Automatyczna ładowarka akumulatora na zimę |
Autor |
Wiadomość |
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 13:46
|
|
|
Szkoda ze do końca procesu ładowania nie dojechał z każdą ładowarka. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 13:49
|
|
|
Szkoda, że prądu nie mierzył. Test nieźle pomyślany, ale niedopracowany. Mimo to lidlowa rządzi w stosunku jakość do ceny. Cteki kosztują majątek w porównaniu do lidlowej. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 14:40
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Na teście z powyższego linku biedronkowa, ani lidlowa z LCD nie włączała się. | mam również biedronkową - sprawdzałem i działa po zaniku napięcia, specjalnie na to zwracałem uwagę. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 17:06
|
|
|
Lidlowa nie startowała, ale wziąłem dla siebie i kumpla takie volty:
http://allegro.pl/prostow...61.html#thumb/1
i działają, tylko że po zaniku przechodzą na zakres 3A. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 19:11
|
|
|
A może problem z trwałością tych nowych akumulatorów polega na problemie z gęstością elektrolitu ? Oni tam mówili że jak jest zła gęstość po naladowaniu to alternator szybko dobija taki akumulator. W bezobslugowych to nawet nie ma jak sprawdzic gęstości elektrolitu.
Czemu po naladowaniu może być zła gęstość? |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Gucław
Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017 Skąd: Opole
|
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 20:58
|
|
|
Gęstość elektrolitu jest ściśle powiązana ze stanem naładowania . Kiedyś się mierzyło właśnie gęstość elektrolitu by określić czy akumulator albo pojedyncze ogniwo ( albo cela ) jest naładowana . Tam w filmiku gość trochę źle powiedział . Jedna cela miała niską gęstość elektrolitu bo dostała zwarcia na płytach i elektrony sobie leciały z płyty do płyty a nie przez elektrolit . Reszta cel dostanie w tyłek bo znika jedno ogniwo 2,34V a ładujemy dalej tym samym napięciem . Także reszta się zaczyna gotować . Takie uszkodzenie to albo wada fabryczna albo długie kręcenie rozrusznikiem albo ładowanie za wysokim prądem . |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 23:57
|
|
|
Tylko, że tester odniósł się do testowanych akumulatorów w kontekście zabicia ich przez złą gęstość elektrolitu, o czym WieSiu napisał.
Ciekawe jak to jest. Jak mam stary słabawy aku i ma złą gęstość, to czym i jak go naładować, żeby mu to poprawić i pytanie czy jest szansa, żeby mu to poprawić? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 00:03
|
|
|
wymienić elektrolit, o ile plyty są ok |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Gucław
Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017 Skąd: Opole
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 11:23
|
|
|
Można spróbować. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 12:27
|
|
|
Cytat: | mam również biedronkową - sprawdzałem i działa po zaniku napięcia, specjalnie na to zwracałem uwagę. |
errata - to nie biedronkowa, tylko z netto marki SENA
takie jak na obrazku poniżej - ta właśnie pamięta ostatni tryb
akurat mają być takie w netto od 4-go stycznia po 59,99
na allegro od niecałych 70 zeta
http://allegro.pl/sena-pr...7076819912.html
[ Dodano: |29 Gru 2017|, 2017 12:33 ]
a co do gęstości elektrolitu to w jednym z filmików koleś to wyjaśnia, że właśnie ładowarki mikroprocesorowe w normalnej kasie niestety nie wykraczają z napięciem ładowania powyżej 14.4V ( sporadycznie 14.8V w trybie zimowym ) co jest napięciem zbyt niskim dla aku ołowiowo-kwasowego aby uzyskać odpowiednią gęstość elektrolitu.
Do tego trzeba koło 15.8V w ostatniej fazie ładowania z bardzo małym prądem - no ale, że to ładowarki dla ludu itd, to nie dają takiej możliwości, bo jakby to ktoś odpalił dla AGM-a to by go rozwaliło, więc dla bezpieczeństwa jest ograniczenie.
Dopiero jakieś profi za grubaśną kasę mają takie opcje ( ale to tak od 500 pln wzwyż )
Natomiast zwykły prostownik transformatorowy takie coś robi zazwyczaj bez problemu z tym, że trzeba toto pilnować ( chyba że jakiś mądrzejszy co przerwie ładowanie po jakimśtam czasie ) bo elektrolit przy takim napięciu już gazuje. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 12:49
|
|
|
Muszę Lelka naprawić bo coś mu się stało po ostatnim ładowaniu padniętego aku i zobaczę na co go stać |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Gucław
Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017 Skąd: Opole
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:40
|
|
|
A właśnie w nowych aku nie dopuszcza się do gazowania . Mając 14V w instalacji samochodu też w sumie nie jest on nigdy naładowany do 100% . Dzisiaj sobie w rumunie patrzyłem na ELM i odczyt napięcia to tam to jest wogóle chyba cała mapa sterowania alternatorem . Przeważnie ma 13,2V Ale włączone już mijania a nie dzienne to 14V . Dla odmiany jak przeciążę elektryczne wspomaganie hydrauliczne i zbije napięcie do 12V to potem jest odzysk i ładowanie 15,1V . Potem wraca do 14 . Wesoła będzie naprawa po latach takiego alternatora z CAN . |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 17:15
|
|
|
To chyba jeszcze raz naladuje swoje akumulatory transformatorowa stara ładowarka |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 18:02
|
|
|
Gucław napisał/a: | A właśnie w nowych aku nie dopuszcza się do gazowania | zdefiniuj - nowe aku |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Gucław
Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017 Skąd: Opole
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 18:06
|
|
|
te bez korków . A nie widzę sensu dobijania go do 15V bo i tak po pierwszym rozruchu wróci do tego co było . Skoro coś wcześniej fabrycznie działało 10 i więcej lat bez kombinowania to po co ? Obecne są tak produkowane że choćby klęczeć przed nimi to i tak padną po gwarancji . |
|
|
|
|
|