$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Nie odpala/ rozładowuje akumulator Scorpio 2.0 95'
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala/ rozładowuje akumulator Scorpio 2.0 95'
Autor Wiadomość
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 11:51   

w skrzynce zawsze siedza przekazniki w gniazdach skrzynki, popatrz sobie: http://allegro.pl/scorpio...5606125645.html
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 11:54   

Żadnych przekaźników luźno na kablach. Czyli jedno potencjalne źródło problemów mamy.
Silnik przy kręceniu rozrusznikiem zachowuje sie w miare normalnie, znaczy nie stuka, nie haczy, i również - nie kręci sie bez żadnego oporu?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
sighard89 


Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016
Skąd: Kalisz
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 12:12   

Nie słychać żadnych metalicznych odgłosów itp. Więc wygląda tak, jakby nie było problemu z rozrządem, bo tego raczej nie dałoby się nie zauważyć przy próbach odpalenia? Chyba że by tylko minimalnie przeskoczył, może wtedy?
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 12:17   

nagraj filmik w jakiejś sensownej jakości, co by było ładnie widać i słychać tę próbę odpalenia. Skoro LPG na wtryskach, to strzał gazu w kolektorze mało realny.

Możesz podczas kręcenia rozrusznikiem zajrzeć przez korek oleju w pokrywie zaworów czy wałki się kręcą.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 13:08   

sighard89 napisał/a:
koło akumulatora - powinny być przekaźniki luźno na kablach?
nie przypominam sobie :) Chyba, że coś w ramach instalki LPG ;) ale widocznie
sighard89 napisał/a:
po prostu "elektrycy" zaszaleli
. Dla mnie to jakaś rzeźba żeby te auto w ogóle jeździło :( Zajmij się więc na początek skrzynkami i pomierz miernikiem. A potem dalej.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 13:38   

jak koło aku, to może być patent na problem stacyjki.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sighard89 


Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016
Skąd: Kalisz
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 17:37   

Nie miałem akurat nikogo kto by pomógł nagrać próbę uruchomienia silnika, więc jeśli to cokolwiek pomoże, nagrałem chociaż jak to wygląda pod pokrywą + okolice aku, kabelki.
Jeśli coś pod pokrywą jest bardziej istotne to piszcie, bo póki co jej nie skręcałem jeszcze (muszę pierw wydobyć jedną tulejkę, bo pomimo ostrożności i tak oczywiście musiała wpaść i to w okolice rozrządu).
W każdym bądź razie na lewym kole u góry, położenie jest na "P" bodajże u góry, na środku.
Łańcuch nie wygląda na uszkodzony. Przynajmniej na szybko sprawdzając jakiś luzów czy coś się nie dopatrzyłem. Koła nie miałem akurat czym ruszyć, no chyba że po prostu się nie da?
Póki mam go otwartego na co jeszcze spojrzeć?
Link https://youtu.be/1aC8r-zCvT8
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 19:32   

Przekazniki są od lpg bo wychodzi na to że to instalacja brc
trzeba było pokręcić wałem zobaczyć czy znaki się pokrywają
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 22:16   

Rozrząd wygląda na cacy, przekaźniki nie wiadomo od czego - może to 'zabezpieczenie', może jeden od rozrusznika, dodatkowy.
Podłącz się przez OBD do kompa i zobacz, co powie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
sighard89 


Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016
Skąd: Kalisz
Wysłany: |28 Paź 2016|, 2016 15:25   

W końcu dziś chwilkę znalazłem, żeby znów tam zajrzeć i ... Jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi co i jak muszę zrobić, żeby w podwórkowych warunkach (póki nie jest tragicznie z pogodą) sprawdzić ustawienie rozrządu? Jak powinny być znaki ustawione? I jak w ogóle zabrać się do rozkręcania tego? Pytam, bo koło się przesuwa o ... max. 1 cm w lewo i prawo. Pierwsze próby ostatnio nie przyniosły efektów, bo próbowałem tylko w prawo, a tam akurat było zblokowane... No i w tym przypadku nie wiem czy temat nie do przeniesienia, bo jak blokuje to jednak coś z rozrządem... Kwestia tego czy przesunął się np. o 1 góra 2 ząbki i można mieć nadzieję (chociaż przy 90km/h to kiepsko wygląda) czy po prostu przeskoczył o więcej i wtedy w dalsze próby z tym silnikiem czegokolwiek nie ma najmniejszego sensu się bawić. Na łańcuchu rozrządu jeszcze nie miałem okazji ustawiać itp.. Więc wszystkie rady mile widziane. (w sumie to tylko w 2 samochodach na pasku ustawiałem ;x)
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |28 Paź 2016|, 2016 17:05   

Wrzuciłeś na luz i kręciłeś?Jeżeli tak to tylko zostaje kompresja(ciężko ale wałem obrócić się da),rozrusznik lub uwalony rozrząd.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
sighard89 


Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016
Skąd: Kalisz
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 06:30   

Wrzuciłem na luz i próbowałem kręcić, poza tym jednym minimalnym ruchem nie idzie go obrócić, prędzej bym silnik wyrwał niż ruszył. Znaki na górnych kołach, jeśli powinny zejść się po środku - to na moje oko są ok. Nie mam jak tego idealnie ocenić, bo nie obrócę kołem do tego momentu.. Co do dolnego koła, to nie mam pojęcia gdzie tych znaków tam szukać, widziałem jedynie 3 otworki w kole koło siebie, chyba że trzeba pierw coś jeszcze odkręcać, ale dostęp jest masakryczny :) Czytając forum w ramach poszukiwań informacji, przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Poprzedni właściciel miał problem z kontrolką oleju, później nie świeciła już... Teraz czy jest możliwość, że jeździł z tą kontrolką na tyle, że po prostu się przepaliła? I np.. pomimo dobrego poziomu oleju, przez z tego co widzę, dość sławną śrubkę na pompie oleju, mogło braknąć smarowania? Czyli reasumując, padłaby pompa oleju, stąd tłoki pracujące na sucho - wtedy by mogło być chyba to cykanie co raz głośniejsze, aż w końcu silnik by stanął. Nie miałem jeszcze nigdy takiej sytuacji, więc nie mam pojęcia czy jest to realne, a zabaw z silnikami itp.. Cały czas się dopiero uczę. To by przynajmniej tłumaczyło problem z rozruchem, bo na zatartym rozrusznik raczej szans nie ma.. No i wtedy tylko pozostanie chyba poszukiwanie silnika w dobrym stanie.
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 11:15   


Według tego patrz,ale zanim weźmiesz się za rozrząd wykręć rozrusznik-sprawdź czy jest ok,jeżeli dobrze pamiętam to na kole pasowym jest znacznik który ustawia się na punkt na obudowie i patrzysz wtedy na górze czy znaki się ustawiły.Jak chcesz to poszukam dokładnej instrukcji.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 11:31   

Jeszcze możesz świece zapłonowe wykręcić. Bez świec i na luzie silnik powinno się dać w miarę łatwo obracać.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 11:41   

Jak masz zdjętą pokrywę zaworów zobacz czy pomiędzy krzywką wałka a szklanką masz luz. Jak na przynajmniej 1-ej jest widoczny gołym okiem to masz pogięte zawory (a przynajmniej 1). Tak czy siak motor do roboty i rozrząd do rozpięcia.

[ Dodano: |29 Paź 2016|, 2016 11:44 ]
I jeszcze jedno, nigdy nie obraca się silnikiem w przeciwnym kierunku do jego pracy!!! Wszystkie manuale o tym piszą, nie ważne czy łańcuch czy pasek.
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group