$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BOB i EGR
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BOB i EGR
Autor Wiadomość
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 21:11   

gufer-posepny napisał/a:
no właśnie dumałem jak je wykręcasz bo tam średni dostęp .


Tym specjalnym kluczem - nie ma żadnego problemu. Przegub + 2 przedłużki i kręcisz nad kompresorem klimy albo między alternatorem i wspomą. Ale jak wspomniałem - dopóki nie zaspawam tego przecięcia w tym kluczu - dupa. Po prostu się rozszerza. Albo obejmę zrobić trzeba. Na szczęście mam zwykły oczkowy 22 - i tym dało radę. Po wylaniu oczywiście mnóstwa WD-40. A już myślałem że bez wyjęcia kolektora się nie obejdzie :-D !

Pzdrw.

[ Dodano: |26 Lis 2012|, 2012 21:13 ]
Reader napisał/a:
Ale porównując np. jazdę jednostajną 120km/h z EGR i bez.
I jeśli w takich warunkach zamiast spalin z EGR pójdzie więcej powietrza i co za tym idzie benzyny też (bo ECU będzie sobie wyrównywało) to powstanie nadwyżka mocy która trzeba by skompensować przymknięciem przepustnicy aby kontynuować tą jazdę 120 km/h.


Otóż to - choć Ty mnie rozumiesz ;-)

Pzdrw.

[ Dodano: |26 Lis 2012|, 2012 21:16 ]
WieSiu napisał/a:
klucz specjalny do sond (tego typu http://moto.allegro.pl/jo...2748882909.html ), dluga przedluzka wraz z przegubem i dluzsze ramie i idzie bez palnikow i bez problemow. tylko niestety wygina sonde. Ja tez mialem mega zapieczone, tak ze na prawa zmarnowalem pol dnia i sie poddalem,ale za pierwszym razem nie wpadlem na to zeby dac przegob i nie mialem dlugiego ramienia do odkrecania.


Mam identyczny !!! Ale - jak pisałem, rozgina się (włóż w imadło, to zaciśniesz o dobry milimetr-dwa ! ). Muszę na niego rurkę dołożyć, powinno być wtedy OK. Przez kabel i tak wlezie.

No i na pewno nie miałeś mocno zapieczonej - ja rurką pół metra musiałem jako tako przyłożyć, ale nie jakoś mega mocno. Przy takim momencie niestety Jonnesway objeżdżał.

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 21:17   

z tego co mi wiadomo to zadaniem egr było obniżenie w spalinach NOx czy coś tam .A nie redukcja spalania . DO tego wystarczy nogę z gazu zdjać . W przypadku Gufera - uciąć .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 21:20   

gufer-posepny napisał/a:
z tego co mi wiadomo to zadaniem egr było obniżenie w spalinach NOx czy coś tam .A nie redukcja spalania . DO tego wystarczy nogę z gazu zdjać . W przypadku Gufera - uciąć .


Dokładnie tak, ale - w moim przypadku gdybym chciał mniej NOxów generować, to raczej rower .... Ja mam mało dni żeby do dechy nie przycisnąć :-D ! I stary BOB 378 kkm wytrzymał ! Poszły zawory, 10 kkm tak jeździłem, potem coś postukało, powaliło i znowu kompresja się poprawiła. Ale na części i żyletki idzie na wiosnę. I żadnych rozrządów nie robiłem !

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 21:40   

Grześ napisał/a:
Aha - mam ELMa 327 (niestety na USB), ale za cholerę nic sensownego mi nie działa
cokolwiek z palmera powinno z tym działać, ja w zasadzie już od dość dawna nic innego nie używam, porobiłem sobie konfiguracje pod kilka popularnych układów w autach i śmiga jak złoto.
Grześ napisał/a:
No i te wysokie numery COM-ów - wiele programów nie widzi mojego ...
to sobie zmień numer portu, co to za problem.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 21:48   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
No i te wysokie numery COM-ów - wiele programów nie widzi mojego ...
to sobie zmień numer portu, co to za problem.


Ano o ile pamiętam to w pewnym momencie w ogóle interfejsu nie widział. Ale jeszcze pokombinuję. W końcu to Windows -

W ielce
I nteresujące
N arzędzie
D o
O późniania
W szelkich
S praw

;-) !

