$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Prośba o opinię - mapy
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o opinię - mapy
Autor Wiadomość
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |27 Paź 2015|, 2015 08:48   

Siemka, zacząłem pisać, ale czyściciel kazał mi wyłączył firefoksa i poszłooo.
Jeśli chodzi o dodatkowe fotki, to spróbuje dzisiaj podorabiać.
A z instalacją, żeby się zbliżyć do ideału to trzeba:
- uruchomić drugi wylot z reduktora i rozdzielić tory gazowe dokładając drugi filtr
- rozłączyć listwy, lewą przesunąć bardziej w lewo i skrócić wężyki od niej do wtrysków
- dołożyć kompensację
Czy o to chodzi?
Jeśli tak, to gdzie najlepiej założyć ten trójnik pomiarowy?

Tak czy inaczej zanim cokolwiek rozgrzebię podjadę do Białego odwiedzić Kamila i tych mechsów.

W piątek podciągnąłem ciśnienie do 1,15 i obniżyłem próg przełączenia na 0,55 żeby mnie ciągle nie wypieprzało na benzynę.
Przy depie wyraźnie widać spadki ale się nie przełącza, załączam oscylogram - nie zrzut :P
http://przeklej.org/file/qlhtWn/gggg.data
Zdaje się, że to ciśnienie bez gazowania stopniowo samoistnie maleje, bo pod koniec przebiegu wynosi już 1,01
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |27 Paź 2015|, 2015 20:16   

ale mierzy jedną stronę bardziej
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |27 Paź 2015|, 2015 23:45   

To gdzie go najlepiej założyć? Na tym bajpasie od kompensacji (co będzie w przyszłości)? Będzie najsprawiedliwiej :)

Dorobiłem kilka zdjęć i na moje oko wygląda to przyzwoicie: wkrętki obsadzone nisko i pod ładnym kątem, wężyki maksymalnie poskracane.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
Ostatnio zmieniony przez Aro |27 Paź 2015|, 2015 23:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 08:23   

Cytat:
Jeśli tak, to gdzie najlepiej założyć ten trójnik pomiarowy?

Na kompensacji :)
I podnieś to ciśnienie do 1,3
Przynajmniej do czasu aż nie znajdziesz przyczyny spadków
_________________
Scorpio forever
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 19:49   

Wczoraj rano było zimno i zanim się pod maska rozgrzało zwalał mi na benzynę co kilka chwil.
Dziś rano podłączyłem laptoka i ... zgłupiałem. W ciągu kilku minut jazdy na zimno wywaliło na benzynę 5 razy bez spadku ciśnienia.
Później, tak powyżej 60st. w reduktorze się uspokoiło.
Muszę obskoczyć te święta i później cisnę na Białystok do majsterków.
Gdyby ktoś miał cierpliwość zerknąć to wrzucam przebieg.
http://przeklej.org/file/qAmoLk/hhhhhhh.data
Uspokaja się tak po upływie 4/5 czasu testu. Nie wiem jak jest z odtwarzaniem takich oscylogramów, więc podlinkuje aplikacje do optimy:
http://www.optimagas.pl/P...aller_v1054.exe
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
Ostatnio zmieniony przez Aro |28 Paź 2015|, 2015 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 19:50   

nawet nawiercenie zwalili :P
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 19:50   

czyli?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 19:51   

co ci dadzą pliki jak ty masz coś się nie tak fizycznie obstawiam elektrozawory :-D
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 20:00   

pepi, a z tymi nawiertami co jest nie tak, a raczej jak powinno być? Bo mam na zapasie dwa dziewicze barany
A w ogóle, to albo jesteś mega wybredny, albo ta robota jest rzeczywiście zwalona.
Aż strach pomyśleć co by było jak bym go na montaż wstawił w Łomży.
A pliki wrzucam, żeby coś z nich wywnioskować :)
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
Ostatnio zmieniony przez Aro |28 Paź 2015|, 2015 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 07:01   

pepi napisał/a:
nawet nawiercenie zwalili :P


Chodzi ci o to że nie są w tym samym kącie co wtryski benzyny?

Wczoraj zrobiłem mini zlot, kolejna osoba mi powiedziała że brak jest kompensacji i mogę mieć spadki ciśnienia, przewody niby też jedne z najtańszych i że mogą popękać, a i jeszcze odkryliśmy że mogli wykręcać wtryski aby się wwiercić z wkrętkami, bo jeden przewód mam trafiony od wejścia beni i ściśnięty opaską... temu mi pewnie benzyną nie raz daje w kabinie.

[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 07:03 ]
I jeszcze że ten trójnik jest zły bo też spadki cisnienia. Nie wiem kurde, albo ja nie wnikam i jeżdżę a machnąłem przez rok z 20k, albo po prostu nie jestem zbyt wymagający, po przesiadce z blosa.
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 07:04   

Aro napisał/a:
To gdzie go najlepiej założyć? Na tym bajpasie od kompensacji (co będzie w przyszłości)? Będzie najsprawiedliwiej :)

Co Ci da pomiarowy na kompensacji? Chyba tylko "ładny" symetryczny wygląd.
Pomyśl chwilę sam. Zastanów się z czym masz do czynienia i jakie ma właściwości.
Skąd dokąd przepływa, jakie są przekroje po drodze itp. itd.

Aro napisał/a:
Wczoraj rano było zimno i zanim się pod maska rozgrzało zwalał mi na benzynę co kilka chwil.

Miałem podobnie i potwierdza to o czym pisałem na drugiej stronie. :D

Oscylogramy przeglądam ale nie wiem dlaczego przerzucał na benzynę, niby wszystkie warunki spełnione. Może przypadkiem cpyknąłeś przycisk? ;)
_________________
Pozdrawiam

Reader
Ostatnio zmieniony przez Reader |29 Paź 2015|, 2015 07:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 11:44   

Aro, Ty tam masz KME GOLD-a ? Elektrozaworem w dół ?
Jeśli o bie odpowiedzi to TAK, to masz odpowiedź na swoje problemy.

Reader napisał/a:
nie wiem dlaczego przerzucał na benzynę
zobacz, czy aby obroty na chwilkę nie zaniknęły.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |29 Paź 2015|, 2015 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 11:57   

Struna napisał/a:
zobacz, czy aby obroty na chwilkę nie zaniknęły.

Nic na to nie wskazuje.
Ten ostatni oscylogram co Aro zamieścił to rozłączanie LPG na długie minuty, o ile podziałka 10-cio sekundowa jest, bo w Optimie poskąpili szczegółów na grafie.
_________________
Pozdrawiam

Reader
Ostatnio zmieniony przez Reader |29 Paź 2015|, 2015 11:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 19:55   

Struna, KME Gold, elektrozawór na górze
Reader, po tym jak mi zwalał na benzynę ręcznie guziorem na przełączniku wracałem na lpg. Ale nie zawsze od razu zdążałem - ze względu na ruch na drodze - bo sprawdzałem w mieście, więc czasem powrotu na lpg się nie sugeruj.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 20:01   

Struna napisał/a:
Aro, Ty tam masz KME GOLD-a ? Elektrozaworem w dół ?
Jeśli o bie odpowiedzi to TAK, to masz odpowiedź na swoje problemy.


Tak mamy


[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:02 ]
Aro napisał/a:
Struna, KME Gold, elektrozawór na górze.


Niom

[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:06 ]
w sumie na tym zdjęciu słabo to widać.

[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:36 ]
Arek, jak się ściąga z tego przeklej.org?

[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:43 ]
już się naumiałem :P
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Scorpio_ |29 Paź 2015|, 2015 20:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group