$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Nie chce zejść ze spalaniem poniżej 20-21L / 100km
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie chce zejść ze spalaniem poniżej 20-21L / 100km
Autor Wiadomość
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |24 Cze 2011|, 2011 00:13   

U mnie parownik miał 6 lat i już problem z regulacja był przy 50 tyś przebiegu na lpg. Gazownik stwierdził że w wymianę membran to on się nie bawi bo rzadko kiedy zamierzony skutek przynosi. Decyzja- nowy parownik - całkowicie inna praca instalacji lpg, a po zrobieniu porządku z dolotem praca idealna. Za każdym razem przy wizycie u gazownika i podpięciu kompa widać pracę lambdy. Można ją też na ecu sprawdzić - kol. Darek_the silent mi sprawdzał. Kup nowy parownik a nie uprawiaj druciarstwa (mam scorpio ale szkoda mi na utrzymanie). Dohc pali mi 10 lpg a przed ostatnią regulacją właśnie przy ruszaniu miałem takie objawy jakby się zalewał (szarpanie, smród gazu, popierdywanie wydechu na wolnych). Odpowiednia regulacja i jest ok. Ale parownik też musi być ok.
 
 
 
hapa999 


Auto: Scorpio 1995r.2.0 16V manual sedan +BRC
Wiek: 39
Dołączył: 06 Lip 2009
Skąd: Chełm
Wysłany: |24 Cze 2011|, 2011 00:42   

Mój oczaty jarał w mieście 20 l/100km dwie butle tak zjadł.Pojechałem do gazownika bo gaz jeszcze na gwarancji niech szuka.Nie wykrył nic 20 km przejechałem z podłączonym laptopem pod komputer instalacji gazowej.Podjechałem do koleszki na testerek i wykazał przepływomierz (MAF). Akurat miał na podmiankę oryginalną używkę 90zł. :) i problem z głowy.Jeszcze jeden objaw padniętego przepływomierza to po mocniejszym przyhamowaniu gasł.Na beni nie sprawdzałem spalania.
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |24 Cze 2011|, 2011 07:43   

tylko że kolega ma zwykły gaz a nie wtrysk
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
mati910807
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2011|, 2011 10:02   

Własnie tez myślałem nad całym nowym parownikiem Tylko nie wiem jakiej firmy był by dobry i jaki typ

[ Dodano: |24 Cze 2011|, 2011 10:04 ]
O i jeszcze jedno gdzie w scorpio 94r 2,0 Dohc jest przepływomierz

[ Dodano: |24 Cze 2011|, 2011 10:08 ]
I czy wogule w tym modelu było takie cos
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |24 Cze 2011|, 2011 10:52   

W Twoim DOHC-u nie ma przepływomierza i nigdy nie było. Odnośnie parownika polecam BRC taki http://moto.allegro.pl/br...1676406530.html mam taki już drugi pierwszy miał 6-7 lat obecny juz trzeci sezon zaczyna. Nie miałem z nimi żadnych problemów jeśli chodzi o duże spalanie. No pierwszy zaliczył zgon ale to ze starości pod koniec życia działał dobrze dopiero jak się silnik rozgrzał. Nigdy nie musiałem jeździć do gazownika na regulację nawet jak założyłem ten drugi. (Plug & Play) Spalanie trasa do 90km/h 9L do 120km/h 10-11L miasto lato 12,5L zima do max 13,5L. Styl jazdy raczej dynamiczny +hamowanie silnikiem, bez szaleństw typu rura i hamowanie od świateł do świateł.
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |24 Cze 2011|, 2011 11:12   

Dokładnie też miałem BRC i wymieniłem na BRC. Stary parownik był już rozkręcony prawie na maxa i dopiero wtedy auto chodziło w miarę. Z nowym nie chciało mi się bawić w przekładkę samemu więc zrobił to gazownik. Fakt że impreza kosztowała 370 zł ale wyregulował z laptopem i na 43 litrach LPG można zrobić od 400 do 450 km - jazda normalna czyli nie w podłogę ale też nie 50km/h
 
