DOHC zajada 20 litrów LPG |
Autor |
Wiadomość |
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |20 Sty 2013|, 2013 16:32
|
|
|
układ zapłonowy może szwankować |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |20 Sty 2013|, 2013 20:41
|
|
|
tak przy palniku to ... bardziej kondycja mechaniczna silnika |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |21 Sty 2013|, 2013 10:43
|
|
|
pepi napisał/a: | bardziej kondycja mechaniczna silnika |
Chyba zbliża się czas siekierki/gumówki
[ Dodano: |1 Maj 2013|, 2013 14:11 ]
DOHC nadal jeździ i pali coraz więc LPG
Średnio teraz 14-16 litrów na trasie około 16 km + jeszcze benzyna na odpał i rozgrzanie.
Przedtem palił 10-13
Parownik ma jakieś 7-8 lat i conajmniej 60 kkm ale może mieć dużo więcej.
Zastanawiam się czy w pierwszej kolejności w niego nie uderzyć ? Może membrany już sztywne ? W sumie jest to dla mnie istotne bo DOHC robi rocznie około 10-12 kkm co daje jakieś 1000 pln rocznie strat poprzez zwiększone spalanie. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 14:14
|
|
|
Larix napisał/a: | ...
[ Dodano: |1 Maj 2013|, 2013 14:11 ]
DOHC nadal jeździ i pali coraz więc LPG
Średnio teraz 14-16 litrów na trasie około 16 km + jeszcze benzyna na odpał i rozgrzanie.
Przedtem palił 10-13
Parownik ma jakieś 7-8 lat i conajmniej 60 kkm ale może mieć dużo więcej.
Zastanawiam się czy w pierwszej kolejności w niego nie uderzyć ? Może membrany już sztywne ? W sumie jest to dla mnie istotne bo DOHC robi rocznie około 10-12 kkm co daje jakieś 1000 pln rocznie strat poprzez zwiększone spalanie. | Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum. Teraz mam furę z 9-cio letnim, ciekawe jakie membrany będą jak je będę wymieniał Na razie jeździ. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |1 Maj 2013|, 2013 14:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |2 Maj 2013|, 2013 23:32
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum. |
myśl tak dalej, dzięki temu parowniki będą tańsze i ja raz na 150-200 kkm będę sobie mógł go taniej kupić |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 05:20
|
|
|
Waski napisał/a: | pablo19 napisał/a: | Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum. |
myśl tak dalej, dzięki temu parowniki będą tańsze i ja raz na 150-200 kkm będę sobie mógł go taniej kupić | Jak to taniej? W sensie, że ode mnie? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 11:09
|
|
|
W sensie, że jak wielu ludzi wymienia co chwile parowniki, to jednostkowy koszt produkcji i dystrybucji spada |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 12:23
|
|
|
trzypion napisał/a: | W sensie, że jak wielu ludzi wymienia co chwile parowniki, to jednostkowy koszt produkcji i dystrybucji spada | A kto powiedział o wymianie parownika? Ja kupuję zestaw naprawczy, kręcę śrubkami w lewo, wymieniam co trzeba, potem kręcę w prawo i gotowe |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |3 Maj 2013|, 2013 21:27
|
|
|
Ty: "Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum" - jakbys napisał, że dla membran, to by było jasne |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |4 Maj 2013|, 2013 08:44
|
|
|
trzypion napisał/a: | Ty: "Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum" - jakbys napisał, że dla membran, to by było jasne | Nadal nie widzę, gdzie tam jest napisane, że wymieniam parownik. Można tak sobie dopowiedzieć, ale to nie moje słowa. To był taki skrót myślowy: Dwa lata dla parownika to maksimum, bo potem dobrze jest zapodać zestaw naprawczy |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |4 Maj 2013|, 2013 23:50
|
|
|
pablo19, to już jest obracanie kota ogonem - ale obracaj sobie - wisi mi to
no to dzięki temu zanabyłem ostatnio tanio zestaw naprawczy |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |9 Maj 2013|, 2013 14:43
|
|
|
mi ochac opalała takie ilości LPG i przyczyną było znikające sprężanie w garach - zaworki. Gaz po prostu przelatywał bezproduktywnie przez silnik. Prosty pomiar sprężania powie Ci, w jakiej kondycji mechanicznej jest silnik. Myślę, że warto to zmierzyć. No i oczywiście obowiązkowo jak kolega wcześniej pisał, błyskanie kodów. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 14:06
|
|
|
Po wymianie wydechu (teraz jest szczelny) spalanie spadło do 10-11 LPG średnio . Wcześniej 13-15.
Pomyśleć , że człowiek nie ma parę miesięcy na wydech a tymczasem gazu przepali za drugie tyle. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |5 Cze 2013|, 2013 14:07, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 18:15
|
|
|
Tak się kończą oszczędności... |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 18:23
|
|
|
VIK napisał/a: | Tak się kończą oszczędności... |
abo bardziej dosadnie "Z gówna bata nie ukręcisz". |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
|