Silny na LPG |
Autor |
Wiadomość |
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
Wysłany: |2 Paź 2011|, 2011 14:12
|
|
|
Odnośnie tego wariatora to się go do sekwencji też zakłada cy tylko I i II generacja LPG? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770 |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |2 Paź 2011|, 2011 20:13
|
|
|
było o tym na forum nawet ja temat kiedyś dałem
co nie którzy to mają na tym forum palcem nie pokazuje bo nie ładnie
stag to robi miedzy innymi |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |2 Paź 2011|, 2011 20:38
|
|
|
He he O oszczędności na mieście jest trochę trudno jeżeli autko tak fajnie się zbiera z niskich obrotów, Miałem też tak samo po zamontowaniu wariata. Na trasie już to wyraźnie widać skorpio załadowany w cztery osoby(jedna mała 5,5 Lat) plus bagażnik na ful sprzętem biwakowym prędkość podróżna 110-140km/h (na liczniku wiadomo trochę zawyża) i wynik 10l/100km . Wczoraj trasa Białystok- Pisz 130km bez pośpiechu (90-110) ilość osób jak wyżej, w bagażniku mały rower. Komputer spalania pokazał 7,1L/100km (tyle że benzyny) gazu to bedzie +10% jeszcze nie tankowałem żeby potwiedzić w sumie mój rekordowy wynik. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |2 Paź 2011|, 2011 23:12
|
|
|
pepicosi napisał/a: | co nie którzy to mają na tym forum palcem nie pokazuje bo nie ładnie |
Żartujesz |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |3 Paź 2011|, 2011 08:42
|
|
|
No to zadam troche głupie pytanie. Czy po zamontowaniu wariatora konieczne jest wpisywanie (wczytywanie) mapy z laptopa ,czy wystarczy samo podpięcie ????
Problem tkwi w tym że nie posiadam laptopa a chciałbym założyć wariator. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |3 Paź 2011|, 2011 10:08
|
|
|
Bez laptopa też można na wariatorze są przełączniki. Różna kombinacja tych przełączników daje 6-9-12 stopni wyprzedzenia zapłonu. Jest też potencjometr którym nastawiamy czy zapłon ma być wyprzedzany już na wolnych obrotach czy nie. Ja mam ustawione żeby wyprzedzał na wolnych dzięki temu mam leciutko podbite wolne obroty bo wczesniej na gazie to miałem lekko za niskie teraz mam nominalne. Za pomocą laptopa dochodzi nam owiele więcej możliwości konfiguracji wariatora. Jak możliwość wyprzedzenia w zależności od obciążenia silnika przy różnych obrotach, są to nastawy płynne.tu jest instrukcja do pobrania ze strony producenta http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-02 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Paź 2011|, 2011 13:25
|
|
|
1Bodzio napisał/a: | Założyłem ostatnio ten wynalazek(wariator znaczy się) do 2.0 16V no i na zużycie paliwa wpływu specjalnie nie ma , ale za to w zakresie niższych obrotów wpływ na dynamikę jest wyraźny. Auto zrobiło się żwawsze i sporo lepiej się zbiera. | na hamowni był kiedyś grzechu913, który to miał wtedy blosa i wariator, do momentu wyprzedzania zapłonu auto generowało więcej mocy i momentu niż benzyna.
nie ma znaczenia jakiej generacji instalacja, można wariata podpiąć do jakiejkolwiek ( w zasadzie można i na benzynie się pobawić gdyby ktoś miał ochotę )
Kwestia doboru odpowiedniej wersji pod dany rodzaj czujnika położenia wału ( czy hall czy indukcyjny ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |3 Paź 2011|, 2011 16:23
|
|
|
Chłopaki sorry że wyskoczę znowu jak Filip z konopi z kolejnym pytaniem...
Ale czy to prawda że w moim bolidzie są 2 czujniki temp... jeden przy termostacie a drugi przy kolektorze dolotowym?
I jeśli tak to powiedzcie czy wymieniacie ten przy kolektorze, czy nie tykać go... |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
Ostatnio zmieniony przez playandwin24 |3 Paź 2011|, 2011 16:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Paź 2011|, 2011 16:54
|
|
|
Nawet trzy są ( a nie dwa ) dwa przy termostacie i jeden w kolektorze ssącym.
Przy termostacie oba od temp. płynu z tym że jeden na zegary, drugi do kompa i w dolocie jeden do kompa.
Wymienia się w razie konieczności. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |3 Paź 2011|, 2011 16:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |3 Paź 2011|, 2011 16:55
|
|
|
Wymieniać je Struna czy nie? |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Paź 2011|, 2011 16:56
|
|
|
Cytat: | Wymienia się w razie konieczności. |
|
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |3 Paź 2011|, 2011 17:01
|
|
|
Nie zauważyłem Twojej odpowiedzi... wybacz i wielkie dzięki...
A to co pisałem wcześniej że wskazówka temp na zegarze stoi mi za wysoko, to myślisz że to może być przyczyną tego właśnie awaria któregoś z tych czujników... |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |3 Paź 2011|, 2011 17:17
|
|
|
playandwin24 napisał/a: | wskazówka temp na zegarze stoi mi za wysoko, | mozliwe że masz niewłaściwy czujnik (ew. złe przewodzenie na gwincie), u nas w 2.0 powinien byc z czarnym plastikiem. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |3 Paź 2011|, 2011 17:24
|
|
|
Adam73 napisał/a: | mozliwe że masz niewłaściwy czujnik (ew. złe przewodzenie na gwincie), u nas w 2.0 powinien byc z czarnym plastikiem. |
Nie pamiętam jaki mam, wiem że było zamieszanie z tym, kupie oryginał MC a który z tych 3 czujników odpowiada za włączanie się wentyli? |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
|