$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Przeszczep klimy Manualnej
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeszczep klimy Manualnej
Autor Wiadomość
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |16 Lip 2015|, 2015 22:17   Przeszczep klimy Manualnej

Jako że przeszczepiłem klimę do żonowozu i dzisiaj dotarł mi włącznik nawiewu z opcją ac od Jankesa zabrałem się za odpalenie No i jest problem bo nie odpala,przesłałem zdjęcie swojej skrzynki Jankesowi bo nie byłem pewny czy dobrze uczyniłem z przekaznikiem To widok mojej skrzynki odrazu piszę jak podam plusa na miejsce zaznaczone czerwonym kułkiem klima startuje wiatraki się włączają wyłanczają i takie tam a w środku robi się lodówka ,w miejscu gdzie zaznaczyłem czarn strzałką przychodzi mi prąd masowy z włącznika w środku
http://www.fotosik.pl/pok...f19e20a77b.html
Po szybkiej konsultacji z Jankesem podesłał mi fotke skrzynki z auta któro miało manualną klimę
http://www.fotosik.pl/pok...c4915cc1e6.html
po zrobieniu takiej konfigóracji również nie ruszyło więc nie wiem o co chodzi
Jeżeli można to prosiłbym o jakieś sugestie Panowie i z góry za nie dziękuję
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
DareckiSz 


Auto: 1996, 2.9 24V, ASB, sedan, +LPG
Wiek: 54
Dołączył: 11 Kwi 2013
Skąd: Wrocław
Wysłany: |17 Lip 2015|, 2015 01:24   

Witam. W małej skrzynce jest przekaźnik sterowania sprężarką klimatyzacji. Działa on w ten sposób, że normalnie jest zwarty a rozwiera się po podaniu napięcia. Sterowany jest przez ECU silnika podczas jazdy "z gazem w podłodze". Nie wiem, czy ten obwód u Ciebie istnieje. Jeśli nie to trzeba umieścić odpowiednią zworkę i klima powinna chodzić. Jedynie nie będzie się wyłączać podczas gwałtownego przyspieszania.
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |17 Lip 2015|, 2015 07:06   

a gdzie ta zworka ma być,dodam jeszcze że instalacja pod klime w nim była tylko fabrycznie wyszedł bez
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
DareckiSz 


Auto: 1996, 2.9 24V, ASB, sedan, +LPG
Wiek: 54
Dołączył: 11 Kwi 2013
Skąd: Wrocław
Wysłany: |17 Lip 2015|, 2015 09:29   

Jest to przekaźnik nr R24. U Ciebie na prawo od czarnej strzałki. Jakiś masz tam zamontowany. Na zdjęciu od Jankesa gniazdo jest puste. Możliwe, że są jakieś różnice w instalacji pomiędzy manualną a climatronikiem, choć uważam, że akurat obwód sterowania sprężarką nie powinien. Z grubsza schemat jest następujący. PLUS po stacyjce jest podawany na dwa styki termostatu, który jest zamontowany w obudowie wentylatora od strony akumulatora. Zabezpiecza on parownik przed zamarzaniem i jednocześnie pełni rolę przekaźnika sterującego. Od niego masa sterująca jest poprowadzona do wyłącznika klimy a w climatroniku do modułu sterującego za panelem. Po podaniu masy zwierane są w termostacie styki prądowe. Nasępnie szeregowo jest podłączony presostat w osuszaczu, przy lewym reflektorze. On zabezpiecza przed pracą w zbyt niskim i zbyt wysokim ciśnieniu czynnika oraz daje info do ECU o wzroście ciśnienia i konieczności włączenia wentylatorów. Następnym w kolejności jest wspomniany przekaźnik w małej skrzynce a potem już Sprężarka klimatyzacji i masa. Sprawdź po kolei połączenia i znajdziesz problem. Możliwe, że u Ciebie ten przekaźnik powinien być właśnie tam, gdzie zaznaczyłeś na swojej skrzynce na czerwono??? Na forum jest post o testowaniu climatronika i jest tam dokładnie opisane wszystko po kolei. Ja dzięki tej poradzie znalazłem usterkę w swojej klimie, z którą nie potrafili sobie poradzić mechanicy od klimy. Na zimno termostat zwierał i klima startowała. Po schłodzeniu parownika termostat wyłączał sprężarkę i... najczęściej już jej nie włączał...
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |17 Lip 2015|, 2015 13:12   

Ja nie przeszczepiałem climatronika tylko manualną jak podam plus w miejsce zaznaczone na czerwono to wszystko działa jak należy
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |17 Lip 2015|, 2015 15:49   

DANEK1403 napisał/a:
po zrobieniu takiej konfigóracji również nie ruszyło więc nie wiem o co chodzi
- tym się przestań bawić.

DANEK1403 napisał/a:
jak podam plusa na miejsce zaznaczone czerwonym kułkiem klima startuje
- bo omijasz cały układ zabezpieczeń i podajesz sygnał na start klimy oraz do sterownika silnika. Do sprawdzenia masz całe zasilanie na plusie, czyli po koleiL
1. De-ice, na wtyczce od strony auta sprawdzasz na pinach po wypięciu - jeśli na 2 i 4 masz plus, to OK, jak nie , to bezpiecznik, dodatkowo sprawdzasz pin 1, najlepiej po podaniu plusa na zworkę, którą pokazywałeś, jeśli pojawi się wtedy plus, to jeszcze sprawdzasz, czy na 3 masz masę (to musisz już na odpalonym silniku, pozostałe możesz na włączonym zapłonie), jeśli będzie, to De-ice do wymiany. jak coś ci wyjdzie inaczej, to pisz, to ci powiem, gdzie szukać (lub ty użyj szukajki, bo jest to gdzieś chyba opisane).

