$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Podłączenie parownika
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie parownika
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Sty 2013|, 2013 19:21   

Spokojnie ;) Czujnik do przewodu jakąs taśmą przymocuje i wio. Jak mi starczy przewodu, to filmik nakręcę onboardówką.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Sty 2013|, 2013 19:22   

Dla siebie, sobie nakręć, dla mnie nie musisz. Ja to wiem, a zrobilem Ci specjalnie fotkę, żebys nie musial się mrozić. Jutro mogę zrobić w innym aucie :) Czujnik w środek :) temperatura lpg nas interesuje. Czyli ta, którą przyjmuje w chwili otwarcia EZ membrana w reduktorze i jest jej z tego powodu miło.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |15 Sty 2013|, 2013 19:29, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Sty 2013|, 2013 19:31   

No nie. Vik, nie załamuj mnie.... Teraz sie przyjrzałem zdjęciom, jesli dobrze widze, to odkręciłeś rurkę od filtra gazu i otwarłeś dopływ gazu?
Jesli tak, to ja sie nie dziwię, że masz takie efekty, tylko jak sie ma wypuszczanie gazu do atmosfery, z tym, co zachodzi w parowniku? Przecież w parowniku masz mniejszy strumień, a do tego masz cały czas przepływ płynu, który dostarcza energie cieplną. To zupełnie inne warunki.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
moryc33 



Auto: niestety inne:(
Wiek: 50
Dołączył: 18 Maj 2009
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Sty 2013|, 2013 19:36   

VIK http://www.youtube.com/watch?v=n8mziFPNNnE sory za offtop:)
_________________
Było PF126p..FSO 1,5.VW Scirocco 1,8,Audi1002,2,BMW E-12 520,Escort1,4,Fiesta1,4,MB2,3D,MBE300,...potem 3x scorpio..teraz mondeo MK2
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Sty 2013|, 2013 20:04   

Dobrze :)

[ Dodano: |15 Sty 2013|, 2013 21:38 ]
Wróciłem właśnie z garażu. Zasadniczo-mam dwie foty, z pomiaru przyklejonego taśmą NA przewodzie miedzianym i z komory gdzie wlatuje gaz po otwarciu EZ. Czy mam jeszcze zmierzyc w jakichś innych miejscach?
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |15 Sty 2013|, 2013 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
fordofil 



Auto: '94 2.9 ASB kombi + lpg
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2011
Skąd: warszawa
Wysłany: |15 Sty 2013|, 2013 21:43   

Panie trzypion, ciebie już i tak nikt nie nauczy, więc napisze pare słów dla tych co to czytają, bo nie daj boże pomyślą że masz racje, i bedą powtarzać te brednie.
przywołałeś pare terminów fizycznych/chemicznych więc zacznijmy od tego :
"...krzepliwości butanu, czyli -138 stopni." mylisz krzepliwość z parowaniem. W przypadku propanu parowanie ustaje w temperaturze – 43 C, a w przypadku butanu przy + 0,5 C
ciepło właściwe: woda w stanie ciekłym 4.2kJ/kg * C. propan butan 2,30 kJ/kg * C

A teraz twój gorący parownik :
na początek wydajność pompy wody. ta wynosi ok 2500l/h przy max obr , czyli 2500/5 daje nam ok. 500l/h na wolnych obrotach. większość wody idzie na duży obieg, szacuje że na małym pozostaje ok 10%, czyli ok 50l/h na wolnych obrotach na małym obiegu. Auto pali ok 3l/h lpg na wolnych obrotach. napisałeś że woda za parownikiem jest chłodniejsza o ok 2 C, czyli 3l lpg schladza 50l wody o 2 C. gdyby miały takie samo cw to lpg musiało by mieć ok 16,7 C mniej niż woda przed parownikiem, a że ma cw 1.6 razy mniejsze to musi mieć ok 27 C mniej . i co się dzieje wtedy w parowniku? przy 0 C i odpale, lpg bedzie atakował membrane temperaturą ok -27C!!! czyli przy temp wody ok 30 C(i 0 C za zewnątrz) dopiero jest możliwe prawidłowe odparowanie butanu.

