$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 94' dohc a4ld brak 4 biegu
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
94' dohc a4ld brak 4 biegu
Autor Wiadomość
wooly 


Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 11:37   94' dohc a4ld brak 4 biegu

nie mam najwyzszego biegu, wymienilem ten "silownik" przy skrzyni, bez roznicy.

gdzie szukac przyczyny ?

kickdown dziala.
Ostatnio zmieniony przez wooly |6 Wrz 2013|, 2013 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 11:40   

co ci pokazuje trip komp? spalanie na godzine??
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
wooly 


Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 12:33   

kat napisał/a:
co ci pokazuje trip komp? spalanie na godzine??


Nie wiem o czym mowisz. Komp pokazuje to co zawsze.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 12:50   

4-ty bieg wymaga działania VSS-a, który między innymi podaje również dane do kompa spalania, więc jeśli komp spalania źle pokazuje ( nie zlicza przebiegu itp ) to oznaka, że VSS nie działa, a tym samym nie będziesz miał 4-ki.

Tempomat jak masz to też nie będzie działał bez VSS-a.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 12:55   

sprawdz czy trip w czasie jazdy nie pokazuje ci litrów/h

jezeli tak,to Vss jak Struna napisał lub kabelki od skrzyni,vss-a
wiązke druga na podmianke masz jakby co
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
wooly 


Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 13:00   

ok obadam to podczas powrotu do domu.

[ Dodano: |6 Wrz 2013|, 2013 17:55 ]
faktycznie pokazuje w litrach na godzine ogromne wartosci, jutro sprawdze vss
_________________
MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 19:13   

Jak w a4ld jest taki sam jak w MT75, to masz tam sprawny w mojej skrzyni na podmiankę ;)
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 19:26   

nie jest taki sam,poza tym Wooly posiada Vss na podmianke z A4ld

obstawiam jednak wiązke ,bo tylko czesc kabli w niej była robiona
jezeli wiazka poszła dalej od tego co bylo robione, to podmien na ta druga co masz
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
wooly 


Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |7 Wrz 2013|, 2013 11:13   

Kat o jakiej wiazce mowisz ? wymienilem vss, dalej to samo...

[ Dodano: |7 Wrz 2013|, 2013 13:58 ]
wiazka sprawdzona, dwa kable byly bez izolacji, poczyscilem, poizolowalem, dalej to samo...

aha, jak jade np. 90km/h i jest 3 bieg - po puszczeniu gazu wrzuca od razu tak jakby N, po dodaniu gazu obroty rosna i auto przyspiesza dalej

Jak wrzuce P to obroty spadaja do ok 500 i czasem auto gasnie.
_________________
MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |7 Wrz 2013|, 2013 21:18   

na 1 , 2 ,3 biegu w trybie D zdjęcie nogi z gazu skutkuje spadkiem obrotów silnika do około 1000 . dopiero na 4 biegu i zapięciu LOCK-UP ( blokada przetwornika momemtu obrotowego , sprzęgła skrzyni ) nie będą spadać obroty . generalnie zastanowiłbym się czy TPS nie padł . czujnik położenia przepustnicy .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |7 Wrz 2013|, 2013 21:56   

Gufer, lokap zapina sie po 3-ce.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
wooly 


Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |8 Wrz 2013|, 2013 15:08   

TPS wymienilem. Dwa razy.

Jakies inne pomysly ?

[ Dodano: |9 Wrz 2013|, 2013 17:52 ]
Nikt, nic ?
_________________
MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm
 
 
ronald 


Auto: Ford Scorpio MK2 '93 2.08V
Dołączył: 12 Lut 2015
Skąd: Warszawa
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 14:36   

Witam,

Mam IDENTYCZNY problem jak w temacie.

Skrzynia to A4LD, a więc automat dokładany min do 2.0 DOHC.

Biegi wchodzą idealnie, bez szarpnięć, każdy oprócz czwórki - której nie ma :( Po rozpędzeniu się do około 100 km/h samochód jedzie na 3 biegu, ma wtedy około 3300 rpm i nie chce wrzucić czwórki. Natomiast gdy puszcza się gaz, obroty spadają do około 1200 rpm. Gdy znowu się go dodaje, wracając do 3300 i auto dalej jedzie na 3 biegu.

Spalanie chyba jest w normie. Mówię chyba, gdyż około 9l Pb przy 100 km/h na 3 biegu, przy 3300 rpm, to chyba norma. Nie mam kompa pokładowego. VSS dziś wymieniony - bez zmian.

Samochód nie jest przerobiony na gaz. Ma przebieg 90 000 km, który jest realny. Samochód jest jak nówka. Bardzo długo stał. Nie wiem jak dawno temu był zmieniany olej w skrzyni. Myślę, że być może 3 lata temu. Poziom oleju w skrzyni w normie.


