$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - HBC - Reanimacja
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
HBC - Reanimacja
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |27 Lut 2014|, 2014 23:07   

Tyle, że prosty PWM na 20kHz kosztowac będzie 10zł i bedzie do zrobienia przez wielu ludzików, bo wystarczy kilka rzeczy ze sobą zlutować. Jak mnie choróbsko odpuści, to pomierzę co SATC daje na sterowaniu i co HBC mu odpowiada i zaczne z papieru przenosic na płytkę uniwersalną.

Zastanawiam sie tylko jaki dławik zastosować,
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |27 Lut 2014|, 2014 23:20   

trzypion napisał/a:
Tyle, że prosty PWM na 20kHz kosztowac będzie 10zł i bedzie do zrobienia przez wielu ludzików, bo wystarczy kilka rzeczy ze sobą zlutować. Jak mnie choróbsko odpuści, to pomierzę co SATC daje na sterowaniu i co HBC mu odpowiada i zaczne z papieru przenosic na płytkę uniwersalną.

Zastanawiam sie tylko jaki dławik zastosować,


Tyle samo bedzie kosztowac prosty i nie prosty PWM na uC - kwestia zlozonosci algorytmu.
Zastosuj dlawiki a nie dlawik... dlawik skompensowany na 10 - 16A moze bedzie wystarczajacy. Zawsze mozesz wziac spalony zasilacz ATX ktorych cala masa i wyciagnac z niego dlawik powinien byc OK.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |28 Lut 2014|, 2014 00:38   

Mhm... Tylko widzisz, trzeba jeszcze ten uC zaprogramować. Znaczy, trzeba miec programator albo kogoś, kto go ma. Akurat TL494 który chce zastosować ma wewnątrz siebie niezłe drivery, więc mosfet nie powinien się zanadto grzać.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |28 Lut 2014|, 2014 19:43   

trzypion napisał/a:
Mhm... Tylko widzisz, trzeba jeszcze ten uC zaprogramować. Znaczy, trzeba miec programator albo kogoś, kto go ma. Akurat TL494 który chce zastosować ma wewnątrz siebie niezłe drivery, więc mosfet nie powinien się zanadto grzać.


Wspolczesnie uC nie wymagaja zadnego drogiego programatora - taki do AVR kupisz za 16zl albo zrobisz sobie sam za 8zl - generalnie wszystko jest teraz ISP.

Co do driverow akurat to UC3825 ma lepsze (i poza tym jest ciut nowszy niz 494 i przez to bez niektorych wad 494) a driver musisz sobie dobrac i tak jak bedziesz mial high side.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |28 Lut 2014|, 2014 20:19   

A on czasem nie jest tylko do push-pull, tak patrząc na jego schemat blokowy?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |1 Mar 2014|, 2014 17:37   

trzypion napisał/a:
A on czasem nie jest tylko do push-pull, tak patrząc na jego schemat blokowy?


Tak ale push pull mozna wykorzystac w konfiguracji single-ended - zobacz datasheet.

A swoja droga tez nie wiem co mnie naszlo na te UC382x - myslalem tak naprawde o popularniejszym i duzo tanszym SG3525 (zgodny pin z 3825, roznice dotycza parametrow elektrycznych - czestotliwosc pracy, wydajnosc pradowa etc).
Ostatnio zmieniony przez pandy |1 Mar 2014|, 2014 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |1 Mar 2014|, 2014 23:25   

E, to ja jednak zostane przy 494 - ma wszystko co potrzebne bez kombinacji, a nawet soft-start można zrobic przez DTC jakby co.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |2 Mar 2014|, 2014 13:14   

trzypion napisał/a:
E, to ja jednak zostane przy 494 - ma wszystko co potrzebne bez kombinacji, a nawet soft-start można zrobic przez DTC jakby co.


494 to tak jak 3524, a w wypadku silnika to raczej trzeba byloby pomyslec o ukladzie przeciwnym do softstartu (tzn softstart ale do 100% a potem redukcja do nominalnej zadanej z SATC).
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |2 Mar 2014|, 2014 13:16   

Też daje się zrobić i to dość prosto - na wyjście feedback przez diodę kondensator do masy, podparty do + rezystorem. I masz to, o czym wcześniej Struna pisał, czyli przedmuchanie wentylatora po starcie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |3 Mar 2014|, 2014 15:13   

trzypion napisał/a:
Też daje się zrobić i to dość prosto - na wyjście feedback przez diodę kondensator do masy, podparty do + rezystorem. I masz to, o czym wcześniej Struna pisał, czyli przedmuchanie wentylatora po starcie.


Niestety w analogowce bedzie sie hustalo w zaleznosci od temperatury...
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |3 Mar 2014|, 2014 16:41   

Ale co się bedzie huśtało? Toż układ z TL494 jest na wzmacniaczu błędu, czyli napięcie na silniku bedzie proporcjonalne do napięcia sterującego z SATC.
A sam przedmuch może byc niestabilny, co za róznica, czy poleci przez 1,5 czy 1,56 sekundy? Toż to nie apteka...
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |4 Mar 2014|, 2014 20:13   

trzypion napisał/a:
Ale co się bedzie huśtało? Toż układ z TL494 jest na wzmacniaczu błędu, czyli napięcie na silniku bedzie proporcjonalne do napięcia sterującego z SATC.
A sam przedmuch może byc niestabilny, co za róznica, czy poleci przez 1,5 czy 1,56 sekundy? Toż to nie apteka...


Mialem na mysli troche inne wielkosci ale ok - nie mowie ze ma byc apteka tylko ze te kilka sekund powinno pobiegac na 100%
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Mar 2014|, 2014 20:14   

No to wiekszy kondensator, albo układ z dodatkowym tranzystorem.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
impo12 


Auto: 96 2.3 sedan
Dołączył: 10 Mar 2014
Skąd: Mielec
Wysłany: |11 Mar 2014|, 2014 23:40   

Witam. Czy mógłby ktoś dla mnie wykonać taki zamiennik hbc? Oczywiście za odpowiednią opłatą. Bo przy probie rozebrania mojego cala plytka się połamala.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |12 Mar 2014|, 2014 11:57   

Prace trwają, jeszcze nie mam glotowca.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group