$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jak zdiagnozowac padający elektrozawór ????
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zdiagnozowac padający elektrozawór ????
Autor Wiadomość
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |10 Paź 2011|, 2011 15:12   Jak zdiagnozowac padający elektrozawór ????

Po raz kolejny wraca ta sama awaria.
Otóż jade na gazie (zawyczaj jest końcówka gazu) i w pewnym momencie auto zachowuje się jakby nie miało gazu,ale wystarczy że przejade kawałek na Pb przełącze znowu na LPG i moge jechać jakies 300-400m zanim znów nie zacznie sie zachowywać jakby nie miał gazu.Dotankowanie LPG nic nie pomaga,za to po jakims czasie objaw zanika samemu.
Wczesniej podpowiedzieliście mi żeby wyczyścic styki na przełącznikach i tak zrobiłem.
Sadziłem że pomogło,jednak myliłem się.
Dziś zastanawiając się doszedłem do wniosku że może to są objawy padającego któregos z elektrozaworów.
I tu moje pytanie, jak sprawdzić czy nie jest uszkodzone któreś z uzwojeń elektrozaworu ,lub zatarty któryś z trzpieni ?????
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
Ostatnio zmieniony przez Adam73 |10 Paź 2011|, 2011 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |10 Paź 2011|, 2011 16:01   

Po pierwsze sprawdź masy od wszystkich elektrozaworów. Szczególnie tego przy butli, czy jaki paprok nie wziął masy z butli... Jeśli napięcie na cewkach jest prawidłowe, podejrzewam zacierający się trzpień zaworu, szczególnie tego przy butli ;) Na próbę można zakręcić butlę, zdemontować cewkę, wykręcić trzpień, wymontować przesuwkę z zaworem, skręcić, złożyć i spróbować. Jeśli pomoże, to do wymiany wielozawór czy tam jego zużyty element, ale toto nie występuje osobno. Aha, należy upewnić się że po zakręceniu butli i rozmontowaniu elektrozaworu nie będzie leciał gaz! Czyli zakręcamy butlę, odpalamy auto, jeśli wypali gaz i zgaśnie to dopiero rozbieramy elektrozawór wielozaworu. Jeśli nie ogarniasz to lepiej podjedz z tym do gazownika, bo łatwo se zrobić krzywdę gazem.
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |12 Paź 2011|, 2011 17:09   

No i zrobiło się niemiło :029: Według opisu Myszy zdemontowałem elektrozawór na wioelozaworze i tutaj czekała mnie niespodzianka :shock:
Koles który zakładał instalacje (dodam że z moich obserwacji wynika ze to była jakas przekładka staroci) najzwyczajniej w świecie wywalił ten ruchomy trzpień pozostawiając cewke elektromagnesu tylko dla picu.
Dodatkowo nieźle narzeźbił w elektryce bo do cewek dochodzi napięcie rzędu 10.15 -10.45 V.


szczenka opadywuje a ronce zaciskajom sie w pienści to właśnie dzięki takim fachmanom płoną potem auta.
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Paź 2011|, 2011 19:39   

czyli diagnoza Myszy się zgadza . Trzpień się zacierał i gościu "usunął" usterkę .

I jak tu jechać do "fachowca" skoro ma się jeszcze więcej problemów .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |12 Paź 2011|, 2011 22:30   

A potem trzeba zużyć 10 gaśnic, a i tak dupa.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |13 Paź 2011|, 2011 15:44   

pablo19 napisał/a:
A potem trzeba zużyć 10 gaśnic, a i tak dupa.


potem to uciekasz ....
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |13 Paź 2011|, 2011 17:25   

głupoty do 2005 roku nie było zaworów przy butli i nic się nie paliło :-D
to tylko taka ochrona niby i tak jest zawór blokujący po rozszczelnieniu
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |13 Paź 2011|, 2011 21:02   

pepicosi napisał/a:
i tak jest zawór blokujący po rozszczelnieniu

niby gdzie ,na wielozaworze ???
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |13 Paź 2011|, 2011 21:08   

qurzasz twasz ,nawet sie nie spodziewałem tam takiego patentu
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Paź 2011|, 2011 21:27   

sprężynka i kulka, jak za szybko płynie to ciśnienie pokonuje siłę sprężyny i kulka zamyka wypływ - jakoś tak.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 07:18   

ps co niektórzy tego nie mają
aby lpg był bez spadków podawany przy bucie
ale to już na własne ryzyko takie druciarstwo
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 12:16   

u mnie sporo przeróbek w zasilaniu gazem jest, ale akurat zaworka nie ruszałem, aczkolwiek nie wiem czy gazmen przy montażu o to już nie zadbał :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 08:05   

ps -u mnie brak i faro 8mm i sitka nie ma zawór przewiercony ;)
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 08:57   

prokurator przyjacielem twym....
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group