choć moje wyliczenia są "teoretyczne" pokrywają się miej więcej z zaleceniem przełączania na lpg przy 40 C wody. jeżeli ktoś posiada dokładniejsze dane prosze podstawić i zobaczyć co wyjdzie.
PS: w którym parowniku "... ta większa i cieńsza(membrana) lata sobie od oporu, do oporu," ???
_________________
"jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla kup mi luby ..."
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Sty 2013|, 2013 21:54   

DO garażu oddalonego dla uproszczenia o 1km, od mojego miejsca zamieszkania udałem się NA BENZYNIE.
Niewiele silnik zdoła się zagrzać. W garażu -1/-2 stopnie. Tyle co na zewnątrz.
W garażu mamy temp: (znów przepraszam za jakość fotek)
Przypinam taśmą czujniczek do wlotu NA ZEWNĄTRZ,

przekręcam kluczyk, centralka na ok. sekundę otwiera EZ

oczywiste że na zewnątrz miedzi jest inna temp. niż w środku, idźmy zatem do miejsca, gdzie gaz opływa membrany, z czym jest im lepiej, niż na benzynie, ale nie wg mnie, uruchamiam silnik i mam:


Po około 2 minutach mamy (też membrana pewnie zadowolona): -18.

Zrobiłem dość mocną przegazówkę po kolejnej minucie:

Nie interesują mnie przemiany. Miałem zmierzyć temperaturę, to zmierzyłem. Tyle. Nadmienię tylko, że rano dokonywałem pomiaru tak sobie, (naturalnie nie miałem pojęcia, że źle to robię :) ) na pewnej Sierrce, a teraz na swoim Scorpio (pewnie też zmierzyłem nie to co trzeba i w ogóle, ale trudno). Życzę miłej nocy.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |15 Sty 2013|, 2013 22:40, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Sty 2013|, 2013 22:42   

Uwierz, mnie się na prawdę nie chce takich rzeczy robić, ale czasem trzeba, choć i tak .... a z resztą, nie ważne, napijmy się.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Sty 2013|, 2013 23:09   

VIK napisał/a:
DO garażu oddalonego dla uproszczenia o 1km, od mojego miejsca zamieszkania udałem się NA BENZYNIE.


No, to teraz zrobię powtórkę z moich pomiarów - sam jestem ciekaw co wyjdzie.

[ Dodano: |15 Sty 2013|, 2013 23:28 ]

fordofil napisał/a:
Panie trzypion, ciebie już i tak nikt nie nauczy, więc napisze pare słów dla tych co to czytają, bo nie daj boże pomyślą że masz racje, i bedą powtarzać te brednie.
przywołałeś pare terminów fizycznych/chemicznych więc zacznijmy od tego :
"...krzepliwości butanu, czyli -138 stopni." mylisz krzepliwość z parowaniem. W przypadku propanu parowanie ustaje w temperaturze – 43 C, a w przypadku butanu przy + 0,5 C


Jak rozumiem, dla Pana to parowanie ustaje poniżej temperatury wrzenia, czyli na przykład woda poniżej 100 stopni Celcjusza to nie paruje, czy dobrze zrozumiałem? Bo te temperatury, co Pan łaskawie podał, to temperatury wrzenia....

fordofil napisał/a:
daje nam ok. 500l/h na wolnych obrotach. większość wody idzie na duży obieg

Tak, przy zamkniętym termostatcie (mowa o starcie przy zimnym silniku). Czyli juz na dzień dobry ma Pan błąd w obliczeniach o jeden rząd wielkości.
Teraz pójdźmy dalej:
fordofil napisał/a:
a że ma cw 1.6 razy mniejsze to musi mieć ok 27 C mniej

Tylko zupełnie pominął Pan taki drobny aspekt jak ciepło przemiany. Więc wybaczy Pan, ale już jest Pan w malinach.
Prosze zauwazyc, że sam Pan podał stosunek natężenia strumieni objetościowo 3:50. Jesli teraz weźmiemy gestość obydwóch cieczy, to wyjdzie 2:50, bo LPG ma gęstość około 2 razy mniejszą od wody. Nie mogę niestety znaleźć nigdzie ciepła przemiany ciecz-gaz dla propanu i butanu, żeby to dokładnie policzyć.

fordofil napisał/a:

PS: w którym parowniku "... ta większa i cieńsza(membrana) lata sobie od oporu, do oporu," ???

