$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Lkwidacja LPG
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lkwidacja LPG
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 11:13   Lkwidacja LPG

Panowie,

Obejrzałem sobie wkrętki w kolektorze od LPG. Jak to najprościej zaślepić? Wydaje mi się, że w miejsce wkrętek wkręcić śruby na klej do gwintów i spokój? Mam jeszcze dwa tygodnie na zastanowienie się, czy likwidować LPG. I tak w przyszłym roku kończy się legalizacja, więc... Jakie jest wasze zdanie? Auto ma być klasykiem, dlatego myślę, że LPG byłoby źle widziane :)
Jak zlikwidować wpięty parownik w układ chłodzenia? Czy tylko wstawić przelotkę, czy przy okazji wymienić węże na silikonowe? Tu chyba trzeba by ingerować w deskę rozdzielczą czy nie? Bo nie pamiętam czy króćce są w grodzi.
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
 
 
 
Jankes 



Auto: FORD
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 11:31   

Wykrec wkretki i wkrec srubki i po krzyku.

Parownik wywal i zmien weze czy je polacz.

Jakie krocce w grodzi od czego??
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 11:41   

Albo jak ma być taki rarytas to poszukaj kolektora od nieskażonego BOA, w którym np. zdechł dół (rozrząd, panewki?).

jaroz napisał/a:
Jak zlikwidować wpięty parownik w układ chłodzenia? Czy tylko wstawić przelotkę, czy przy okazji wymienić węże na silikonowe? Tu chyba trzeba by ingerować w deskę rozdzielczą czy nie? Bo nie pamiętam czy króćce są w grodzi.


W ogóle zaglądałeś pod maskę jak to wpięte masz? Bo mam wrażenie, że zdecydowanie nie masz pojęcia.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 11:50   

Zysio napisał/a:
Albo jak ma być taki rarytas to poszukaj kolektora od nieskażonego BOA
myślałem o tym, ale raz, że nie widać tych śrubek (i nie wpływa to na funkcjonalność kolektora), a dwa znów musiałbym malować kolektor, czyli kolejne stówki ;)
Zysio napisał/a:

W ogóle zaglądałeś pod maskę jak to wpięte masz?
od lat to oglądam przy każdym otwarciu maski :P
Zysio napisał/a:
Bo mam wrażenie
to złe wrażenie. Po prostu nie pamiętam czy węże kończą się na grodzi (owe
Jankes napisał/a:
krocce w grodzi od czego??
od nagrzewnicy) czy idą w całości do nagrzewnicy.
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
 
 
 
Jankes 



Auto: FORD
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 11:51   

A co ma nagrzewnica do instalacji lpg??
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 12:55   

Jankes napisał/a:
A co ma nagrzewnica do instalacji lpg??
No jak parownik jest wpięty szeregowo w obwód nagrzewnicy, a chcę wrócić do pierwotnych połączeń, to warto wymienić węże na nowe i w wersji silikonowej :)
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
 
 
 
Jankes 



Auto: FORD
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 12:58   

No to juz napisalismy, wypnij parownik i zmien weze, przeciez nagrzewnica jeet polaczona wezem z parownikiem a nie na sztywno i nie wymaga wymiany przy demontazu parownika.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 13:04   

Nie wymaga Łukasz, to jasne :) Ale z racji wpięcia parownika wąż jest "rozczłonkowany" i dlatego nowy chcę założyć, silikonowy :)
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 13:17   

Jak nie ma zdjęć to możemy sobie albo ulozyc pasjansa, albo użyć szklanej kuli, żeby powróżyć gdzie i jak masz to pocięte i co zmienić. Oczekujesz podania odpowiedzi bez jakichkolwiek podstawowych danych.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 13:54   

Odpowiadajac czesciowo na Twoje pytania.

- Ja bym zmienial weze przy okazji a nie sztukowal przelotka
a) nie wiadomo jakiej jakosc sa weze i w jakim stanie
b) odpada Ci jedno laczenie ktore kiedys moze byc problemem

- nagrzewnicy nie musisz ruszac
- podeslij jak Ci sugeruja jakies zdjecia bo nie do konca wiadomo jak to wpiete i gdzie :)
Gazownicy rozne rzezby potrafia zrobic.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 14:37   

Zysio, marudzisz ostatnio - wpięty szeregowo parownik to nie ósmy cud świata. Kolega sobolaqe, wyjaśnił to prosto:
sobolaqe napisał/a:
- Ja bym zmienial weze przy okazji a nie sztukowal przelotka
a) nie wiadomo jakiej jakosc sa weze i w jakim stanie
b) odpada Ci jedno laczenie ktore kiedys moze byc problemem
i to potwierdza moje zamiary :)

[ Dodano: |12 Cze 2016|, 2016 16:34 ]
Jeszcze dwie kwestie:
a) czy łatwo wymienić (w sensie demontażu i dostępności) korpus pod korkiem wlewu PB, w którym zamocowany jest wlew dla LPG? Chodzi mi o to co pod klapką wlewu paliwa jest,
b) jaki jest sposób na łatwe usunięcie pianki montażowej pod zbiornikiem LPG we wnęce koła zapasowego?
Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
 
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 18:48   

Ad b) pianka się łatwo pali ale chyba nie chcesz takiego rozwiązania dlatego na myśl przychodzi mi nożyk i jakiś czyścik do piany ale nie wiem czy nie odbarwi farby.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 18:51   

Jacek12, no właśnie liczę na to, że znajdę jakiś czyścik o resztek. Nawet jak się odbarwi, to nie szkodzi,bo to się siknie przy okazji lakierowania karoserii za jakiś czas.
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
 
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 18:58   

No to nuż do ręki i jazda,wycinaj.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |12 Cze 2016|, 2016 19:02   

Jacek12, już poszukałem po różnych forach i podobno, nawet paroletnią piankę da się usunąć tym: http://www.maxdrogeria.pl...jek-500ml-p8793
A nie pomagają żadne środki. Ponoć aceton też dobre zmiękcza i mechanicznie da się łatwiej usunąć :)

[ Dodano: |12 Cze 2016|, 2016 21:15 ]
Inny środek, który działa też to: http://simteq.pl/do/item/...PVC-Cosmofen-20

[ Dodano: |12 Cze 2016|, 2016 21:16 ]
A czy ktoś wymieniał to co w pkt. a) pytałem?

[ Dodano: |12 Cze 2016|, 2016 21:30 ]
Tu sprawdzony środek: http://www.soudal.pl/pian...zonej-pianki-pu
a tutaj bez rozpuszczalników: http://denbraven.pl/produ...1&zastosowania=
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group