Climatronic MK3 |
Autor |
Wiadomość |
EMDZEJ
Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014 Skąd: WLKP
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 12:45 Climatronic MK3
|
|
|
Witam,
Niedawno pojawił się pewien problem w mojej scorupce. Mianowicie chodzi o to, że pokrętło regulacji mocy nawiewów powinno pracować w określonym zakresie, przekręcając dalej w lewo tryb auto, maxymalnie w lewo powinno się wszystko wyłączyć. U mnie działa regulacja jak najbardziej ale przy pozycji wyłączonej wieje bardzo słabo a na maxa wieje mocno, nie da się nawiewu wyłączyć. Pytanie skoro ten regulator działa bo siłe nawiewu można dostosować i działa bezproblemowo to czy winę ponosi za to uszkodzony HBC ? Czy może uszkodzony panel climatronica. Wszystko inne działa poprawnie chociaż czasem przy przęłączeniu nawiewu z twarzy na szybę i tak wieje z przednich kratek powietrze, nawet jak są zamknięte. Pytam ponieważ mam zdjętą deske(wymiana nagrzewnicy) i jeżeli mógłbym coś sprawdzić w panelu to teraz byłby odpowiedni moment a jeżeli to wada HBC to poczekam na zastrzyk gotówki i kupie ten moduł.
Co do scorupy to 1998 rok 2.5VM jeżeli to ma znaczenie
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 12:58
|
|
|
najpierw zrób reset klimatrona ale i tak obstawiam że to HBC,szykuj się na wymianę |
|
|
|
|
EMDZEJ
Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014 Skąd: WLKP
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 13:06
|
|
|
Nie mogę zrobić resety bo do resetu trzeba wyłączyć wszystko a u mnie w pozycji 0 nadal pracuje nawiew na wolnych obrotach. |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 13:28
|
|
|
nie trzeba wyłączyć. MAsz tylko ustawić w pozycji wyłączonej. Przy resecie kalibrujesz to pokrętło i pozycje nastawy komp przyjmuje jako pozycja wyłączona. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
EMDZEJ
Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014 Skąd: WLKP
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 13:51
|
|
|
Ok, to jak założę już deskę to sprawdzę czy da rade... Chyba, że mogę coś zrobić jeszcze przed założeniem deski ? Jakiś Hard Reset jest coś takiego na panelu ? |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 14:07
|
|
|
Po co skladac deske, podpinasz modul i panel i robisz reset. |
|
|
|
|
EMDZEJ
Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014 Skąd: WLKP
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 14:17
|
|
|
Z tym, że auto stoi u mechanika nie wiem czy będę miał czas podjechać, deske zdejmowałem sam (urlop) dodatkowo robiłem też kilka innych rzeczy przed zimą, napinacz, rolki, pasek, filtry i oleje... Dzisiaj wieczorkiem zajadę do niego i zobaczymy czy już założył deskę czy nie... tak czy siak jak reset nie zadziała to nie zadziała tak samo na założonej jak i zdjętej.... z tym że jeżeli jest jakaś opcja zresetowania modułu bez zakładania deski i podłączania wszystkiego to dam mu znać i niech sprawdzi... A zdziwiony byłem dlatego, że na wszelkich instrukcjach opisywali ten reset tak, że na wyświetlaczach mają być kreski a u mnie w każdej pozycji jest widoczna temperatura... Ale dzięki wielkie za pomoc spróbuję zresetować. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 14:25
|
|
|
Reset robi sie panelem, a jak sie nie chce wykonac to zazwyczaj hbc. |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 14:35
|
|
|
kompa od klimy też wymienisz w raziw W bez zdejmowania deski. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
EMDZEJ
Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014 Skąd: WLKP
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 15:37
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie, a nie chce zakładać nowego tematu. Pytanie dotyczy licznika. Czy jest jakaś możliwość zrobienia testu wszystkich kontrolek ? Nie jestem pewien czy wszystkie działają poprawnie, poprzedni właściciel mało dbał o wszystko więc nie wiem czy czasem coś powinno świecić a nie świeci ... Znalazłem sposób z forda focusa i kilku innych modeli ale w SCORPIO działając tym sposobem pokazuje mi tylko dodatkowe dane (ilość paliwa itp.). |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 15:40
|
|
|
Na test sie zapalaja wszystkie ktore powinny. |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 17:28
|
|
|
test masz zaraz na starcie auta, przy rozruchu. Resztę można sprawdzić załączając poszczególne elementy. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 20:42
|
|
|
A nie jest to tak ze nawet na wylaczonym powoli kreci wiatrakiem??? Kiedy byl chyba podobny temat a z kratek srodkowych zawsze wieje inaczej |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
EMDZEJ
Auto: `98 VM Sedan
Dołączył: 27 Paź 2014 Skąd: WLKP
|
Wysłany: |6 Lis 2014|, 2014 22:25
|
|
|
No zawsze z kratek środkowych leci powietrze... i nawet na wyłączonym kręci wiatrakiem... dokładnie tak... poprostu chodzi o to, że skala się powiększyła i wchodzi również na AUTO i Wyłącz. A wyłączenie jest niemożliwe.... A co do testu zegarów to chodziło mi o coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=CDiD5Ycj8PM
klikamy coś i wszystko się zapala po kolei |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Lis 2014|, 2014 07:38
|
|
|
Tu sie nie zapala. |
|
|
|
|
|