Cytat:
a gdzie ta zworka ma być,dodam jeszcze że instalacja pod klime w nim była tylko fabrycznie wyszedł bez
- niebieski przekaźnik to jest to i tak go zostaw.
DareckiSz napisał/a:
Od niego masa sterująca jest poprowadzona do wyłącznika klimy
- nie pisz bzdur i nie wprowadzaj ludzi w błąd - minus do niego dochodzi, anie wychodzi, i nie idzie z włacznika, tylko przekaźnika, a sprawdzanie jego należy robić przy załączonym silniku, bo inaczej nie masz doprowadzonej masy.

DareckiSz napisał/a:
oraz daje info do ECU o wzroście ciśnienia i konieczności włączenia wentylatorów
- ale na zupełnie innym obwodzie, i to na masie, anie na plusie

DareckiSz napisał/a:
Następnym w kolejności jest wspomniany przekaźnik w małej skrzynce a potem już Sprężarka klimatyzacj
- między przekaźnikiem a sprężarką masz zworkę, którą zaznaczono w kółku ...

DareckiSz napisał/a:
Możliwe, że u Ciebie ten przekaźnik powinien być właśnie tam, gdzie zaznaczyłeś na swojej skrzynce na czerwono???
- TAM JEST I MA BYĆ TA ZWORKA !!!

DANEK1403 napisał/a:
Ja nie przeszczepiałem climatronika tylko manualną
- nie ma znaczenia, zasilanie idzie tak samo

DANEK1403 napisał/a:
jak podam plus w miejsce zaznaczone na czerwono to wszystko działa jak należy
- bo omijasz wszystkie zabezpieczenia po stronie + ...
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |17 Lip 2015|, 2015 20:11   

A gdzie to znajde?
1. De-ice,
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |17 Lip 2015|, 2015 20:16   

http://www.fordscorpio.co...inglabelled.gif
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |17 Lip 2015|, 2015 21:58   

konrad85 dzięki ci dobry człowieku

[ Dodano: |20 Lip 2015|, 2015 16:09 ]
Sprawa wygląda w ten sposób że na 2i4 jest plus a reszty nie ma gdzie szukać jak zewre 2 i 1 to rusza ale nie da się wyłączyć a masy brak
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |20 Lip 2015|, 2015 21:32   

zwarcie dwóch przewodów od de-ica , jednego z dwóch fioletowo-żółtych z fioletowym powoduje, że omijamy załączanie klimy i klima powinna zaskoczyć od razu. Świadczy to o tym, że to de-ice rozłącza klimę

brak ciągłej masy na zasilaniu de-ice może wynikać z wadliwej pracy włącznika klimy, włącznika wentylatora, przekaźnika pracy klimy lub, co raczej wąpię, przekaźnika pracy silnika. Ale i tak raczej zakładam błąd w pomiarze i walnięty de-ice.

podaj na krótko masę, podłącz de-ice i zobacz czy kliam ruszy. Jeśłi tak, to problem jest na sterowaniu włączeniem klimy, jak nie ruszy, to de-ice.
_________________
nigdy nie mów nigdy
Ostatnio zmieniony przez bingo |20 Lip 2015|, 2015 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |21 Lip 2015|, 2015 12:33   

Po podaniu masy na ten przewód klima rusza z podłączonym de-ic i zaświeca się żarówka w włączniku ale nadal nie da się wyłączyć także już blisko :)
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |21 Lip 2015|, 2015 13:17   

nie da się wyłączyć, bo ominąłeś włącznik ...

no to do sprawdzenia masz przekaźnik załączenia klimy (powinneś go mieć w schowku, a w sumie ty go pewnie nie masz założonego i to będzie przyczyną braku pracy ... ) no i sam włącznik ...
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |21 Lip 2015|, 2015 15:11   

[ Dodano: |21 Lip 2015|, 2015 15:43 ]
to już wiem po co Jankes dożucił mi żółty przekaznik wepchałem go jak go ręcznie nacisne to rusza i dalej trzeba szukać

[ Dodano: |21 Lip 2015|, 2015 15:51 ]
A jednak winowajcą okazał się włącznik

[ Dodano: |21 Lip 2015|, 2015 16:31 ]
Chciał bym podziękować koledze bingo za cierpliwość i przetłumaczenie z polskiego na nasze Na razie muszę poszukać nowego włącznika i plastiku na niego z napisem A/C Auto na razie stoi bo jutro muszę zderzaki pomalować .
Temat Można zamkąć pozostawić dla potomnych laików takich jak ja :) lub usunąć o tym zadecyduje Góra :)

[ Dodano: |7 Sie 2015|, 2015 22:38 ]
Nadal szukam włącznika manualnej Klimy do mk3 bo Jankes mi wysłał popsuty ,na razie mam spięte zworką w kabinie ale nie lubię druciarstawa takrze jak by ktoś miał to zakupie
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
Ostatnio zmieniony przez DANEK1403 |21 Lip 2015|, 2015 16:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group