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 22:04   

Grześ napisał/a:

Tym specjalnym kluczem - nie ma żadnego problemu. Przegub + 2 przedłużki i kręcisz nad kompresorem klimy albo między alternatorem i wspomą. Ale jak wspomniałem - dopóki nie zaspawam tego przecięcia w tym kluczu - dupa.

Specjalny klucz to sobie sam zrobiłem.
Stara mocna nasadka, odcialem część na kwadrat i przyspawalem obok.
Wtyczka z kablem przechodzi przez środek.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 22:09   

Reader napisał/a:
Grześ napisał/a:

Tym specjalnym kluczem - nie ma żadnego problemu. Przegub + 2 przedłużki i kręcisz nad kompresorem klimy albo między alternatorem i wspomą. Ale jak wspomniałem - dopóki nie zaspawam tego przecięcia w tym kluczu - dupa.

Specjalny klucz to sobie sam zrobiłem.
Stara mocna nasadka, odcialem część na kwadrat i przyspawalem obok.
Wtyczka z kablem przechodzi przez środek.


No to masz lepszy od mojego ...

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 22:43   

Grześ napisał/a:
Ano o ile pamiętam to w pewnym momencie w ogóle interfejsu nie widział. Ale jeszcze pokombinuję.
jak się zapuszczasz w okolice Krakowa to wpadnij kiedyś, poustawiam Ci co trzeba, będziesz korzystał z zadowoleniem.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |27 Lis 2012|, 2012 07:43   

lewą sondę zwykłym oczkiem ładnie się wykręca. do prawej jeszcze nie doszedłem.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lis 2012|, 2012 08:35   

bingo napisał/a:
lewą sondę zwykłym oczkiem ładnie się wykręca. do prawej jeszcze nie doszedłem.


Prawą też ;-) ! U mnie problemem to jest włożenie ręki w tamte okolice. No i do prawej można dojść dość dobrze od dołu. Jak i do lewej - tyle że miejsca na założenie przedłużki przy zapieczonej sondzie już niestety brak.

BTW, dziś 30 km i bez szarpania. Coś musiało wlecieć do tego EGRa, albo to od tej regulacji z jednej sondy lambda - w każdym razie jeździ OK. A na angielskim forum jeden gość zeznał, że po zablokowaniu EGRa nie zauważył żadnych zmian, nawet w zużyciu paliwa. Dobre u nich to paliwko ... ;-)

Właśnie gadałem z gościem od tych tanich sond - wyglądają niemal identycznie jak Bosch, podobno wykorzystują ceramikę NGK. Ale koszt 1/4 NGK !!!

To ta : http://allegro.pl/ford-es...2772292383.html

Za rok dam znać jak działają, pierwsze 40 km jest OK.

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
Ostatnio zmieniony przez Grześ |27 Lis 2012|, 2012 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lis 2012|, 2012 16:51   

nic raczej nie zyskasz na zużyciu paliwa po modyfikacji egr-a . no chociaż płynniejsza praca silnika w ogólnym rozliczeniu coś tam zmniejszy zużycie paliwa .

tak to tematu nie przeskoczysz w sumie . mniej tlenu - mniej paliwa - mniej mocy . korygujesz to pedałem gazu i jesteś w punkcie wyjścia . dość odczuwalne latem w korku z klimą kiedy dzięki gorącemu kolektorowi silnik słabnie , to poprostu pedał w glebę trzeba dać żeby efekt był ten sam co zimą lekko naciśnięty .

jak już to mixer gazowy albo blos i jedziesz na ubogiej mieszance . zaoszczędzisz na paliwie to kupisz potem silnik nowy .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lis 2012|, 2012 18:47   

gufer-posepny napisał/a:
nic raczej nie zyskasz na zużyciu paliwa po modyfikacji egr-a . no chociaż płynniejsza praca silnika w ogólnym rozliczeniu coś tam zmniejszy zużycie paliwa .

tak to tematu nie przeskoczysz w sumie . mniej tlenu - mniej paliwa - mniej mocy . korygujesz to pedałem gazu i jesteś w punkcie wyjścia . dość odczuwalne latem w korku z klimą kiedy dzięki gorącemu kolektorowi silnik słabnie , to poprostu pedał w glebę trzeba dać żeby efekt był ten sam co zimą lekko naciśnięty .

jak już to mixer gazowy albo blos i jedziesz na ubogiej mieszance . zaoszczędzisz na paliwie to kupisz potem silnik nowy .


