|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Panel Klimatronika MKIII |
Autor |
Wiadomość |
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |16 Maj 2013|, 2013 11:40
|
|
|
Blind29, mam tak samo i to rozwiazanie srednio mi sie podoba |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Maj 2013|, 2013 11:52
|
|
|
normalne zachowanie - to jest automat, to czego się spodziewać ?
Zadaje się temp. 21 to automat za wszelką cenę będzie do tej temperatury dążył. To i tak jest pewnego rodzaju zaawansowanie że w zimie nie nawala od razu pełnym ogniem tylko czeka aż na czujnikach poczuje że coś cieplej leci. A jak poczuje to już nawala, żeby jak najszybciej uzyskać zadaną temperaturę.
W lecie podobnie, tyle że już nie czeka na ocieplenie czujników tylko dmucha od razu aby jak najszybciej zbić temperaturę. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |16 Maj 2013|, 2013 12:43
|
|
|
Moze i automat ale moglby uwzgledniac to ze siedzi za sterem czlowiek i dmuchac tak zeby nie przesadzac,zwaszcza zima. Jakos w foce 1 z klimatronem dziala to bardziej ludzko. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Maj 2013|, 2013 12:47
|
|
|
zawsze można kratki środkowe zamknąć |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |18 Maj 2013|, 2013 18:51
|
|
|
Blind29 napisał/a: | Hej. To ja może się wtrącę, bo mam pytanie. Jak powinien zachowywać się klimatron gdy po włączeniu silnika da się na tryb AUTO? Bo u mnie zimą dmucha słabo, a jak silnik się rozgrzeje to nagle daje do jazzu na maksymalne obroty maksymalnym ciepłem (nie da się wytrzymać w aucie) i po jakichś 15 minutach jazdy pomału zmniejsza obroty dmuchawy, zaczyna dmuchać chłodniejszym powietrzem. A latem tak jakby wychładzał na maksa, dopiero też po 15 minutach zmniejsza obroty lub jak się wjedzie do cienia. Dodam, że temperaturę mam ustawioną na 21 lub 19 cały czas. Toż to przeziębić się idzie lub przegrzać I zastanawiam się czy tak powinno być czy może szykować się na wydatki? | - tak powinno być
jak się nagrzeje silnik i można już nagrzewać wnętrze, to zaczyna narzewać i podobnie latem z chłodzeniem, z tym, że chłodzenie działa od razu - praqwnie zawsze jest niższa temperatura na zewnątrz niż w środku.
[ Dodano: |18 Maj 2013|, 2013 18:53 ]
WieSiu napisał/a: | ]Jakos w foce 1 z klimatronem dziala to bardziej ludzko | - masz klapy kierunku ... |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Maj 2013|, 2013 20:04
|
|
|
bo chodzi o pewną oszczędnosć paliwa zimą . silnik załapie już jakąś temperaturę to spada mu apetyt . fakt że w pewnym momencie grzeje za mocno . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Maj 2013|, 2013 11:35
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | fakt że w pewnym momencie grzeje za mocno . | bo chce jak najszybciej dobić do zadanej temperatury |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |20 Maj 2013|, 2013 17:13
|
|
|
dokładnie to dziął tak, że star się klimatron utrzymać różnicę między temp. zewnętrzną a temp. w środku. Im cieplejszy płyn, tym może dać większy przepływ powiera. jak czunkiki są odsłonięte, to przy nagrzewaniu prędkość najpierw minimum, potem zaczyna przyspieszać, potem prawie max, a jak narzeje to schosdzi z obrotami |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |