|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Sprężyny do oczateko na przód |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |22 Kwi 2015|, 2015 08:42 Sprężyny do oczateko na przód
|
|
|
Witam!
Ponieważ Zdzisław zdecydowanie 'leży' na przodzie, co skutkuje szorowaniem belką (i miską nieraz) po nierównościach, chciałbym mu podnieść nieco przód, a raczej doprowadzić do standardowego prześwitu.
Wychodzi na to, że trzeba by było sprężyny wymienić, bo obecne leżą. No i teraz pytanie na jakie? Rzut oka na alledrogo nie daje za wiele - są Kayaby (o ile nie podróby) i Jamexy. Warte to coś?
A może zamiast wymieniać dać obecne do kowala, żeby rozciągnął? Z tym bywa różnie, aczkolwiek mam dobre doświadczenia z taką operacją - jak w Granadzie rozciągnąłem przód i tył, to stała wysoko przez kilka lat, aż do sprzedaży
Pytanie dodatkowe - czy do wymiany sprongów trzeba wyjmować kolumny ze zwrotnic, czy daje sie zrobić bez tego? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Kwi 2015|, 2015 08:48
|
|
|
Jamexy i wygodniej bedzie wyjac kolumne. |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |22 Kwi 2015|, 2015 08:49
|
|
|
Ja użyłem jamexow i byłem zadowolony.
Zmiany sprężyn nie wyobrażam sobie bez wyciągnięcia kolumny z auta. Ewentualnie możesz wyciągnąć kolumny wraz ze zwrotnicami jeśli to dla Ciebie lepsze rozwiązanie |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |22 Kwi 2015|, 2015 09:12
|
|
|
dobry kowal to też dobra opcja, czasem zaproponuje ci zrobienie nowych, co nie tylko może być tańsze, ale i lepsze (nieco grubszy drut lub lepszą stal, albo np. inna ilość zwojów lub/i wielkość skoku, co wpłynie na komfort jazdy czy też wysokość auta). co do wymiany - najlepiej wymontować całą kolumnę ze zwrotnicą (trzy śruby od góry, które i tak trzeba wykręcić - 5 minut, plus trzy na dole, które znacznie ułatwiają pracę, a dwie z nich w sumie i tak do wykręcenia - 15 minut). a praca później z kolumną w imadle przy stole ni jak się ma do pracy w ciasnym nadkole z ruszającą się kolumną ... Możesz ewentualnie wyciągnąć samą kolumnę, wtedy na dole masz jedną śrubę, ale nie zawsze śrubę od kolumny idzie łatwo odkręcić i wyjąć potem kolumnę. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
Ostatnio zmieniony przez bingo |22 Kwi 2015|, 2015 09:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |22 Kwi 2015|, 2015 11:41
|
|
|
ja do swojego 2.3 kupowałem Kayaby,tyle że nie na allegro tylko w sklepie motoryzacyjnym,mówiąc szczerze byłem zadowolony pomimo tego że niektórzy mi odradzali,może akurat trafiłem na nie podrobione
co do demontażu to wyjmowałem same amory,bez piasty/zwrotnicy,poszło szybko i sprawnie
przy okazji wyczyściłem i od nowa złożyłem łożyskowanie poduch amorów bo już susza się zaczynała,ustały wszelkie skrzypienia i trzeszczenia których wcześniej nie mogłem wyeliminować bo po prostu już wszystko przesmarowane było i skrzypiało dalej,później jak ręką odjął |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |22 Kwi 2015|, 2015 11:41
|
|
|
Dzieki |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |