$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Nie odpala/ rozładowuje akumulator Scorpio 2.0 95'
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala/ rozładowuje akumulator Scorpio 2.0 95'
Autor Wiadomość
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 14:34   

A czym grozi takie obracanie w drugą stronę? Czy można tak o ciut w drugą?
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 22:55   

WieSiu napisał/a:
Czy można tak o ciut w drugą?

Tak o ciut dosłownie. Pokręć rozrządem na łańcuchu w przeciwną stronę i obserwuj co się dzieje, zwłaszcza jak rozrząd ma już troszkę km na ,,karku". Jest spora szansa że może przeskoczyć. Osobiście obracałem odwrotnie nie raz, ale odrobinkę i powoli. Czytając jakie doświadczenie w tej materii ma nasz kolega, nie polecam.
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |30 Paź 2016|, 2016 22:16   

W sumie trzy strony i niewiele z tego wynika. Kilka pytań:
- czy rozrusznikiem mogłeś obrócić na świeżym aku?
- jak szybko paddał aku?
- czy jak podłaczasz aku, są iskry na klemach?
- czy aku pada bez uruchamiania czego kolwiek?
- czy sprawdziłeś pasek klinowy oraz wszystkie jego elementy, czy czasem coś się nie zatarło?

na ten moment elektryka na pewno leży i kwiczy, ale to już wiesz od poprzedników. Co do silnika - zdejmij pasek i wtedy zacznij sie bawić. wprawdzie przy 90 km/h powinno go zewać, ale może też to wytrzymać.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
sighard89 


Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016
Skąd: Kalisz
Wysłany: |15 Lis 2016|, 2016 16:27   

A więc tak, z tego co poinformował mnie dobry mechanik, tylko niestety pod wpływem alkoholu i do niczego więcej się nie przyda, bo taki stan ma na co dzień... Na pewno rozrząd się przestawił, powiedział na których zaworach się przez to blokuje, no i stwierdził, że napinacz na 100% do wymiany. Teraz muszę tylko spojrzeć o jak dużo się przestawił, co w sumie dziś zrobię, bo czasu nie było wcześniej. Według niego niby jak to się poprawi powinien działać, ale muszę brać poprawkę na to, że ledwo doszedł do tego samochodu :P
Pasek klinowy również do wymiany, takiego luzu dawno nie widziałem :)
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Lis 2016|, 2016 16:57   

Czekaj, jaki pasek klinowy? Toz tam masz wieloklinowy z napinaczem?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |15 Lis 2016|, 2016 17:23   

sighard89 napisał/a:
Na pewno rozrząd się przestawił, powiedział na których zaworach się przez to blokuje, no i stwierdził, że napinacz na 100% do wymiany. Teraz muszę tylko spojrzeć o jak dużo się przestawił, co w sumie dziś zrobię, bo czasu nie było wcześniej. Według niego niby jak to się poprawi powinien działać, ale muszę brać poprawkę na to, że ledwo doszedł do tego samochodu :P


silnik do wymiany
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |15 Lis 2016|, 2016 17:59   

kat napisał/a:
sighard89 napisał/a:
Na pewno rozrząd się przestawił, powiedział na których zaworach się przez to blokuje, no i stwierdził, że napinacz na 100% do wymiany. Teraz muszę tylko spojrzeć o jak dużo się przestawił, co w sumie dziś zrobię, bo czasu nie było wcześniej. Według niego niby jak to się poprawi powinien działać, ale muszę brać poprawkę na to, że ledwo doszedł do tego samochodu :P


silnik do wymiany

Poczekaj nie wiemy jaki pasek ;)
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Lis 2016|, 2016 18:31   

TDI :P
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Lis 2016|, 2016 18:41   

kat napisał/a:

silnik do wymiany


Bez przesady. U mnie się łańcuch zerwał, a silnik jeździ nadal.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Lis 2016|, 2016 18:50   

WieSiu napisał/a:
A czym grozi takie obracanie w drugą stronę? Czy można tak o ciut w drugą?
Można sobie niechcący zawory podgiąć
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
sighard89 


Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016
Skąd: Kalisz
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 14:30   

Klinowy/wieloklinowy, w każdym bądź razie ten co idzie przed obudową rozrządu. Co do przestawienia się rozrządu - policzyłem sobie na łańcuchu ile ogniw brakuje do znaku na kołach, tych u góry, no i wychodzi na to, że przesunął się sporo, bo o 4 zęby. Z tego co wcześniej słyszałem jakąkolwiek nadzieję można mieć, jeśli przestawi się o 1, góra 2 zęby. Mimo wszystko znajomy elektromechanik, radzi mi, żebym mimo wszystko spróbował ustawić ten rozrząd tak jak powinien być i pierw ręcznie spróbował obrócić wałem i zobaczyć co się będzie działo, a jak da radę obrócić, to wtedy go spróbować odpalić. Czysto teoretycznie ponoć odpalić powinno się dać, z tym że jak się coś pogięło, to będzie pukać. W sobotę, jeśli pogoda dopisze, postaram się za to zabrać, ale pewnie będzie to dłuższa robota, bo z łańcuchami żadnego doświadczenia nie mam.
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 14:37   

sighard89 napisał/a:
po czym trzask/uderzenie pod maską i samochód zgasł. Zjechałem na pobocze, ale odpalić się już nie dało, bo w tym samym momencie zaświeciła się kontrolka akumulatora.
Samochód próbuje kręcić, ale też bardzo szybko rozładowuje przy tym akumulator, oczywiście bez skutku...


jak to mówia nadzieja umiera ostatnia,ale opisałes to na tyle dokładnie,ze raczej napisz do Jankesa w sprawie drugiego silnika niz próbuj cos z tym zrobic
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 15:14   

Z drugiej strony ustawienie rozrządu to 30 minut, warto spróbować.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 15:34   

na pewno nie dla kolegi,ktory zadał pytanie
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
sighard89 


Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016
Skąd: Kalisz
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 18:01   

Na pasku w maździe kwestia 40 minut była, ale tutaj pewnie z 2 godziny mogą być, no chyba że znajdę jakiś w miarę dobry opis jak to wygląda w przypadku łańcucha. A jeszcze lepiej jakby był typowo pod taki silnik (sierra ma chyba te same silniki?)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group