$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Instalacja LPG pod DOHC
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja LPG pod DOHC
Autor Wiadomość
playandwin24 


Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 19:46   Instalacja LPG pod DOHC

Witam

Do pracy mam aktualnie 3km, więc LPG mi się nie opłacało, ale za 3 miechy będę miał 15km... więc pora pomyśleć o jakieś tańszej alternatywie dla PB i chyba padło na LPG, bo VM chyba odpada i kolejne Scorpio pod domem ;)

Mam zapytanie do Was, co będzie lepsze dla mojego silnika:

- tańsza instalacja II gen z kompem i mieszalnikiem, tak jak tu pisze kolega

Cytat:
2.0 dohc maja metalowy kolektor i do szczescia nie potzreba im wiecej niz instalka 2 gen czyli zwykła zkompem i mieszalnikiem, dziala bezproblemowo i niewielki ubytek mocy, silnikowi nie szkodzi wiec mysle ze nei ma sensu pchac sie we wtrysk - szkoda kasy Byle by dobrze zrobiona z podpięciem pod zawor wolnych obrotów :)


Koszt takiej instalacji w warsztacie to z 1,5tys?

Czy może sekwencja

Cytat:
zależy ile chcesz tym autem jeszcze śmigać , jezeli krótko to wogóle używkę wstawić roczna lub 2 letnią , jezeli 5 lat to wstawiaj nówkę za 2300 sekwencje staga 300 i zapomnisz o gazie


Co myślicie o tym...

Scorpio chciałbym jeździć jak najdłużej, bo go lubię... chodzi też opinia że 2.0 nie lubią gazu, ale wydaje mi się że to raczej z powodu zaniedbań właścicieli tych samochodów...
_________________
Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM :-D
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 19:53   

sekwencja. Kumpel zakładał niedawno do Astry, zapłacił zdaję się 1900zł.

II generacja to była na topie kilkanaście lat temu...
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 22:02   

Jeśli zależy Ci na tanio i akceptujesz niewielki spadek mocy - to II generacja. Jeśli chcesz mieć power, ale drożej, to sekwencja.
II generacja jest mniej kosztowna, a do tego możesz przeskoczyć na gaz dość szybko (u mnie w Sierrze w zasadzie 10 sekund na benzynie i leci gaz). W Sekwencji może się okazać, że przełączy na gaz dużo później.
Ważne, żeby gaziarz był kumaty, szczególnie przy II generacji - w DOHC trzeba trochę pokombinować z EBJ, nie każdy to potrafi.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 22:12   

trzypion napisał/a:
w DOHC trzeba trochę pokombinować z EBJ, nie każdy to potrafi.


Co masz na myśli?
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 22:26   

EBJ bierze powietrze z rury między filtrem, a przepustnicą.
Można dać albo mikser montowany w rurę i wstawić go przed EBJ - rozwiązanie proste, ma tylko ta wadę, że jak gaz strzeli, to leci rura i puszka filtra zazwyczaj.
Można dać mikser tuz przed przepustnicę, ale wtedy trzeba trochę pokombinować. Mikser musi być z dodatkowym wyjściem od strony przepustnicy, a pod EBJ musisz dać podkłądkę, która zaślepi dolot powietrza od filtra, a poda dolot mieszanki zza miksera.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 22:32   

trzypion napisał/a:
Można dać albo mikser montowany w rurę i wstawić go przed EBJ - rozwiązanie proste, ma tylko ta wadę, że jak gaz strzeli, to leci rura i puszka filtra zazwyczaj.


Zależy jak zrobione - u mnie w srebrnym tak jest i tak od 2004 roku pucha filtra jest ta sama.

Raz strzeliło - ale wtedy najsłabszym ogniwem okazało się być kolanko przed przepustnicą. Przynajmniej wiedziałem, że kable WN mówia papa :P
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 11:40   

PiotrekGran napisał/a:
sekwencja.
dobra gdy elektryka jest sprawna w 150%
PiotrekGran napisał/a:
II generacja to była na topie kilkanaście lat temu...
bzdura
trzypion napisał/a:
Jeśli chcesz mieć power, ale drożej, to sekwencja.
jak nie masz na co wydać kasy to TAK sekwencja ;)
trzypion napisał/a:
II generacja jest mniej kosztowna, a do tego możesz przeskoczyć na gaz dość szybko (u mnie w Sierrze w zasadzie 10 sekund na benzynie i leci gaz). W Sekwencji może się okazać, że przełączy na gaz dużo później.
tu się zgadzam
trzypion napisał/a:
przy II generacji - w DOHC trzeba trochę pokombinować z EBJ,
bez przesady,zawsze można samemu poprawić to co "idieta" spaprał
trzypion napisał/a:
Można dać albo mikser montowany w rurę i wstawić go przed EBJ - rozwiązanie proste, ma tylko ta wadę, że jak gaz strzeli, to leci rura i puszka filtra zazwyczaj.
przy dobrze wyregulowanym gazie nie ma mowy o strzale
trzypion napisał/a:
Można dać mikser tuz przed przepustnicę, ale wtedy trzeba trochę pokombinować. Mikser musi być z dodatkowym wyjściem od strony przepustnicy, a pod EBJ musisz dać podkłądkę, która zaślepi dolot powietrza od filtra, a poda dolot mieszanki zza miksera.
normalna rzecz do założenia nawet dla mało rozgarniętego gazownika
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
mariusz_technik 
mariusz



