$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jak jeździć FWD i RWD
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak jeździć FWD i RWD
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |22 Maj 2019|, 2019 11:36   

Adam_2000, jak Cię tył wyprzedzi na łuku, to będziesz przeklinał tego gumiarza-cytryniarza :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Maj 2019|, 2019 11:41   

jaroz, u mnie przód ciągnie, tył załącza się tylko przy uślizgu przodu.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Maj 2019|, 2019 12:09   

WieSiu napisał/a:
Ja nie wyważam i nie zmieniam. Przednie są dużo mocniej zuzyte.
w AWD rotacja kół/opon to konieczność.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |22 Maj 2019|, 2019 14:10   

Struna napisał/a:
WieSiu napisał/a:
Ja nie wyważam i nie zmieniam. Przednie są dużo mocniej zuzyte.
w AWD rotacja kół/opon to konieczność.


Dobrze wiedzieć, ale ja takiego nie mam więc najpierw dojeżdżam przód.
A jak jest w przypadku dołączanego mechanicznie przodu bez mechanizmu rocznicowego między osiami ? Tam rotacja ma znaczenie ? I wiem że tego 4x4 mogę używać tylko na "śliskich" nawierzchniach.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Maj 2019|, 2019 16:11   

spora różnica w zużyciu opon między osiami powoduje różnicę w prędkości obrotowej, jak masz różnicówkę to powinna to ogarnąć, jak jej nie ma, to jakby "gorzej" bo będzie odrobinę orać.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |22 Maj 2019|, 2019 16:17   

Adam_2000, nie chodzi o to, KTÓRE koła są NAPĘDZANE. Chodzi o panowanie nad pojazdem. Jak Ci się ślizgnie przodem, to sobie opanujesz, jak tył, to możesz nie zdążyć ;) Dlatego zaleca się ZAWSZE zakładać opony o lepszej przyczepności na tylną oś.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |22 Maj 2019|, 2019 17:34   

jaroz napisał/a:
Jak Ci się ślizgnie przodem, to sobie opanujesz, jak tył, to możesz nie zdążyć ;) Dlatego zaleca się ZAWSZE zakładać opony o lepszej przyczepności na tylną oś.


Tak to jest w taczkach, w normalnych autach tył kontrolujesz prawą stopą :P
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |22 Maj 2019|, 2019 18:14   

trzypion napisał/a:
Tak to jest w taczkach, w normalnych autach tył kontrolujesz prawą stopą
tu nie ma znaczenia, która oś jest napędzana. Ale którą oś należy "chronić". B jak będziesz miał łyse opony w SLK, to nawet prawa stopa nie skontroluje, a ręce nie skontrują, a już Cię obróci. Zresztą podsterowność nie występuje tylko w taczkach, jak wiesz. A w Scorpio z V6 również. I przechodzi szybko w nadsterowność, a wtedy...jw. :P
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |22 Maj 2019|, 2019 18:58   

jaroz napisał/a:
tu nie ma znaczenia, która oś jest napędzana.


Ależ oszszywiście. Wszak siły napędowe znikają magicznie.
Niestety nie. W przednionapędówce, kiedy tylna oś leci jesteś w pupie. Co więcej, jak odejmiesz gazu, jesteś w pupie do kwadratu, bo przód hamuje, a tył nadal chce jechać.
W tylnym napędzie jeśli tylna oś ucieka odejmujesz gaz i zdejmujesz siłę napędową, zostaje tylko siła boczna, wypadkowa maleje i masz szanse na odzyskanie przyczepności.

Jesli ucieka Ci przód, to w przednionapędówce możesz ująć gazu, efekt jak w przykładzie powyżej, siły maleją i masz szanse na przyczepność, w tylnonapedówce jedynie możesz ustawić koła do kierunku znoszenia i liczyć, że złapią, a w międzyczasie na tyle zwolnisz, że wykręcisz.

Praw Fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan głąb!
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Maj 2019|, 2019 21:18   

jaroz napisał/a:
Jak Ci się ślizgnie przodem, to sobie opanujesz, jak tył, to możesz nie zdążyć ;) Dlatego zaleca się ZAWSZE zakładać opony o lepszej przyczepności na tylną oś.

Tutaj akurat absolutnie się z Tobą nie zgodzę.
Większość życia przejeździłem RWD i wolę jak mi dupa ucieka, bo jestem w stanie nad tym zapanować niż napędzany przód, który w razie poślizgu jest prawie nieprzewidywalny (bo nie masz ni napędu, ani sterowania).
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Maj 2019|, 2019 10:30   

Uślizg przodu w każdym aucie jest niefajny bo raczej słabo kontrolowalny, choć w FWD coś tam można próbować napędem wyciągać, ale wymaga to trochę skill-a, sporego opanowania i dobrego czucia auta oraz szybkości w działaniu.
W RWD jak przód ora to już trochę inna bajka, tez można pomóc o ile jest miejsce i czas na to, albo za rękaw, albo jak jest opcja to strzał ze sprzęgła i dociągnięcie tyłem w poślizgu - ale to z kolei dla większości ludzików nie do pomyślenia jest :)
Trudno raczej z góry zawyrokować co lepsze - sporo zależy od konkretnej sytuacji, w jednych przypadkach łatwiej będzie ogarnąć FWD a w innym RWD.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |23 Maj 2019|, 2019 12:19   

Dlatego, z uwagi na umiejętności a raczej ich brak, lepiej aby tył miał lepszą przyczepność. I niezależnie od rodzaju napędu. Lepiej jak wykierujesz przodem (w ostateczności masz strefy zgniotu), niż pierdyknąć gdzieś (na przykład w TIRa) bokiem. A teraz Ci ze skillami (ale po dzwonach):
trzypion napisał/a:
W przednionapędówce, kiedy tylna oś leci jesteś w pupie
wtedy wyciągasz tył zdecydowanym depnięciem na pedał przyspieszenia. Reszta jak napisałeś.
Cytat:

Tutaj akurat absolutnie się z Tobą nie zgodzę.
zgodzić się nie musisz, ale...
trzypion napisał/a:
Praw Fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan głąb!
dlatego jw. Poza tym mówimy o przeciętnych kierowcach. Ty np. znasz swoje RWD i je opanujesz (a przynajmniej tak Ci się wydaje, jak i mi kiedyś raz się wydawało choć z gorszych wychodziłem ;) ), ale przeciętny kierowca już może mieć pozamiatane :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |23 Maj 2019|, 2019 20:29   

jaroz napisał/a:

trzypion napisał/a:
W przednionapędówce, kiedy tylna oś leci jesteś w pupie
wtedy wyciągasz tył zdecydowanym depnięciem na pedał przyspieszenia.

I powodujesz poślizg przodu, a następnie zwiedzasz rów.
jaroz napisał/a:

trzypion napisał/a:
Praw Fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan głąb!
dlatego jw. Poza tym mówimy o przeciętnych kierowcach.

...którzy odruchowo odejmują gazu kiedy z autem się coś dziwnego dzieje. Co w RWD pomaga, w FWD powoduje rów.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |23 Maj 2019|, 2019 21:04   

trzypion napisał/a:
I powodujesz poślizg przodu
Chyba Focusem RS, względnie RS500, jak jest mokro :d
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |24 Maj 2019|, 2019 06:34   

Trzypion, wiemy że jesteś najmądrzejszym teoretycznym kierowcą, ale Twoje teorie nie sprawdzają się w praktyce. Chyba dawno nie jezdziles przednim napędem.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group