Na innych polskich forach można wyczytać nt tego problemu:
"koło silnika u mnie to było przykrecone na nadkolu od pasazera taki jakby modół czy cos takiego i tam ida 3 kable brazowe i to było odłaczone" - sprawdzałem - wszystko OK


Jakieś pomysły?
_________________
SWAP z 2.9 V6 na 5.0 V8 od W220. Po co? By pokazać wszystkim niedowiarokom, że można! :-)
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 14:46   

zastane elektrozawory pewnie masz
jak nie działa EZ lockupa to nie ma 4 biegu

poza tym wiązka skrzynie do przebadania czy nie jest objedzona z izolacji
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
ronald 


Auto: Ford Scorpio MK2 '93 2.08V
Dołączył: 12 Lut 2015
Skąd: Warszawa
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 14:48   

Dodatkowo znalazłem to:

"No overdrive. This can often be caused by the OD sprag locking up. When it shifts into OD it tears the forward clutch spring pack out of the OD drum. The only cure is a complete tear down of the transmission."

O co chodzi? :D

[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 15:49 ]
"zastane elektrozawory pewnie masz" - jak to sprawdzić? Jak naprawić? :)

[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 15:51 ]
Czy potrafisz pokazać na zdjęciu poniżej która to część?

http://img.photobucket.co...uxautomatic.jpg

[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 15:53 ]
I jeszcze znalazłem coś takiego:


skrzynie a4ld stosowane w scorpio mialy 2 elektrozawory, czyli TCS - sterowany kompem silnika, wlaczajacy lock-up, oraz elektrozawor 3-4 wlaczajacy nadbieg, rowniez za posrednictwem kompa silnika. Jednak w latach 1988-1989 stosowano w scorpio skrzynie z jednym elektrozaworem, tylko TCS. Musisz sprawdzic ile przewodow wychodzi ze skrzyni po stronie kierowcy za kick-downem, a najprosciej zdejmij miske i zobaczysz czy jest jeden czy 2 elektrozawory (takie puszeczki do ktorych dochodza kabelki ;P ) Jeden przewod to wspolny +, pozostale 2 to masy na poszczegolne elektrozawory sterowane eec-IV.
Skrzynia ktora masz okazje kupic powinna pasowac, o ile Twoja bedzie miala 2 elektrozawory,np scorpio 94 DOHC ma 2 elektrozawory, bo zmienialem w takiej filtr i olej. Wiec z 93 powinna byc taka sama.

Jeszcze nowsza odmiana A4LD weszla chyba po 95 roku, ma symbol 4R44E i jest sterowana calkowicie elektronicznie i wymaga osobnego sterownika skrzyni, posiada dodatkowy elektrozawor EPC wspomagajacy elektronicznie regulacje cisnienia liniowego, i taka skrzynia napewno nie bedzie pasowac.

[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 16:00 ]
I jeszcze to:
zmień czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy

[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 16:08 ]
I dalej:

" sterownik w skrzyni umiera. Tak się zaczyna, brak 4 biegu albo oporny a poczatku. Potem do tylu ledwo co sie toczy gaz na maxa a to ledwie jedzie.
Powiem tylko bardzo przystępnie co to jest sterownik, mianowicie:

Sterownik to taka prostokątna płyta w dolnej części auto skrzyni biegów w której jest duuużo kanalików którymi płynie sobie olej. Ciśnienie tego oleju oraz regulujące to odpowiednio zawory powodują że płynie on w określonym kierunku z odpowiednim cisnieniem wewnątrz skrzyni na skutek czego miedzy innymi zmieniają się biegi.

Są sterowniki hydrauliczne, elektryczne i hybrydowe.

Hydraulicznie to np skrzynia C3 gdzie niema lockupa ani 4 biegu. Olej relulują sprężynki z kulkami. Elektryczna to np A4LDE gdzie niam kulek a są elektrozawory. Hybrydowa to np A4LD gdzie są i sprężynki i elektrozawory.

Rozebranie sterownika = śmietnik z paru powodów o których nie chce mi się teraz pisać. Najczęściej sterowniki są z aluminium co powoduje nędzną trwałość. Jedynie w grupie audi-vw da się to z powodzeniem naprawiać. W fordzie jest 1% że się uda.

Na co wrażliwy jest sterownik?? Na syf w oleju. Nawet taki którego nie widać gołym okiem. No i naturalnie na przegrzanie (witajcie posiadacze LPG i ATOMATU). Przeciętna trwałośc skrzyni to 200000km. Stąd właśnie jest wysyp 10letnich automatów na zachodzie. "
_________________
SWAP z 2.9 V6 na 5.0 V8 od W220. Po co? By pokazać wszystkim niedowiarokom, że można! :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group