Auto: Opel Zafira B 1.8 + lpg 2006'
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Paź 2011
Skąd: JAWOR
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:25   

Ja mam może już nie w Scorpio, ale w Zafirze sekwencję dopiero wstawioną i przełącza mi po 500 metrach, mam ustawioną na 30 stopni. W poprzednim Voyagerze 94' 3.3 V6 miałem wręcz 1 generację z regulacją na śrubę, auto było w automacie, i chodziło na tym świetnie, a przełączałem po 50metrach. Różnicy w osiągach nie zauważałem, może dlatego że nie butowałem na maxa, ale naprawdę to dobrze chodziło. Grunt to dobry montaż (80% sukcesu)
_________________
Były Taunusy, Granady, itd
Scorpio też:
Mk1 2.0 w sedanie
mk2 2.9 12V KOMBI 4x4
mk3 2.3 i Coss
Voyager 3.3
Obecnie OPEL ZAFIRA 1.8 + lpg 2003r
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:27   

Zysio napisał/a:
trzypion napisał/a:
Można dać albo mikser montowany w rurę i wstawić go przed EBJ - rozwiązanie proste, ma tylko ta wadę, że jak gaz strzeli, to leci rura i puszka filtra zazwyczaj.

Zależy jak zrobione - u mnie w srebrnym tak jest i tak od 2004 roku pucha filtra jest ta sama.

No mi w DOHC nigdy nie strzelił ;) Dlatego też jest to rozwiązanie warte rozważenia.
Inna sprawa, że ciężko tam wstawić mikser o dużej średnicy, a w wypadku przepustnicy jest to możliwe. Co prawda wymaga nieco zabawy ze sterowaniem, bo reduktory nie ogarniają tego same z siebie, ale całkiem zacnie się sprawuje.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
playandwin24 


Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:30   

A jak temp jest ok aby przerzucić na gaz?

30 stopni to chyba minimum?

Najlepiej chyba 40-50? Ale wtedy mało się jeździ na gazie :D
_________________
Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM :-D
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
 
 
mariusz_technik 
mariusz



Auto: Opel Zafira B 1.8 + lpg 2006'
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Paź 2011
Skąd: JAWOR
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:34   

Dla mnie 30 stopni to minimum, ale niektórzy mają nawet ustawione na 20 i jakoś jeżdżą, choć pewnie ze szkodą dla reduktora i wtrysków. Gdybym miał ustawione na 40 stopni to pewnie bym ze 300 metrów dłużej jechał na benzynie (latem)
_________________
Były Taunusy, Granady, itd
Scorpio też:
Mk1 2.0 w sedanie
mk2 2.9 12V KOMBI 4x4
mk3 2.3 i Coss
Voyager 3.3
Obecnie OPEL ZAFIRA 1.8 + lpg 2003r
Ostatnio zmieniony przez mariusz_technik |5 Cze 2013|, 2013 12:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jankes 



Auto: FORD
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:35   

Mozna i ustawic 10 stopni, tez bedzie działało, kwestia zużywania sie podzespołów
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:36   

Ja tam przewalam od razu, niezależnie od temperatury. Nic złego się nie dzieje, bo i dlaczego by miało?
A swoją drogą, to mam na zbyciu sterownik do II generacji wraz z silniczkiem krokowym - w sam raz do DOHC ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
mariusz_technik 
mariusz



Auto: Opel Zafira B 1.8 + lpg 2006'
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Paź 2011
Skąd: JAWOR
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 12:40   

Jankes napisał/a:
Mozna i ustawic 10 stopni, tez bedzie działało, kwestia zużywania sie podzespołów


nie zamarzają wtryski?
_________________
Były Taunusy, Granady, itd
Scorpio też:
Mk1 2.0 w sedanie
mk2 2.9 12V KOMBI 4x4
mk3 2.3 i Coss
Voyager 3.3
Obecnie OPEL ZAFIRA 1.8 + lpg 2003r
 
 
playandwin24 


Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 13:22   

Dzwoniłem do warsztatu zakładającego instalację, warsztat dość polecany-chyba najbardziej przez moich znajomych i nie bawią się w nic innego jak sekwencje, STAG 300 2,2 tys :)
_________________
Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM :-D
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group