$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Co to jest ta duża "pucha" w układzie dolotowym i
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to jest ta duża "pucha" w układzie dolotowym i
Autor Wiadomość
rechot
[Usunięty]

Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 00:32   Co to jest ta duża "pucha" w układzie dolotowym i

Pytanie jak w temacie ;-)
W dolocie Scorpio 2,3 jest taka duża plastikowa pucha. Co to jest? Do czego słuzy samochodowi? I czy można to ew. wywalić?

Pozdrawiam
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 08:33   

rechot napisał/a:
W dolocie Scorpio 2,3 jest taka duża plastikowa pucha. Co to jest?

Rezonator :)
rechot napisał/a:
I czy można to ew. wywalić?

Głupota :)
_________________
Scorpio forever
 
 
rechot
[Usunięty]

Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 11:33   

A wiesz coś więcej?
Rezonator zapewne powoduje rezonans ;-)
Ale co to daje dla silnika?

Wywalić=głupota. Ok. Ale co wywalenie tego rezonatora może spowodować złego ?

Pozdrawiam
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 12:21   

To daje, że wspomaga (dzięki odpowiedniemu "zaprogramowaniu" dolotu) dynamiczne doładowanie, które sprawia (dzięki odpowiedniemu drganiu fali powietrza w trakcie zasysania mieszanki), że ogólnie mówiąc polepsza się charakterystyka pracy silnika. A jeśli wolisz "mądrzejszy" wywód to proszę: "Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie ("Fizyka Tom1" R.Resnick D.Halliday). Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika "dołek" w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtywania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota. Wszyscy, którzy kiedykolwiek znaleźli się w podobnej sytuacji, doskonale wiedzą, że należy dostroić odpowiednie operowanie gazem i sprzęgłem, aby samochód wyjechał z zagłębienia. Podobnie rzecz ma się w układach dolotowych z rezonatorem - przy pewnej prędkości obrotowej powietrze zostaje wprawione w takie drgania, aby z większym impetem trafić do cylindrów. W tym momencie następuje minimalizacja wpływu wszelkich zewnętrznych oporów".

[ Dodano: |5 Paź 2011|, 2011 12:22 ]
rechot napisał/a:
Ale co wywalenie tego rezonatora może spowodować złego ?
"Popsuje" przebieg momentu obrotowego czyli = gorsze osiągi :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 14:59   

o ile akurat w 2.3 to jest rezonator a nie np. tłumik szmerów ssania jak w zwykłym dohc-u.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
rechot
[Usunięty]

Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 20:35   

No to moze ustalmy na poczatek co to faktycznie jest. Rezonator czy tłumik szmerów ?
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 22:41   

A może ustalmy najpierw, w czym ci zawadza, że chcesz wywalić?
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 00:53   

Boni napisał/a:
A może ustalmy najpierw, w czym ci zawadza, że chcesz wywalić?

Przeczytaj podpis :)
Duma nad tym co by tu spartolić :roll:
_________________
Scorpio forever
 
 
qhen 



Auto: Toyota Avensis 2.0 D4D. 2015r/MK3 2.0 dohc
Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lut 2011
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 07:39   

Struna napisał/a:
tłumik szmerów ssania jak w zwykłym dohc-u.


Czyli w dohc nie ma rezonatora. A gdyby zamiast tego tlumika szmerow zalozyc rezonator do dohc-a to by cos dalo? W sesie polepszyło?
_________________
Moje aukcje na allegro ;)
http://allegro.pl/listing...172878&order=bd
Ostatnio zmieniony przez qhen |6 Paź 2011|, 2011 07:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 08:21   

qhen napisał/a:
W sesie polepszyło?
Jeśli jego pojemność była by odpowiednio obliczona, to zapewne tak :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 08:26   

W DOHC-u jest rezonator a nie żaden tłumik, i nie wiem po jaką cholerę znowu wałkować ten temat.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 08:42   

Tłumiki szmerów są umieszczane przed filtrem powietrza, na początku układu dolotowego.

rechot, masz jakiś duży problem zrobić sobie porównanie "z" i "bez" ?
Nic złego przecież się nie stanie , w sensie silnika nie uszkodzisz. ;)
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 09:55   

A dlaczego ten temat jest w ogóle w dziale LPG - GAZ????
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 10:10   

Reader napisał/a:
masz jakiś duży problem zrobić sobie porównanie "z" i "bez" ?
Zaraz założy z powrotem :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Paź 2011|, 2011 11:32   

Adam_2000 napisał/a:
W DOHC-u jest rezonator a nie żaden tłumik
w zwykłym dohc-u ( nie z mk3 ) to jest pic na wodę, polecam sobie kiedyś obejrzeć jak to w środku wygląda, wewnątrz wlot i wylot są połączone rurą z jednym tylko otworem do puszki o średnicy około 15mm.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |6 Paź 2011|, 2011 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group