$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Pomóżcie, bo zezłomuje tego grata...
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomóżcie, bo zezłomuje tego grata...
Autor Wiadomość
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 15:10   Pomóżcie, bo zezłomuje tego grata...

Niedawno zrobiona uszczelka pod głowicą, zmieniona pompa wodna. Problemem jest brak ogrzewania przy niższych temperaturach (0 stopni i mniej). Im zimniej na dworzu tym mniejsze ciepło leci do kabiny. Objawy są takie: po odpaleniu, górny wąż chłodnicy robi się dość szybko ciepły, za to wąż idący do mieszalnika LPG a później do nagrzewnicy jest tylko lekko ciepły. Czyli wygląda to tak jakby termostat otwierał się za szybko, lub był otwarty cały czas. Tylko że... to jest 3 termostat, a objaw ten sam. Najpierw założyłem oryginał, potem tani zamiennik, teraz Gatesa. I ciągle niedogrzewa kabiny, cały czas ciepła woda idzie do chłodnicy. Sprawdziłem przy wymianie miejsce gdzie przylega uszczelka termostatu, było tam całkowicie czysto. Nie mam pomysłu co może być przyczyną. Może ktoś miał podobną sytuację, może ktoś ma pomysł co jest przyczyną. Lubie ten samochód, to moje 5 Scorpio, ale już nie mam do niego siły...
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 20:02   

A uszczelkę termostatu założyłeś poprawnie ?
Bo ja to się kilka razy spotkałem z przypadkiem niewłaściwego jej założenia.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 20:05   Re: Pomóżcie, bo zezłomuje tego grata...

MarcinQ napisał/a:
Niedawno zrobiona uszczelka pod głowicą, zmieniona pompa wodna. Problemem jest brak ogrzewania przy niższych temperaturach (0 stopni i mniej). Im zimniej na dworzu tym mniejsze ciepło leci do kabiny. Objawy są takie: po odpaleniu, górny wąż chłodnicy robi się dość szybko ciepły, za to wąż idący do mieszalnika LPG a później do nagrzewnicy jest tylko lekko ciepły. Czyli wygląda to tak jakby termostat otwierał się za szybko, lub był otwarty cały czas. Tylko że... to jest 3 termostat, a objaw ten sam. Najpierw założyłem oryginał, potem tani zamiennik, teraz Gatesa. I ciągle niedogrzewa kabiny, cały czas ciepła woda idzie do chłodnicy. Sprawdziłem przy wymianie miejsce gdzie przylega uszczelka termostatu, było tam całkowicie czysto. Nie mam pomysłu co może być przyczyną. Może ktoś miał podobną sytuację, może ktoś ma pomysł co jest przyczyną. Lubie ten samochód, to moje 5 Scorpio, ale już nie mam do niego siły...


górny wąż robi się szybko ciepły, a dolny od chłodnicy ? jakby termostat był otwarty cały czas to oba przewody górny jak i dolny miałyby taką samą temperaturę o ile dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź.
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 20:05   

A termostat zaworkiem do góry założyłeś? Tam jest dziurka w której jest kuleczka. I to ma być na górze termostatu jak montujesz
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 20:11   

lukas2 napisał/a:
A termostat zaworkiem do góry założyłeś? Tam jest dziurka w której jest kuleczka. I to ma być na górze termostatu jak montujesz


A o tym nie wiedziałem... Serio tak musi być?
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 20:57   

MarcinQ napisał/a:
lukas2 napisał/a:
A termostat zaworkiem do góry założyłeś? Tam jest dziurka w której jest kuleczka. I to ma być na górze termostatu jak montujesz


A o tym nie wiedziałem... Serio tak musi być?

Tak
_________________
Scorpio forever
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 21:25   

Musi tak być. Termostat musi byc z tym zaworkiem i musi on być na górze termostatu.
Kamil jak mu delikatnie bedzie puszczał to wąż po chłodnicy gorący nie będzie bo po to jest chłodnica co by płyn wystudzić. Jak idzie płyn na 100% otwarcia to wąż po chłodnicy będzie ciepły.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Gru 2020|, 2020 10:03   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
jakby termostat był otwarty cały czas to oba przewody górny jak i dolny miałyby taką samą temperaturę
chyba przy + 30 st na zewnątrz ;)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |11 Gru 2020|, 2020 15:27   

Jak wąz za termostatem robi się stopnniowo cieplejszy to termostat trup, dziurką do góry tak jak wyżej napisano. Ja mam od 8 lat wahlera i działa cały czas.
Scorpio nagrzewa się mega szybko i ładnie grzeje w żadnym nie miałem problemu.
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Gru 2020|, 2020 16:18   

gt500 napisał/a:
Jak wąz za termostatem robi się stopnniowo cieplejszy to termostat trup, dziurką do góry tak jak wyżej napisano. Ja mam od 8 lat wahlera i działa cały czas.
Scorpio nagrzewa się mega szybko i ładnie grzeje w żadnym nie miałem problemu.


