Wolne obroty dohac mk2 |
Autor |
Wiadomość |
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |23 Gru 2014|, 2014 15:30 Wolne obroty dohac mk2
|
|
|
Mam problem z obrotami w dohacu. Jak stoi i sie nie rusza elegancko trzyma kolo 900, jak sie nim jedzie i puści na luz (obojętnie jaka prędkość) obroty spadają do jakiś 400-500. Zatrzyma się i od razu wskakują na normalne.
Wczoraj założyłem nowego krokowca i zmieniło się że po jego odłączeniu auto gaśnie czyli prawidłowo, lewizny brak.
Po wykręceniu trochę tej śrubki bocznikowej w przepustnicy obroty w miarę trzyma podczas jazdy na luzie.
Na czym polega adaptacja ebj??? Bo może samo odłączenie klemy to za mało podczas montażu |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |23 Gru 2014|, 2014 19:17
|
|
|
odłącz na 10-15 minut i nie podkręcaj śruby, to nie UAZ |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |23 Gru 2014|, 2014 20:55
|
|
|
pablo19 napisał/a: | odłącz na 10-15 minut i nie podkręcaj śruby |
Tak właśnie zrobiłem tylko przy całkowicie wkręconej śrubie w przepustnicy objaw jest taki jak powyżej. Jak ją wykręcę to jest ok. Czemu tylko podczas toczenia się kół obroty spadają tak nisko? |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |23 Gru 2014|, 2014 21:25
|
|
|
masz podtlenek ? |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |23 Gru 2014|, 2014 21:51
|
|
|
Nie mam. |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |23 Gru 2014|, 2014 23:18
|
|
|
lukas2 napisał/a: | ...Czemu tylko podczas toczenia się kół obroty spadają tak nisko? |
Coś jakby nie tak z EBJ-otem. Jesteś pewny, że jest sprawny?
Ja obserwowałem/obserwuję w Scorach z manualami, że jak się toczysz to komp trzyma nieco wyższe obroty, jak się zatrzymasz to dopiero wtedy spadają i są na poziomie <1000 w V6. U Ciebie jest coś nie tak w momencie gdy obroty powinny być nieco zawyżone ponad 1000.
Warto jeszcze skontrolować TPS-a i wymigać kody błędów |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |23 Gru 2014|, 2014 23:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |24 Gru 2014|, 2014 05:40
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Coś jakby nie tak z EBJ-otem. Jesteś pewny, że jest sprawny |
Sprawny. Po odpięciu wtyczki auto gaśnie a jak stoi pracuje idealnie. Na starym ebj miałem podobnie (zresztą chyba ze 4 już przerobiłem zanim kupiłem nówkę) Problem z obrotami zaczął sie jakieś 4 lata temu jeszcze przed kapitalką i jak miał lpg wsadzone. Wtedy bujał wolnymi podczas jazdy a po postoju 30 sekund obroty się normowały i było ok.
Z tego co pamiętam to mrugałem go i nic nie pokazało,
Jakby coś mu przeszkadzało że jedzie TPS-a też podmieniałem (z tym że nie wiem czy na sprawnego) nic sie nie zmieniało
A i wczoraj po odłączeniu EBJ na zluzowanej śrubie w przepustnicy (obr koło 400) i po odłączeniu w tym momencie TPSa bydle zgasło więc jakaś reakcja na niego jest |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |24 Gru 2014|, 2014 05:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |24 Gru 2014|, 2014 07:12
|
|
|
Sprawdź, czy sygnał z VSS dochodzi do EEC - bo to wygląda tak, jakby EEC nie wiedział, że auto jedzie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |24 Gru 2014|, 2014 07:57
|
|
|
bardziej coś z przepustnicą |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |24 Gru 2014|, 2014 08:54
|
|
|
Pepi, ale co mogłoby taki efekt dawać? TPS raczej odpada, jakby był uwalony, to silnik by dziwnie pracował, a tego nie ma. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |24 Gru 2014|, 2014 10:36
|
|
|
Było LPG i zostało wywalone, a zasilenie EBJ-ota jest dobre? Może na próbę podłącz go bezpośrednio nowym kablem z jakiegoś +12V po stacyjce, abo prześwietl, jak zostało odtworzone stare zasilanie. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |24 Gru 2014|, 2014 12:15
|
|
|
trzypion napisał/a: | Sprawdź, czy sygnał z VSS dochodzi do EEC |
Dochodzi. Podłączony przy samym EEC jest trip komp i idelanie pokazuje kiedy auto jedzie a kiedy pali na godzinę
pepi napisał/a: | bardziej coś z przepustnicą |
Przepustnica też podmieniona cały czas to samo
pablo19 napisał/a: | Było LPG i zostało wywalone, a zasilenie EBJ-ota jest dobre? Może na próbę podłącz go bezpośrednio nowym kablem z jakiegoś +12V po stacyjce, abo prześwietl, jak zostało odtworzone stare zasilanie. |
LPG zostało założone w 2004 roku i przez jakieś 5 lat nie było problemu z obrotami. Zaczęły się po tych 5 latach z tym że na początku jak pisałem to falowały przy jeździe po czym jak się zatrzymałem normowały się. Prześwietlę to zasilanie EBJ.
Dzisiaj na szybko podmienię ECu moze ono sobie w kulki leci bo jest właśnie tak jak Trzypion napisał: samochód nie widzi że jedzie |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |24 Gru 2014|, 2014 22:50
|
|
|
no tak ten sygnał jest potrzebny |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
PiotrekGran
730 563 952
Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |24 Gru 2014|, 2014 23:03
|
|
|
Wsadź 2.9 |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |24 Gru 2014|, 2014 23:23
|
|
|
PiotrekGran napisał/a: | Wsadź 2.9 |
I przyczepkę z dystrybutorem |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
|