A jednak mam wrażenie że z włączonym EGRem zużycie jest nieco mniejsze. Ale niewiele - jak Struna pisał, może 0,5 litra.

I to logiczne, bo niższa temperatura spalin oznacza nieco wyższą sprawność ... Cóż, teraz nie szarpie, bieg jałowy idealny, no to zobaczymy.

A co do rozgrzanych kolektorów (ssących) - niestety to masakra ... ale taki urok metalowych baranów i marnych wiatraków. I niestety gaz ten efekt pogłębia - dopiero powyżej 4000 jako tako idzie - jadąc z przyczepą to niestety tragedia, nawet z chłodzeniem na wisko. Stary 2,9 12V pod tym względem to ideał był :-( ...

A uboga mieszanka - to łatwo zrobić i bez miksera - odłączasz sondy, lekko przekalibrujesz MAFa i z głowy. Stare silniki wytrzymywały setki tysięcy na takiej mieszance (mój 458). Ale ile da się zaoszczędzić ? Pół litra, litr ? I rzeczywiście jak zawory po stówie wypali, to bez sensu.

Pzdrw.

[ Dodano: |27 Lis 2012|, 2012 19:54 ]
Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Ano o ile pamiętam to w pewnym momencie w ogóle interfejsu nie widział. Ale jeszcze pokombinuję.
jak się zapuszczasz w okolice Krakowa to wpadnij kiedyś, poustawiam Ci co trzeba, będziesz korzystał z zadowoleniem.


Czasami się zapuszczam ... dzięki, chętnie zobaczę co tuningujesz ;-)

A co do interfejsu - wyjąłem znowu tego ELMa i o dziwo pokazał się na COM2. Scantoolnet działa, conieco pokazuje, na pewno lepszy od Wobd. Ale kilka innych programików się wysypuje. No nic, na razie wiem że sondy działają (ale nie te drugie, informacyjne), i autko jeździ. Za rok pogadamy co te sondy warte.

Aha - jak to auto przywiozłem to nawet sondy z 1 banku nie widział. Okazało się że zakłócenia od przewodów EDIS-cewka były duże ... Po zrobieniu obejścia jest super (poza kablami do cewki mam obejście od CKP i sygnały EDIS-ECU). W sumie to zastanawiam się dlaczego przewody z napięciami rzędu 100-300V poprowadzili koło nieekranowanych kabli z paru sensorów. Chyba się pobawię we własną wiązkę - jako elektronik wiem co ekranować, a kabelków tak wiele tam nie ma. I oczywiście wiązka skrzyni osobna, poprowadzona na pewno nie pod listwą wtrysków :-D !!! To bodaj najgorsze miejsce na kable.

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lis 2012|, 2012 21:04   

z edisa takich napięć nie będzie , spokojnie . nawet kable od czujników ABS są tylko marną skrętką . w mk1 były to typowe koncentryki .

jak w scantool sobie wybierzesz odczyt tylko jeden z całej zakładki to nieźle leci z odczytami .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lis 2012|, 2012 21:19   

gufer-posepny napisał/a:
z edisa takich napięć nie będzie , spokojnie . nawet kable od czujników ABS są tylko marną skrętką . w mk1 były to typowe koncentryki .

jak w scantool sobie wybierzesz odczyt tylko jeden z całej zakładki to nieźle leci z odczytami .


Zauważyłem - jak się wytnie te co nie trzeba, transfer od razu do góry. Cóż, linie danych zwykłymi kablami pociągnęli.

A wracając do kabli w MK3 ... na liniach cewek jest w czasie normalnej pracy ok. 100V w impulsie. A na TPS i innych rezystancyjnych - kilka V. Owszem, ECU to odfiltruje, ale niekoniecznie do końca. W moim wypadku słabawą sondę zakłóciło.

Cóż, MK1 to było autko ... wspominam najlepiej ze wszystkich Scorpiaków !

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lis 2012|, 2012 21:50   

dziwne bo wyjścia edisa wnioskuję że są open collector to jakieś zabezpieczenie przed takimi impulsami zwrotnymi muszą być .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group