W dowolnym podciśnieniowym, czyli I i II generacja. To prosty układ regulacyjny, w którym ta duża membrana reagując na róznicę ciśnienia pomiędzy strona powietrzna, a gazową otwiera dolot gazu. W uproszczeniu usiłuje ona utrzymać po swoich obydwóch stronach takie samo ciśnienie. Kiedy dopływ gazu jest odcięty, to nawet niewielkie podciśnienie w gardzieli miksera powoduje, że ciśnienie atmosferyczne przestawia membranę do oporu. Prosze sobie zreszta policzyć - membrana ma średnice ok. 20cm, czyli powierzchnie ok. 99cm^2. Jesli przyjmiemy, że trzeba do jej całkowitego przestawienia siły ok. 2N (0,2kG) , to wystarczy do tego podciśnienie 2 milibarów.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |15 Sty 2013|, 2013 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |15 Sty 2013|, 2013 23:48   

Tak sobie wspominam....jak moj VM jeszcze zyl,to mialem problem z luzem zaworowym.Wypadaly laski i takie tam.Jak dzwonilem po warsztatach z prosba o diagnoze,to WSZYSCY mechanicy z warsztatow ktore naprawiaja samochody twierdzili,ze uszkodzone sa popychacze zaworowe(hydraulika)Nie pomagalo tlumaczenie,ze luz wynosi 3-4mm przy calkowicie rozprezonych popychaczach(bez oleju)Panie!popychacze do wymiany!ale...popychacze juz wiecej sie nie wydluza...NIE SZKODZI!DO wymiany popychacze!Przepraszam za OT ale tak mi sie jakos cisnelo na klawisze.. :-d
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
Ostatnio zmieniony przez slawektg |15 Sty 2013|, 2013 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |16 Sty 2013|, 2013 01:49   

Dlatego warto dyskutować i weryfikować swoje poglądy. Do tej pory byłem przekonany, że na odcinku butla-reduktor nie ma znaczącego spadku ciśnienia, a eksperyment Vik-a to ładnie obalił, więc chapeu bas i tyle. Teraz ja z kolei sprawdzę, jak wygląda temperatura z drugiej strony reduktora, czyli co się dzieje z gazem po tym miejscu, które zbadał Vik i będziemy wiedzieli więcej.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Sty 2013|, 2013 07:17   

Niczego nie miałem zamiaru obalać, pokazałem tylko jak jest i to wszystko. Róbmy swoje :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
rynio35 


Auto: 95' 2,0 16V ,kombi, manual
Dołączył: 03 Wrz 2011
Skąd: DL- Chojnów
Wysłany: |16 Sty 2013|, 2013 17:30   

a odnośnie mojego pytania ....bo tu już temperatury ,spory itp.... więc tak, postanowiłem wpiąć w kolejności silnik-nagrzewnica- parownik lpg - powrót do silnika (przez chłodniczkę oleju na filtrze, tak jak było oryginalnie ) i pierwsze wrażenia są takie iż po nocnym parkowaniu pod wiatką temp wyższa od otoczenia ok + - 2 'c , po odpaleniu na benz (bo instalacja sekwencyjna lpg) po 4-5 minutach na wolnych obrotach przełącza się na gaz i zaczyna powiewać z kratek letnie powietrze po 1.5 do 2 km jazdy po mieście jest już ciepło w aucie.... wieczorem jadę do pracy ok27 km to rano dam znać jak w trasie . a póki co nie jest źle. :-D pozdro
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Sty 2013|, 2013 18:05   

No to ognia i do przodu :) Niech służy.
A dziś przypadkiem takie jeszcze dwie szybkie fotki od kol. MONTI, którego Sierra po 1,5h stania uruchomiona została z samego lpg, dostała po chwili "ognia" celem odwrócenia oczu pana parkingowego w inną stronę, gdy ten nas obserwował myśląc, że my Jego nie:)
i Kolega zrobił fotki, tym razem już bez pomiarów :)
Które za Jego zgodą umieszczam:



aaa, bym zapomniał, temperatur otoczenia +2 st. C, jak wyświecił termometr w Scorpio.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |16 Sty 2013|, 2013 18:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |16 Sty 2013|, 2013 22:17   

Czekaj, czekaj, niech mi tylko ten króciec przyjdzie od tfu, Lovato ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group