$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - HBC - Reanimacja
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
HBC - Reanimacja
Autor Wiadomość
impo12 


Auto: 96 2.3 sedan
Dołączył: 10 Mar 2014
Skąd: Mielec
Wysłany: |12 Mar 2014|, 2014 22:59   

Chodzi mi o samą płytkę. Widzialem ze ktos podal schemat ale sam tego nie zrobię. Tylko pytanie czy to dziala tak samo jak oryginał? Ze starego mam ten radiator to jakos to wkomponuje.

Ps. Trzypion ile mogą jesscze potrwać prace i czy byłbyś w stanie wykonać cos takiego dla mnie? Pozdrawiam
 
 
maciejtca 


Auto: '97 2.3 kombi
Dołączył: 24 Kwi 2013
Skąd: Trzebnica
Wysłany: |13 Mar 2014|, 2014 07:53   

Trzpion, też byłbym zainteresowany o ile działa jak oryginał...
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Mar 2014|, 2014 16:27   

Panowie, wybaczcie, ale to może być i miesiąc, i pół roku i dwa lata. Wszystko zależy od wolnego czasu...
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Maj 2014|, 2014 10:49   

maciejtca napisał/a:
.....byłbym zainteresowany o ile działa jak oryginał...


Odgrzeję .... rozbebeszyłem kolejny HBC i uzupełniłem schemat :

www.complex.org.pl/hbc_orig.pdf

Kondensatorów nie mierzyłem, a i wartości rezystancji z pewnym przybliżeniem. Ale już wiadomo :

1. Sygnał zwrotny, to informacja o prądzie silnika
2. Jest ograniczenie prądu, i to zależne od obrotów silnika
3. Jest zabezpieczenie przed przegrzaniem.

W sumie dałoby się toto samemu na płytkę włożyć i zrobić układ jak oryginał. Tak samo mocno grzejący :-D !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |3 Maj 2014|, 2014 22:29   

Grześ napisał/a:
W sumie dałoby się toto samemu na płytkę włożyć i zrobić układ jak oryginał. Tak samo mocno grzejący :-D

To na co jeszcze czekasz ? :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |4 Maj 2014|, 2014 17:18   

ford2fast napisał/a:
Grześ napisał/a:
W sumie dałoby się toto samemu na płytkę włożyć i zrobić układ jak oryginał. Tak samo mocno grzejący :-D

To na co jeszcze czekasz ? :)


Teraz robię impulsowy :-) ! Praktycznie się nie grzeje.

Ta kontrola prądu - w zasadzie to i tak czujesz czy dmucha :-D ! A zabezpieczenia - jedno to bezpiecznik, a drugie, to smród od razu w całym aucie czujesz :-D !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |6 Maj 2014|, 2014 18:28   

Grzes zanim cie zbanuja (za misia przekliniaka) moglbys jeszcze dodac rozpiske oznaczen pinow z Twojego schematu? Np G1 G2 czy mam rozumiec ze bramki mosfetow sa bezposrednio gdzies sterowane przez kabelki?
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |6 Maj 2014|, 2014 19:21   

pandy napisał/a:
Grzes zanim cie zbanuja (za misia przekliniaka) moglbys jeszcze dodac rozpiske oznaczen pinow z Twojego schematu? Np G1 G2 czy mam rozumiec ze bramki mosfetow sa bezposrednio gdzies sterowane przez kabelki?


A niby za co mieliby mnie zbanować ???? Poza tym każdy rozsądny user z czerwonym paskiem ma tzw. "backdoor" ;-)

A na ostatnim schemacie chyba już wrysowałem MOSfety ??? Tak, G1 i G2 - łączą się przez ten ażur zatopiony w plastiku z bramkami MOSów. Tak samo ten rezystor 10 mOm też jest w plastiku.

Popatrz na ostatni schemat - widać więcej !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |8 Maj 2014|, 2014 20:43   

Grześ napisał/a:

A niby za co mieliby mnie zbanować ???? Poza tym każdy rozsądny user z czerwonym paskiem ma tzw. "backdoor" ;-)


Kurcze, czyli jesli zlapalem co to "backdoor" to jestem nierozsadny user ;)

Grześ napisał/a:

A na ostatnim schemacie chyba już wrysowałem MOSfety ??? Tak, G1 i G2 - łączą się przez ten ażur zatopiony w plastiku z bramkami MOSów. Tak samo ten rezystor 10 mOm też jest w plastiku.

