$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Światła dzienne na 2 sposoby - co i jak .
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła dzienne na 2 sposoby - co i jak .
Autor Wiadomość
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 10:11   

No faktycznie, można to chyba uprościć :) Właśnie liczyłem na jakieś dodatkowe dobre pomysły :) Po śniadaniu trochę to zmienię :)
Ja wykorzystałem oryginalny przekaźnik od załączania prądu na żarówki, ale można to zrobić dokładanym :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |15 Lut 2014|, 2014 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 10:22   

Można jeszcze prościej, tylko wymaga to przekaźnika na 6V, rezystora i dwóch diód - przekaźnik tak jak wczesniej w jednej lampie zamienia mase z +12, cewka wpięta jest w +12 engine run, a drugi koniec cewki idzie do masy przez rezystor o rezystancji takiej samej, jaka ma cewka przekaźnika.
I teraz przez diodę na punkt łaczenia cewki z rezytorem dajemy + od pozycyjnych, oraz przez diodę oryginalny + jednej z żarówek długich.
W efekcie kiedy silnik pracuje, to przekaźnik dostaje 6V na cewkę (bo na rezystorze jest też 6V), więc działają szeregowo długie, natomiast jeśli zapalą się pozycyjne, to na rezystorze dioda poda +12, więc cewka przekaźnika ma z obydwóch stron +12 i przekaźnik puszcza.
Natomiast kiedy świeca się 'dzienne', to pomiędzy żarówkami, na ich oryginalnych + masz 6V, więc ta druga dioda nie puści prądu na rezystor. Jesli jednak właczysz długie, to wtedy bedzie tam 12V i tak samo się stanie, jak przy włączeniu pozycyjnych.
Dla pewności dałbym dwie diody w szereg, to daje 1,2V spadku napięcia - żarówki nie sa w100% identyczne, więc może nie byc idealnie połowy napięcia zasilania.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 11:11   

pablo19 napisał/a:
Struna napisał/a:
Za chęci i czas poświęcony - szacun, ale ogólnie... No trochę lipton, zwłaszcza że patent z odpieciem masy jest banalny i działa niezawodnie.
Przecież tu właśnie jest odpięcie masy, to o czym pisałeś Ty i trzypion.
tylko coś nie do końca funkcjonalnie bo dziwne stany powoduje :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 12:13   

Struna napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Struna napisał/a:
Za chęci i czas poświęcony - szacun, ale ogólnie... No trochę lipton, zwłaszcza że patent z odpieciem masy jest banalny i działa niezawodnie.
Przecież tu właśnie jest odpięcie masy, to o czym pisałeś Ty i trzypion.
tylko coś nie do końca funkcjonalnie bo dziwne stany powoduje :)
Jakie dziwne? Pytanie jak u kolegi zachowują się pozycyjne? Może tak samo, ale on nie zwraca na to uwagi? ;)
Tu rozpatrujemy przypadek Scorpio. W innych autach pozycyjne potrafią mieć oddzielną masę i wtedy nie ma problemu. My mamy wspólną masę do wszystkich żarówek.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |15 Lut 2014|, 2014 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 12:24   

to co rysowalem jest jeden przekaznik i 2 diody i powinno obskoczyc to bez problemu i po co zdziwiac ,im wiecej przekaznikow tym bardziej sie koszt podnosi i wtedy lepeij kupic gotowe rozwiazania z allegro na PWM za ok 50-60zl i nie trzeba kombinowac bo uklad sie wpina rownolegle do instalacji i do kazdego auta bez jakis tam ingerencji
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 12:30   

Zwróć uwagę, że w MKI i MKII mamy po 4 żarówki w światłach długich.

Uprościłem trochę powyższe rozwiązanie dzięki podpowiedzi trzypiona.

Jak znajdę chwilę to zrobię trzeci schemat wg. pomysłu trzypiona, chyba, że jemu będzie sie chciało :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |15 Lut 2014|, 2014 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 14:08   

w sumie racja co do 4 żarówek :P
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 19:28   

http://trzypion.pl/FST/Dzienne.jpg - proszę bardzo :D Jedyny myk, to przekaźnik 6V - można w sumie użyć 12V, tylko rezystor musi mieć mniejszą rezystancję i dużą moc. Ewentualnie zamiast rezystora przekaźnik odcinający.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 19:44   

trzypion, weź to popraw, albo skasuj, bo ktoś nie daj Boże tę bombę zainstaluje w aucie ;/
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |16 Lut 2014|, 2014 03:29   

No i co się mu stanie, jak zamontuje? :P
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |12 Gru 2014|, 2014 14:06   

Zrobiłem wersje z niebieskim przekaźnikiem i mostkiem 5-25 i:
po włączeniu zapłonu światła się zapalają, w momencie rozruchu pomrugują (wiadomo) i jak silnik zastartuje to albo nie świeci żadna, albo świeci jedna z lamp.
Może być przez to, że to ksenony? Pykniecie włącznikiem świateł czy na mijania, czy nawet na postojówki i powrót na załącza obie lampy i świecą prawidłowo pomimo przekręceniu włącznika na off.
Ale to pryszcz.
Jak to jest? Jadę sobie na tych skandynawskich dziennych i w międzyczasie zapada zmrok albo zaczyna padać. Czy muszę pamiętać o zapaleniu tylnych pozycji, czy jest do tego jakiś czujnik? Wczoraj robiłem testy i tył się samoczynnie nie zaświecał...
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Gru 2014|, 2014 14:09   

/
Aro napisał/a:
po włączeniu zapłonu światła się zapalają, w momencie rozruchu pomrugują (wiadomo) i jak silnik zastartuje to albo nie świeci żadna, albo świeci jedna z lamp

Aro, wykończysz tym sposobem przetwornice od HID ;
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |12 Gru 2014|, 2014 14:24   

Aro napisał/a:
Czy muszę pamiętać o zapaleniu tylnych pozycji, czy jest do tego jakiś czujnik?

Czujnika żadnego nie ma więc musisz pamiętać o włączeniu normalnie świateł wieczorem. Bez ksenonów "skandynawskie światła" u mnie działają od miesiąca w dwóch autach bez problemu
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |12 Gru 2014|, 2014 15:17   

Aro napisał/a:
czy jest do tego jakiś czujnik
- nie ma.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |12 Gru 2014|, 2014 16:37   

Dzięki Panowie. Temat sobie odpuszczam i pozostaję przy buzerku - przypominaczu stosowanym przeze mnie od wielu lat.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group