|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Luz na kierownicy? |
Autor |
Wiadomość |
725236408
Auto: 1997, 2,3 cm3, Manualna, ABS, Limuzyna + LPG
Dołączył: 23 Kwi 2014 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: |19 Mar 2017|, 2017 23:08 Luz na kierownicy?
|
|
|
Witajcie.
Sorry że tak ostatnio spamuje i zakładam tyle tematów ale po kupnie mojego Scorpio który jest moim drugim w życiu chcę doprowadzić go do jak najlepszej kondycji bo tych aut już mało się widzi a jest wiele mankamentów do naprawy w moim Scopiaku.
Problem jest następujący mam luzy w układzie.
Wymieniłem końcówki drążków od razu.
W warsztacie powiedzieli że mam do wymiany sworzeń wahacza od strony kierowcy i przez to mam luzy.
Co za tym idzie do wymiany cały wahacz więc wymieniłem.
Niestety luzy dalej występuje ok 0,5 cm obrotu.
O ile nie czuć tego podczas jazdy w mieście to już na trasie jest bardzo odczuwalne i również co za tym idzie niebezpieczne.
Zbieżności jeszcze nie ustawiałem (bez sensu jeśli to maglownica)
ale to raczej nie ma wpływu na luzy.
I tu pytanko czy:
1 To źle wymieniony wahacz?
2 Maglownica do wymiany?
3 Może luz na samej kierownicy w jakiś sposób się wytworzył bo mam wrażenie że to na prawdę tylko kierownica jest luźna może tu gdzie przykręcona jest kierownica?
4 Czy może jakaś przekładnia w układzie między kierownicą a maglownicą jest zrypana?
Czy są jakieś typowe wady układu kierowniczego w tym modelu, czy już odkładać na maglownice Jak według was mam to zdiagnozować? Bo jak mi krzyczą w warsztatach po 150 zł za wymianę świec bo nikt nie widział takiego auta i mało kto słyszał to wole sam to ogarnąć.
Liczę na waszą pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |19 Mar 2017|, 2017 23:41
|
|
|
luz na drążkach magla, luz w samym maglu, luz na kolumnie kierowniczej.....może być wszystko |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Mar 2017|, 2017 11:34
|
|
|
Proponuje zacząć od eliminacji
Weź szczypce Morse'a (albo cokolwiek innego, co dasz rade zacisnąc), załóż na końcówke łącznika kolumny kierownicy i zablokuj jakoś. Wtedy sprawdź czy luz nadal jest.
Jeśli jest - to do wyboru pozostaje krzyżak na tej końcówce, krzyżak kolejny na końcu sztycy kierownicy albo tez trójkątny plastik w samej kolumnie.
Przy czym, ten ostatni może po prostu własnie wyjeżdżać ze swojego miejsca, a kiedy wypadnie bedziesz miał luzu 45 stopni.
Jeśli jednak kierownica będzie bez luzów, to trzeba zajrzeć pod auto i zobaczyć - może byc sam magiel i zębatka, moga byc końcówki drążków. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
725236408
Auto: 1997, 2,3 cm3, Manualna, ABS, Limuzyna + LPG
Dołączył: 23 Kwi 2014 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: |26 Mar 2017|, 2017 13:30
|
|
|
Powiecei mi może jak zdjąć bezpiecznie kierownice? Bo jak mi AIRBAG w morde wstrzeli to nie bedzie najprzyjemniej ? |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |26 Mar 2017|, 2017 13:39
|
|
|
nic ci strzeli akumulator odepnij i odkręć masz tam dwie dziurki na torksa odkręcić i odpiąć poduchę |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |