$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BOB i EGR
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BOB i EGR
Autor Wiadomość
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 09:34   

ford2fast napisał/a:
Skoro tak twierdzisz
- na razie chodzą OK, ale nie twierdze że są wysokiej jakości.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 09:36   

ford2fast napisał/a:
Skoro tak twierdzisz


u mnie w escort RS tez dzialaja bardzo skutecznie, a juz je obwinialem o szarpanie silnika,a po wymianie reduktora okazalo sie ze chodza bardzo dobrze,ale moje maja przebieg 20tys km,wiec wszytko przede mna ;) Tylko ze moje sa sprzed 3 lat, nie wiem czy wtedy byla lepsza czy gorsza partia.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |26 Lis 2012|, 2012 09:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 09:48   

Struna napisał/a:
może palić o jakieś 0,5 litra więcej


Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę.

Pzdrw.

[ Dodano: |26 Lis 2012|, 2012 09:50 ]
bingo napisał/a:
Grześ napisał/a:
Takie nieciekawe zachowanie na obrotach 1500 - 2500 to
to również objaw kabli i świec, szczególnie na LPG. Sam to przerabiałem i wczoraj zakończyłem.


Ale to nie to - jak sam wiesz. O kable to ja dbam, przynajmniej raz w roku dokładnie oczyszczone i nasmarowane smarem silikonowym. I oczywiście na świecach odstęp 0,8 do 0,9, nie więcej.

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:06   

Grześ napisał/a:
Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę.
weź to na logikę, skoro przestajesz silnik karmić spalinami a dostarczasz jedynie czyste powietrze, to aby zachować stechiometrię do której dąży ECU należy odpowiednio wzbogacić dawkę. Nie jest to wielka różnica, ale zawsze coś.
Pojeździj i sam ocenisz. Oczywiście paliwo + powietrze = moc, więc auto może być odrobinę mocniejsze/elastyczniejsze.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:15   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę.
weź to na logikę, skoro przestajesz silnik karmić spalinami a dostarczasz jedynie czyste powietrze, to aby zachować stechiometrię do której dąży ECU należy odpowiednio wzbogacić dawkę. Nie jest to wielka różnica, ale zawsze coś.
Pojeździj i sam ocenisz. Oczywiście paliwo + powietrze = moc, więc auto może być odrobinę mocniejsze/elastyczniejsze.


Hmmm, zaryzykuję kolejne ostrzeżenie - ale nie masz Waść racji.

Spaliny zawierają BARDZO mało tlenu, to śladowe ilości, max do 0,5% - o ile lambda działa OK. Czyli - paliwa trzeba tyle samo. Spaliny po prostu tlenu nie dodają.

Ale trzeba nieco głębiej pedała wcisnąć, bo podciśnienie spada - i dla tej samej mocy i tej samej ilości powietrza po prostu trzeba bardziej otworzyć, inaczej obroty spadną.

Ale dodając trochę spalin - o ile mieszanka się zapali, to niższa temperatura oznacza nieco wyższą sprawność, zgodnie z zasadą Carnota.

No nic, ale z kolei marnawe spalanie przy za dużej ilości spalin (szarpanie) to jeszcze gorzej.

Pożyjemy zobaczymy. Jeszcze muszę ze starego autka spróbować czujnik ciśnienia przełożyć, może to on fiksuje. Albo coś w kablach choć wyglądają nienajgorzej.

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:28   

Grześ napisał/a:
zaryzykuję kolejne ostrzeżenie
? nie rozumiem ? jakie ostrzeżenie ?
Grześ napisał/a:
Spaliny zawierają BARDZO mało tlenu, to śladowe ilości, max do 0,5% - o ile lambda działa OK. Czyli - paliwa trzeba tyle samo. Spaliny po prostu tlenu nie dodają.
ale o czym rozmawiasz ? przecież EGR właśnie wpuszcza spaliny do kolektora ssącego, to o jakim tlenie piszesz ?

Ja piszę o sytuacji po zaślepieniu, gdzie dostarczasz jedynie powietrze bez domieszki spalin, w ogólnym rozrachunku na suw ssania wejdzie więcej tlenu, a więc i nieco więcej paliwa należy do tego "dołożyć"
Grześ napisał/a:
podciśnienie spada
a od kiedy to BOB mierzy podciśnienie ?
Grześ napisał/a:
niższa temperatura oznacza nieco wyższą sprawność
a to ciekawe... może to w jakimś piecu ma zastosowanie :)
Grześ napisał/a:
muszę ze starego autka spróbować czujnik ciśnienia przełożyć, może to on fiksuje
a jakiś to masz czujnik ciśnienia w BOB-ie ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |26 Lis 2012|, 2012 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:35   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
zaryzykuję kolejne ostrzeżenie
? nie rozumiem ? jakie ostrzeżenie ?


Ano jest na forum parę osób które rozdzielają za darmoche za byleco ....

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Spaliny zawierają BARDZO mało tlenu, to śladowe ilości, max do 0,5% - o ile lambda działa OK. Czyli - paliwa trzeba tyle samo. Spaliny po prostu tlenu nie dodają.
ale o czym rozmawiasz ? przecież EGR właśnie wpuszcza spaliny do kolektora ssącego, to o jakim tlenie piszesz ?


Ano o tym tlenie, które do spalenia benzynki jest wymagane ...



Struna napisał/a:
Ja piszę o sytuacji po zaślepieniu, gdzie dostarczasz jedynie powietrze bez domieszki spalin, w ogólnym rozrachunku na suw ssania wejdzie więcej tlenu, a więc i nieco więcej paliwa należy do tego "dołożyć"


Owszem, ale i moc będzie większa - czyli gazu trza ująć.

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
podciśnienie spada
a od kiedy to BOB mierzy podciśnienie ?


Nie musi mierzyć - ale ilość powietrza zasysanego przy stałym otwarciu przepustnicy od tegoż właśnie podciśnienia zależy ...

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
niższa temperatura oznacza nieco wyższą sprawność
a to ciekawe... może to w jakimś piecu ma zastosowanie :)


Nie w piecu, ale niejaki pan Carnot toto dokładniej objaśnił. Poczytaj, naumiej się, wtedy zrozumiesz o czym napisałem. To jeden z powodów dla których diesle mają wiŁkszą sprawność.

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
muszę ze starego autka spróbować czujnik ciśnienia przełożyć, może to on fiksuje
a jakiś to masz czujnik ciśnienia w BOB-ie ?


Ano na zwężce pomiarowej przed EGRem .....

Oj mam wrażenie że coś pozapominałeś z teorii sterowania silnikiem ... Ale to więcej elektroniki niż mechaniki ;-) !

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:40   

a o tym czujniku prawisz... no ale skoro i tak "wyłączyłeś" EGR to co za różnica czy i jak działa czujnik :)
Grześ napisał/a:
Poczytaj, naumiej się, wtedy zrozumiesz o czym napisałem
dziękuję, postoję.
Grześ napisał/a:
To jeden z powodów dla których diesle mają wiŁkszą sprawność.
jeden z wielu.

Ale w sumie to wszystko nieistotne.

Po co pytasz skoro wiesz i tak lepiej ?

Zatkałeś, działa i ok. O to chyba chodzi żeby dobrze jeździło.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:44   

Struna napisał/a:
a o tym czujniku prawisz... no ale skoro i tak "wyłączyłeś" EGR to co za różnica czy i jak działa czujnik :)


Wyłączyłem EGR bo to było najszybsze rozwiątanie. Ale wolałbym usunąć przyczynę - i zastanawiam się czy to nie to.

Struna napisał/a:
Zatkałeś, działa i ok. O to chyba chodzi żeby dobrze jeździło.


Przeczytaj mojego pierwszego posta. Pytałem negatywne strony - czyli też o zużycie paliwa - nawet sam odpowiedziałeś.. Jeżeli idzie ok. 0,5 litra w górę, to warto pomyśleć o naprawie EGRa. Przy moich 35 tys rocznie to 5 stów straty. Ile to flaszek :-( ....

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
Ostatnio zmieniony przez Grześ |26 Lis 2012|, 2012 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 11:08   

pytałeś a i owszem ale i tak wiesz lepiej, więc po co pytać :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 11:10   

Struna napisał/a:
pytałeś a i owszem ale i tak wiesz lepiej, więc po co pytać :D


Oooo - wiesz lepiej ode mnie że ja wiem lepiej ????

No dobrze, nie ma więcej konkretnych odpowiedzi to tzw. EOT.

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 11:28   

Powodzenia w działaniach.

Daj znać o efektach.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 14:24   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę.
weź to na logikę, skoro przestajesz silnik karmić spalinami a dostarczasz jedynie czyste powietrze, to aby zachować stechiometrię do której dąży ECU należy odpowiednio wzbogacić dawkę. Nie jest to wielka różnica, ale zawsze coś.

Jemu (Grześowi) chodzi chyba o to, że jak zatkasz EGR i więcej tlenu poleci i ECU da większą dawkę benzyny to trzeba zdjąć nogę z gazu aby tą samą moc generować w analogicznych sytuacjach, a to spowoduje zmniejszenie ilości tlenu i paliwa. ;)
Tak na logikę.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 14:37   

porównuje się raczej te same punkty pracy silnika, a nie że trzeba odjąć bo będzie więcej.
Mając wykres z hamowni po prostu w danym punkcie może być nieco "więcej" z racji właśnie na mieszankę nie karmioną spalinami.

Jakoś po prostu z definicji w taki sposób podchodzę do tematu - nie wiem, może to już skrzywienie notorycznym obcowaniem z hamownią i mapami w sterownikach.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 14:46   

Ale porównując np. jazdę jednostajną 120km/h z EGR i bez.
I jeśli w takich warunkach zamiast spalin z EGR pójdzie więcej powietrza i co za tym idzie benzyny też (bo ECU będzie sobie wyrównywało) to powstanie nadwyżka mocy która trzeba by skompensować przymknięciem przepustnicy aby kontynuować tą jazdę 120 km/h.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group