lub R.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group