$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Blos czy sekwencja 12v6
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blos czy sekwencja 12v6
Autor Wiadomość
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |1 Lis 2015|, 2015 21:08   

Nie o to chodzi akurat w tym przypadku 12 v jest dość dziwnym motorem i dziwnie sterowanym podobnie jak boa
które wymaga odpowiednich wtrysków -co dziwne dla nie których ale każde inne scorpio 2300.czy bob wymaga gorszych z natury rzeczy .
Tutaj trzeba przemyśleć jak to auto ma być używane jak koło komina to blos
jak dalej to tylko wtrysk -ale na dobrych wtryskach dość szybkich i sterownik też ma znaczenie

[ Dodano: |1 Lis 2015|, 2015 21:09 ]
a najwięcej to gazownik :P
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |1 Lis 2015|, 2015 23:53   

trzypion napisał/a:

Biorąc pod uwagę, że koszt BLOS-a jest bardzo zbliżony do sekwencji, to IMO nie ma on specjalnie sensu.

No nie wiem. Blos 400+parownik 200 + centralka 40 =640
Sekwencja: komp 600+ Barracuda np 6 szt 430 + parownik 200=1230
Dwa razy tyle.
trzypion napisał/a:
Przede wszystkim znalezienie kogoś, kto Ci dobrze ustawi BLOS-a jest trudne.

Ja mam od 55 kkm ustawione na (tu mnie niektórzy zjedzą i racja ) ucho i sobie latam paląc od 12-17 LPG. 12v6 idiotoodporny jest.
Oczywiście wolałbym sekwencję.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |1 Lis 2015|, 2015 23:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 00:10   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Piotr napisał/a:
bo do 12v podstawa to dobry szybki wtrysk ;) pod tym względem jest bardzo wymagająca...


haha :D Dobrre :): Dla 12v6 wystarczy dobry reduktor do 200km i blos z metalowym trójnikiem i dolotem od boa.

W dzisiejszych czasach wstawianie blosa nie jest najmądrzejszym wyborem :)
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 00:15   

Larix napisał/a:

No nie wiem. Blos 400+parownik 200 + centralka 40 =640
Sekwencja: komp 600+ Barracuda np 6 szt 430 + parownik 200=1230
Dwa razy tyle.

Dolicz trójnik, dolicz pokrywę filtra. I KME Diego komplet za 960 zeta ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 00:28   

trzypion napisał/a:

I KME Diego komplet za 960 zeta ;)

Z V-tekami ? Tu była mowa , że 12v6 potrzebuje szybkich wtryskiwaczy.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 00:57   

Larix napisał/a:
trzypion napisał/a:

I KME Diego komplet za 960 zeta ;)

Z V-tekami ? Tu była mowa , że 12v6 potrzebuje szybkich wtryskiwaczy.

Tanie i szybkie to Apisy i WGSy :)
Każde z nich są o niebo lepsze od waldemordów :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 06:21   

trzypion napisał/a:
Przede wszystkim znalezienie kogoś, kto Ci dobrze ustawi BLOS-a jest trudne. Po drugie, BLOS zazwyczaj pracuje w otwartej pętli, czyli w żaden sposób nie kompensuje zmieniających się warunków, a i skład mieszanki jest idealny tylko w jednym punkcie.
Biorąc pod uwagę, że koszt BLOS-a jest bardzo zbliżony do sekwencji, to IMO nie ma on specjalnie sensu.


Stary, jedziesz na emisje spalin i sam se regulujesz, instrukcje opracowali struna i maup. Jest dostępna od ręki, z resztą my z Endrju jeden i drugi na podstawowej regulacji przejechaliśmy z 60kkm. Po czym ja po tym czasie pojechałem na emisje spalin i ustawiłem według instrukcji i wiesz co ci powiem? Mało co ruszyłem regulacje. Trza umieć, a nie klepać w klawiaturę i uważać że palniki to najlepsze co Cię spotkało.

ford2fast napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Piotr napisał/a:
bo do 12v podstawa to dobry szybki wtrysk ;) pod tym względem jest bardzo wymagająca...


haha :D Dobrre :): Dla 12v6 wystarczy dobry reduktor do 200km i blos z metalowym trójnikiem i dolotem od boa.

W dzisiejszych czasach wstawianie blosa nie jest najmądrzejszym wyborem :)


Powiem Ci że z blosem nigdy nie miałem problemu, wyjeżdżałem gaz do końca, nie strzelał (jak przy palnikach) i w ogóle myślę że w dzisiejszych czasach i naszych mechanikach nic innego nie pozostaje jak dla zwykłej szarej myszy blos który nawet baba ustawi.

trzypion napisał/a:
Larix napisał/a:

No nie wiem. Blos 400+parownik 200 + centralka 40 =640
Sekwencja: komp 600+ Barracuda np 6 szt 430 + parownik 200=1230
Dwa razy tyle.

Dolicz trójnik, dolicz pokrywę filtra. I KME Diego komplet za 960 zeta ;)


Przestań... pokrywa około 100zł, trójnik z 50zł, choć można jak Endrju zrobić se z pcv, choć metalowy do pospawania też nie jest ciężko zrobić, wystarczy chcieć.

Larix napisał/a:
trzypion napisał/a:

I KME Diego komplet za 960 zeta ;)

Z V-tekami ? Tu była mowa , że 12v6 potrzebuje szybkich wtryskiwaczy.


