$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Regeneracja parownika Tomasetto i wielka lipa
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja parownika Tomasetto i wielka lipa
Autor Wiadomość
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 12:39   

Wracając do mojego DOHC-a to palił na LPG i Pb na raz bo zardzewiał przekaźnik w środku.
Mam teraz pokrewne pytanie ale odnośnie 2,9 i LPG:
Czy przyczyną spalenia centralki (STAG 2W) w 2.9 było to , że otwierała trzy elektrozawory bez pośrednictwa przekaźników ? W samej centralce są przekaźniki ale takie maleńkie i czy raczej powinno się to zdublować dodatkowymi przekaźnikami pod maską ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 13:03   

Nie. U mnie otwiera i żyje. Raz na x lat trzeba przelutować nogi od przekaźnika czy końcówki od gniazda w sterowniku, ale tak to działa dobrze.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 13:08   

No właśnie u mnie pożyła tylko 2 lata :/
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 13:10   

No to jakiś feler miałeś. Teraz mam taką z przebiegiem 10 lat.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 16:54   

brak masy
nie masz podpalonego jednego pina :P
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |29 Wrz 2013|, 2013 13:05   

pepi napisał/a:
brak masy
nie masz podpalonego jednego pina :P

No niby nie. Za to jak rozebrałem to ścieżka pod jednym przekaźniczkiem była przepalona tak jakby za duże miał obciążenie.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |29 Wrz 2013|, 2013 20:38   

a widzisz
przekaznik daj na elektrozawory
bo któryś może być większym krwiopijcą
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |30 Wrz 2013|, 2013 00:55   

pepi napisał/a:
a widzisz
przekaznik daj na elektrozawory
bo któryś może być większym krwiopijcą

Na elektrozawory przekaźnik a na wtryski Pb też czy to zbyteczne ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |30 Wrz 2013|, 2013 02:35   

Policz ;0 Wtryski maja coś koło 10omów kazdy, czyli maksymalny prąd jaki przez siebie przepuszczą to około 1,2A (zakładając ich całkowite, permanentne otwarcie). Czyli 7,2A razem. Tak naprawdę, rzadko kiedy dochodzą nawet do 50% otwarcia, więc masz jakieś 3,6A. Większośc przekaźników to spokojnie łyknie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |30 Wrz 2013|, 2013 12:06   

No to nie ma sensu na wtryski.
Mam jeszcze pytanie :
W DOHC-u miałem zrobione przez kogoś tak , że był przekaźnik dwupozycyjny który przełączał zasilanie albo na wtryski albo na LPG . Spotkał się ktoś z czymś takim ?
Po mojemu to niezła rzeźba. No bo po co skoro centralka ma własne zasilanie na wtryski a ktoś ten kabelek uciął i zrobił na tym przekaźniku dwupozycyjnym ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |30 Wrz 2013|, 2013 13:09   

A cóż to za problem, do tego przekaźnika co masz od odcinania wtrysków możesz to dorobić zapewne, bo pewnie masz przekaźnik "dwupozycyjny" jak to nazywasz u siebie.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |30 Wrz 2013|, 2013 13:22   

pablo19 napisał/a:
A cóż to za problem, do tego przekaźnika co masz od odcinania wtrysków możesz to dorobić zapewne, bo pewnie masz przekaźnik "dwupozycyjny" jak to nazywasz u siebie.

Przemyślałem i dopiero teraz zajarzyłem :P . Sorry ale jeśli chodzi o tematy elektryczne jestem trochę oporny w myśleniu :oops:
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |1 Paź 2013|, 2013 03:35   

Tyle, że taki układ z przełączaniem powoduje, że centralka nie może nałozyć benzyny i gazu, co skutkuje szarpaniem przy przełączaniu.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |1 Paź 2013|, 2013 08:30   

W standardzie coś Ci się nakłada? Jeden przekaźnik w sterowniku załącza EZ, a drugi przekaźnik pod maską odłącza zasilanie na wtryski benzyny. Start przekaźników jest w tym samym momencie.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |1 Paź 2013|, 2013 11:08   

Dla mnie głupim pomysłem jest to przełączanie od obrotów . Po co to ?
Szczególnie jak centralka nie ma funkcji palenia z gazu.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |1 Paź 2013|, 2013 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group