 
 
mati910807
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2011|, 2011 20:05   

Spoko Dzieki za pomoc
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |24 Cze 2011|, 2011 21:07   

ja brc odradzam
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
mati910807
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2011|, 2011 22:16   

No spoko tylko ze ost zauwazylem ze moja scorupa tez jest przymulona i na beni i czasami gasnie i ma nie rowne obroty
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |25 Cze 2011|, 2011 00:15   

Pepicosi rzecz gustu. Mam i nie narzekam. 3 lata walczyłem z obrotami w dohc. Podmieniałem EBJ - czyszenia, wymiany TPS, kabli, filtrów, a nawet ecu i nic nie dało... aż w końcu ostatnio wziąłem znowu wymieniłem EBJ (wyczyściłem najpierw), reset, adaptacja, wywalenie kryzy za przepustnicą i eureka. Na wolnych 900 - 950 bez bujania (zobacz moje poprzednie posty). Nie wiem co pomogło w końcu. Tylko że u mnie się nie mulił a problemy były na wolnych. Po założeniu gazu 6 lat temu gazownik polecił mi wywalić rurę tą co idzie od wlotu filtra powietrza pod lewą lampę. Z początku go olałem co mi będzie koncepcję zmieniał, ale rzeczywiście z rura po wrzuceniu na luz przy 60km/h bujał się a przy 110 km/h gasł sobie na LPG. Rury nie ma 5,5 roku i jest wporzo.
Co do obrotów to zacznij od wyczyszczenia EBJ - montaż - reset - adaptacja na PB. Kable WN w jakim stanie?
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |25 Cze 2011|, 2011 00:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
mati910807
[Usunięty]

Wysłany: |25 Cze 2011|, 2011 09:36   

Teraz powiem tak prosze mi normalnie powiedziec co to EBJ i Wn Tak zalezy chasami to ma takiego kopa a czasami jak ruszam to tak jakby ja zalewalo i sie dławi

[ Dodano: |25 Cze 2011|, 2011 09:43 ]
Dobra juz wiem co to ebj a Kable WN to mam nowe założone A możesz bardziej mi wytłumaczyc gdzie ta kryza jest Ale za przepustnica od strony filtra czy od strony kolektora ssącego
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |25 Cze 2011|, 2011 10:41   

Kryze (zwezke) masz między korpusem przepustnicy a samym kolektorem dolotowym.

Co do przymulenia na gazie i beni. pomijajac zagadnienia elektryczne, jak się ma sprawa katalizatorow w tym aucie? Bo jeśli jeszcze są, to najpewniej wysypane i masz wydech niedrozny.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
mati910807
[Usunięty]

Wysłany: |25 Cze 2011|, 2011 11:14   

Aha A kata to nie mam

[ Dodano: |25 Cze 2011|, 2011 11:15 ]
A z elektryka to co moze byc nie tak ?

[ Dodano: |25 Cze 2011|, 2011 12:05 ]
Ta kkryza to ta zwerzka do gazu?
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |25 Cze 2011|, 2011 12:13   

mati910807 napisał/a:
Ta kkryza to ta zwerzka do gazu?
bardziej zwężka dolotu powietrza.
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |25 Cze 2011|, 2011 18:40   

A powiedz jeszcze co ze świecami też nowe? Kopułka i palec rozdzielacza, filtr benzyny, filterek gazu, filtr powietrza w jakim stanie? Próbowałeś wybłyskać błędy? Mój dławił się na gazie jak ruszałem z niskich obrotów, czyli np. turlałeś się tak na tych 1100 - 1200 - dawałeś gazu a on nic, muł. Dopiero jak dałeś sprzęgło, przygazówka to obudził się - za bogato na gazie miał. Wystarczyło wyregulować. Jak stałem to wydech sobie tak popierdywał, jakby dopalał w kolektorze.
Zwężkę dawali Niemcy, a mikser od gazu już jest sam w sobie zwężką, więc oryginalną wywalamy. Nie zapomnij o skręceniu tego tak aby nie było nieszczelności.
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |26 Cze 2011|, 2011 05:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group