Problem w tym, że termostat założyłem właśnie nowy, zresztą to 3 termostat w ciągu roku, przekręciłem go dziurką do góry i dalej jest to samo - 2 minuty po uruchomieniu wąż do chłodnicy robi się coraz cieplejszy, a wąż do nagrzewnicy ledwo ciepły. A 3 miesiące temu, jak robiłem uszczelkę pod głowicą sprawdzaliśmy czy nagrzewnica drożna. I była drożna... Nie wiem co to za zagadka.
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |13 Gru 2020|, 2020 17:16   

Masz chyba gaz, a parownik jak masz wpięty w układ ?

[ Dodano: |13 Gru 2020|, 2020 17:17 ]
Czy tam reduktor albo co tam masz.
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |14 Gru 2020|, 2020 16:12   

MarcinQ napisał/a:
gt500 napisał/a:
Jak wąz za termostatem robi się stopnniowo cieplejszy to termostat trup, dziurką do góry tak jak wyżej napisano. Ja mam od 8 lat wahlera i działa cały czas.
Scorpio nagrzewa się mega szybko i ładnie grzeje w żadnym nie miałem problemu.


Problem w tym, że termostat założyłem właśnie nowy, zresztą to 3 termostat w ciągu roku, przekręciłem go dziurką do góry i dalej jest to samo - 2 minuty po uruchomieniu wąż do chłodnicy robi się coraz cieplejszy, a wąż do nagrzewnicy ledwo ciepły. A 3 miesiące temu, jak robiłem uszczelkę pod głowicą sprawdzaliśmy czy nagrzewnica drożna. I była drożna... Nie wiem co to za zagadka.


No to powiem Ci że nie wiem ale no termostat nie trzyma :) ja ten wąż górny dotykajac przy pasie mam zimny zanim nie otworzy się termostat. Więc nie wiem czy on tam zle jest osadzony z uszczelnieniem, czy masz cos tam podmienione przerobione, no dziwne rzeczy Panie :)
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |14 Gru 2020|, 2020 20:58   

Ja w szarym 2.9 zmieniłem ze 3 termostaty w tym 2 Motorcrafta i żaden nie umywał się do oryginalnego, wolniej auto się nagrzewało i nie osiągało takiej temperatury jak wcześniej...Co od nagrzewnicy to sugeruję przepłukanie strumieniem wody z kranu w obie strony bo ja kiedyś płukałem w jedną i nic- była czysta a potem jakże się zdziwiłem kolorem wody która poleciała przy przeciwnym podłączeniu, grzanie się poprawiło po tym zabiegu
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Gru 2020|, 2020 15:58   

Nagrzewnica ma kanały bypasowe, to że się wodę da przez nią lać wcale nie oznacza, że nagrzewnica jest drożna.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Gru 2020|, 2020 17:37   

Struna napisał/a:
Nagrzewnica ma kanały bypasowe, to że się wodę da przez nią lać wcale nie oznacza, że nagrzewnica jest drożna.


Ok, tylko że: jak jest na dworzu temperatura +5, +10 stopni, to nagrzewnica wieje mocno ciepłym powietrzem, przy +2 wieje lekkie ciepełko, a jak jest 0- i więcej na minusie zaczyna być w środku chłodno, a z nagrzewnicy leci powietrze tylko leciutko cieplejsze niż to na zewnątrz. Ja wiem że efektywność nagrzewnicy w 23 letnim aucie jest już mocno ograniczona, bardziej martwi mnie fakt że niedługo po uruchomieniu ciepły płyn idzie cały czas na chłodnicę, a termostat był już 3 razy zmieniany. I pytanie pomocnicze: czy wysokość zamontowania reduktora LPG może mieć znaczenie w ograniczeniu krążenia płynu przez nagrzewnicę? Załączam foto jak to jest u mnie. (I tak, wiem że płynu wspomagania za mało :-) Zaraz uzupełnię)
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group