$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BOB i EGR
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BOB i EGR
Autor Wiadomość
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 20:43   BOB i EGR

Witam,

Cóż, szarpało przy małych obciążeniach to wyłączyłem toto ....

Czy poza równiejszą pracą silnika (LPG szczególnie) są jakieś inne pozytywne czy negatywne objawy ? Informacji w necie mnóstwo, ale niektóre cokolwiek sprzeczne :-(

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 20:51   

hm co znaczy "wyłączyłem"?
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 20:53   

Julek napisał/a:
hm co znaczy "wyłączyłem"?


Ano rurkę z siłownika podciśnieniowego odłączyłem, od strony zaworka sterującego zatkałem - tak na szybciora :-D ! W ten sposób się EGR na pewno nie otwiera ! Ale przejechałem trak dopiero jakieś 30 km. Na pewno przestał szarpać, ale nic więcej nie mogę powiedzieć.

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 21:24   

To źle zrobiłeś . Bo ten grzybek jest nieszczelny i nawet bez tej rurki przepuszcza . na allegro nawet są gotowe blaszki do zaślepiania :D .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 21:46   

gufer-posepny napisał/a:
na allegro nawet są gotowe blaszki do zaślepiania
w bankach też ;)
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 21:54   

1 zl ,albo 50 gr ,nie pamietam dokladnie
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 22:14   

kat napisał/a:
1 zl ,albo 50 gr ,nie pamietam dokladnie

Za bardzo szastasz grubą gotówką :):
Nie pamiętam tylko czy było to 2 czy 5 groszy :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 07:29   

gufer-posepny napisał/a:
To źle zrobiłeś . Bo ten grzybek jest nieszczelny i nawet bez tej rurki przepuszcza . na allegro nawet są gotowe blaszki do zaślepiania :D .


Oj Kolego ... chyba za głupawego mnie uważasz - jest szczelny ! To bardzo łatwo sprawdzić - patrzysz jak szybko po wyłączeniu silnika znika podciśnienie w kolektorze.

Podejrzewam albo zacinający się EGR albo problem z zaworem sterującym albo walnięty czujnik różnicy ciśnień.

A co do 5-gr czy innych ... pomijam to że nie mam ochoty na rozkręcanie to może ktoś powie czy jest jakaś różnica w spalaniu ? Albo jakieś inne problemy ? Bo że dolot mniej się syfi - wiadomo. Że nie szarpie - też.

Cóż, najwyżej sam za kilka tys km odpowiem ....

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
Ostatnio zmieniony przez Grześ |26 Lis 2012|, 2012 07:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 07:51   

chyba jednak jesteś bo
ty tylko zrobiłeś to aby on nie zadziałał
ale i tak może być bezszczelny przy bucie itp ;)
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 07:58   

pepicosi napisał/a:
chyba jednak jesteś bo
ty tylko zrobiłeś to aby on nie zadziałał
ale i tak może być bezszczelny przy bucie itp ;)


Wiesz, na tym zaworze największa różnica ciśnień jest przy max podciśnieniu w kolektorze, czyli przy hamowaniu silnikiem. Na jałowym już nieco mniej - i gdyby coś przepuszczał, wyszłoby to od razu. A przy bucie ... jeżeli na katalizatorze byłoby aż takie nadciśnienie - to silnik nie miałby zupełnie mocy. To akurat przeżyłem, prawy kat mi się w Hiszpanii wysypał, wygłuszenie wodą gasiłem.

Takie nieciekawe zachowanie na obrotach 1500 - 2500 to albo nieprecyzyjne sterowanie EGR-em (skoki grzybka) albo błędny pomiar przepływu na zwężce. Rurki mam OK, ale nie sprawdzałem czujnika - jak idzie za dużo spalin w recyrkulacji, też poszarpuje, i na gazie bardziej niż na benzynie.

Poza tym - ile czasu zajmuje wymontowanie EGRa ? Nie mam na razie ochoty na tą zabawę - autko ma jeździć.

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 08:03   

mi to looto cię uświadamiać
tylko pomijasz fakt że czym więcej dajesz buta to spaliny mają większe ciśnienie a w kolektorze bardziej wsysa
no ja bym się wyrobił w 30 minut i potem demontuje się dolot w 15 min :-d
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 08:07   

pepicosi napisał/a:
mi to looto cię uświadamiać
tylko pomijasz fakt że czym więcej dajesz buta to spaliny mają większe ciśnienie a w kolektorze bardziej wsysa
no ja bym się wyrobił w 30 minut i potem demontuje się dolot w 15 min :-d


Ale ten 1 bar nadciśnienia w wylocie to hmmm, totalny muł z silnika :-D !!!

Niedawno demontowałem barany, drugi raz na razie nie mam ochoty - autko z wyłączonym EGR jedzie OK, zero problemów, buta ma jak trza. Byle nie paliło więcej.

Jest jeszcze jeden sposób na zablokowanie - zaślepka do dziury w kolektorze. Rurka ze zwężką zazwyczaj siedzi na końcu i da się ją wytargać. Ale - po co skoro jest OK ?

Aha - ja rurkę EGRa odkręcam w max 3 minuty :-D ! Po zdjęciu prawego barana ...

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 08:39   

może palić o jakieś 0,5 litra więcej
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 08:59   

Grześ napisał/a:
Takie nieciekawe zachowanie na obrotach 1500 - 2500 to
to również objaw kabli i świec, szczególnie na LPG. Sam to przerabiałem i wczoraj zakończyłem. Przy okazji, czerwone wtryski są jednak OK.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 09:29   

bingo napisał/a:
czerwone wtryski są jednak OK

Skoro tak twierdzisz :):
_________________
Scorpio forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group