Larix, to nie ma sensu, on znów zaczyna.. czyta po łebkach i później tak wychodzi.

ford2fast napisał/a:
Larix napisał/a:
trzypion napisał/a:

I KME Diego komplet za 960 zeta ;)

Z V-tekami ? Tu była mowa , że 12v6 potrzebuje szybkich wtryskiwaczy.

Tanie i szybkie to Apisy i WGSy :)
Każde z nich są o niebo lepsze od waldemordów :)


Co prawda to prawda, ale waldemerki też swego czasu nie były złe. Choć nie w 12v6 ale kumpel jeździł w nich w audi a6 2.8 i se radziły.

[ Dodano: |2 Lis 2015|, 2015 06:23 ]
Z resztą co byś nie założył, czy osprzęt za 1k czy za 10k, jak nie masz kogoś kto to dobrze reguluje, a sam nie chcesz sadzić łap to i tak nie ma sensu.
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Scorpio_ |2 Lis 2015|, 2015 06:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 10:45   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:

Stary, jedziesz na emisje spalin i sam se regulujesz, instrukcje opracowali struna i maup.

I masz tak jak napisałem - ustawione w jednym punkcie.

trzypion napisał/a:

Dolicz trójnik, dolicz pokrywę filtra. I KME Diego komplet za 960 zeta ;)


Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Przestań... pokrywa około 100zł, trójnik z 50zł, choć można jak Endrju zrobić se z pcv, choć metalowy do pospawania też nie jest ciężko zrobić, wystarczy chcieć.

Tak, rury kanalizacyjne... Tu 100, tu 50 i juz się robi 750, czyli 200 mniej od sekwencji.
BLOS miał sens jak sekwencje były od 2,5kzł w górę.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |2 Lis 2015|, 2015 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 10:48   

A pomijajac blos jest legalny, dostanie sie homologacje na niego??
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 10:51   

Tak pół na pół ;) Teoretycznie instalacja ma miec kontrole spalin, więc powinien być sterownik monitorujący sondę lambda i korygujący, aczkolwiek 'góró' twierdzą, że 'krokowiec to zuo, bo [tu sprzeczne z prawami fizyki i logika argumęty]' ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 10:53   

Cytat:
Co prawda to prawda, ale waldemerki też swego czasu nie były złe. Choć nie w 12v6 ale kumpel jeździł w nich w audi a6 2.8 i se radziły.

Rzeczywiście nigdy nie były złe
Zawsze były tragiczne :):
Srałdi może jeździć nawet na gnojówce nic mi do tego :)
Chyba Yakuz ma założone waldemordy czy inne śmieci i zamiast wymienić je na jakieś rozsądne meczy się z nimi :)
_________________
Scorpio forever
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 11:37   

Co prawda to prawda
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 12:12   

ford2fast napisał/a:
Chyba Yakuz ma założone waldemordy czy inne śmiec
-już ma apisy :P
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 12:27   

trzypion napisał/a:
Tak, rury kanalizacyjne... Tu 100, tu 50 i juz się robi 750, czyli 200 mniej od sekwencji.
BLOS miał sens jak sekwencje były od 2,5kzł w górę.



Widze dobry z matematyki jesteś :-d

Rury czy nie rury, liczy się efekt końcowy, kat jeździł na tej "rurze kanalizacyjnej" kilka lat, ja po nim ze 3.

Wiesz czemu blos w 12v6 jest dobrym i tanim rozwiązaniem? a np w 2.0 dohc czy 2.3 już nie?

Jankes napisał/a:
A pomijajac blos jest legalny, dostanie sie homologacje na niego??


Nie wiem czy mają, ale diagnosta u jakiego bym nie robił przeglądu to nic nie miał przeciwko. Aby krokowiec był po środku przewodu zasilającego od parownika do blosa z wtyczką, a wtyczka z wiązką może być przywiązana do nogi 3m-pjona i przejdzie :)

ford2fast napisał/a:
Cytat:
Co prawda to prawda, ale waldemerki też swego czasu nie były złe. Choć nie w 12v6 ale kumpel jeździł w nich w audi a6 2.8 i se radziły.

Rzeczywiście nigdy nie były złe
Zawsze były tragiczne :):
Srałdi może jeździć nawet na gnojówce nic mi do tego :)
Chyba Yakuz ma założone waldemordy czy inne śmieci i zamiast wymienić je na jakieś rozsądne meczy się z nimi :)


Ale jeździ :) Raz dobrze ustawione i podpięte służyły dla kumpla przez 5 lat i jakieś 60kkm. Po czym sprzedał auto dla gościa a on pewnie dalej na ich jeździ.

DANEK1403 napisał/a:
Co prawda to prawda


Miałeś takie?

pepi napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Chyba Yakuz ma założone waldemordy czy inne śmiec
-już ma apisy :P


No i jeździ i czape poprawia.
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 13:40   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:

Wiesz czemu blos w 12v6 jest dobrym i tanim rozwiązaniem?

Wiem czemu jest tanim. Dobrym nie jest.

[ Dodano: |2 Lis 2015|, 2015 13:42 ]
pepi napisał/a:
Nie o to chodzi akurat w tym przypadku 12 v jest dość dziwnym motorem i dziwnie sterowanym podobnie jak boa
które wymaga odpowiednich wtrysków

Albo mądrego sterownika, który nie leci synchronicznie z benzyną.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group