Popatrz na ostatni schemat - widać więcej !


Mie sie rozchodzi o relacje z http://www.fordscorpio.co.uk/hbctest.htm z oznaczeniem pinow na schemacie

tak czy siak dzieki!!! szkoda ze nie moge kliknac Pomogl
Ostatnio zmieniony przez pandy |8 Maj 2014|, 2014 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |8 Maj 2014|, 2014 21:02   

pandy napisał/a:
Kurcze, czyli jesli zlapalem co to "backdoor" to jestem nierozsadny user ;)


Niekoniecznie ;-) !

Wystarczy mieć też kumpli, z kontaktem "normalnym".

pandy napisał/a:
Mie sie rozchodzi o relacje
..

No to :

In - to T1 ew. T2, nie pamiętam który jest który
Out - jw, ale odwrotnie, czyli raczej T2
Mot- - to -ve motor
+ve to motor to jest +12V, wewnątrz plastiku jest mostek miedziany, po stronie "tylnej"
GND2 - do ground.
Zródła MOSfetów są wewnętrznie połączone z masą przez ten rezystor 10 mOmów - dopiero po przyłożeniu 5A zobaczyłem spadek napięcia - inaczej schemat był poniekąd nielogiczny.

Mam nadzieję, że teraz już wszystko jaśniejsze ;-)

A klikanie pomógł itd .... ładna statystyka, ale ja wolę pomoc realną ;-)
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |12 Maj 2014|, 2014 13:50   

Grześ napisał/a:
pandy napisał/a:
Kurcze, czyli jesli zlapalem co to "backdoor" to jestem nierozsadny user ;)


Niekoniecznie ;-) !

Wystarczy mieć też kumpli, z kontaktem "normalnym".


Rozumiem, spoko i zazdroszcze - ja nie mam plecow ;)

Grześ napisał/a:

pandy napisał/a:
Mie sie rozchodzi o relacje
..

No to :

In - to T1 ew. T2, nie pamiętam który jest który
Out - jw, ale odwrotnie, czyli raczej T2
Mot- - to -ve motor
+ve to motor to jest +12V, wewnątrz plastiku jest mostek miedziany, po stronie "tylnej"
GND2 - do ground.
Zródła MOSfetów są wewnętrznie połączone z masą przez ten rezystor 10 mOmów - dopiero po przyłożeniu 5A zobaczyłem spadek napięcia - inaczej schemat był poniekąd nielogiczny.

Mam nadzieję, że teraz już wszystko jaśniejsze ;-)


Jasniejsze - po prostu jestem przyzwyczajony do innego stylu schematow. Wielkie Dzieki.

Grześ napisał/a:

A klikanie pomógł itd .... ładna statystyka, ale ja wolę pomoc realną ;-)


No to musisz konkretnie powiedziec jaka.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Maj 2014|, 2014 13:52   

pandy napisał/a:
Grześ napisał/a:

A klikanie pomógł itd .... ładna statystyka, ale ja wolę pomoc realną ;-)


No to musisz konkretnie powiedziec jaka.


Wiesz, mam na myśli realną pomoc - kolega koledze. Dobrze np. wiedzieć - że grzebiąc w aucie możesz wysłać SMSa z pytaniem, co dalej ...

Ja tam na te cyferki nie patrzę ;-) !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |20 Maj 2014|, 2014 16:18   

Grześ napisał/a:

Wiesz, mam na myśli realną pomoc - kolega koledze. Dobrze np. wiedzieć - że grzebiąc w aucie możesz wysłać SMSa z pytaniem, co dalej ...

Ja tam na te cyferki nie patrzę ;-) !


Wal smialo jesli potrzebujesz pomocy niekoniecznie zwiazanej z samochodem bo na forum sa prawdziwi spece.
 
 
Bzymo 


Auto: '94 2.0 16v DOHC +LPG sedan
Dołączył: 27 Lip 2012
Skąd: Wrocław
Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 08:21   

Trochę odświeżę.
Czy ktoś z szanownego grona byłby w stanie pomóc zreanimować HBC? Kupować kolejną używkę można, ale to lotaria, więc wole dać komuś zarobić i mieć pewność, że będzie dmuchało jak należy :)
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |2 Wrz 2015|, 2015 08:32   

Zagadaj do kol. Grześ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group