$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Od czasu do czasu odcina elektrozawory gazu
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Od czasu do czasu odcina elektrozawory gazu
Autor Wiadomość
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
  Wysłany: |7 Lut 2011|, 2011 17:35   Od czasu do czasu odcina elektrozawory gazu

Witam

Mam w 2.9 12V blosa+ zwykłą centralkę (trzypozycyjną).
Do tego pod maską jest jakiś komputer (nie znam się) na którym widnieje napis BINGO Lambda System
Podobny to takiego:

http://moto.allegro.pl/bi...1407139632.html

tylko bez tej literki S ale też ma dwa gniazda.
W większe gniazdo wpięta jest wtyczka od której poobcinano część przewodów :shock:
Małe gniazdo jest nie podpięte . Na obudowie świeci się zielona dioda.

Problem mam taki , że od czasu do czasu samochód (zwłaszcza rozgrzany) przestaje jechać.
Przy próbie odpalenia lipa (elektrozawory nie stukają nawet). Iskra jest.
Pomaga odczekanie 5-25 min i znowu pali jakby nigdy nic :shock:
I teraz nie wiem czy po prostu coś gdzieś przestaje łączyć (po rozgrzaniu) czy wspomniane Bingo odłącza prąd na elektrozawory ?
Najchętniej wywaliłbym całą kabelkownię i położył nową z nową centralką. Nie wiem po co ktoś zostawił tą kostkę (Bingo) skoro nie ma już silnika krokowego?
Aha, centralki w zasadzie brak , skręciłem ze sobą kabelek niebieski i czerwony bo jakieś jaja robiła. Na Pb nie chodzi.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |7 Lut 2011|, 2011 17:43   

daj przekaznik na elektrozawory lpg i sterowanie z z bingo
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |10 Lut 2011|, 2011 12:56   

pepicosi napisał/a:
daj przekaznik na elektrozawory lpg i sterowanie z z bingo



A czym to Bingo w ogóle obecnie steruje ciekaw jestem skoro nie ma krokowca ?
Może lepiej je całkiem wywalić ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Lut 2011|, 2011 12:59   

steruje przełączeniem B/G, może też przełączenie od temp. realizować.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |10 Lut 2011|, 2011 13:02   

Eee no to nie bardzo mi to potrzebne przy BLOS-ie.
I tak bez problemu palę na LPG przy -20 .
Chyba lepiej dam sam najprostszy przełącznik a Bingo wywalę.
Dobry pomysł ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Lut 2011|, 2011 13:05   

jak dla mnie nie - ale skoro tak wolisz, też może być.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |10 Lut 2011|, 2011 13:45   

Struna napisał/a:
jak dla mnie nie


Rozumiem, że chodzi Ci o możliwość podpięcia laptopa i kontroli V na lambdzie ?
Ale ja jestem zielony w tych sprawach i nie mam obecnie czasu się w to wdrażać więc na szybko:

http://moto.allegro.pl/p1...1441946758.html

Takie coś będzie OK ? Jak kiedyś mi się zachce to wrócę może do Bingo .
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Lut 2011|, 2011 13:47   

kontrola to raz, wiązka i wpięcie oraz montaż na aucie to dwa

Masz wszystko wpięte i działa, wystarczy "pogłaskać"
A Ty chcesz wypruć wszystko i zrobić od nowa - pewnie że tak też można :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |10 Lut 2011|, 2011 13:54   

Struna napisał/a:
Masz wszystko wpięte i działa, wystarczy "pogłaskać"


Bo jak widzę tą fuszerkę pod maską to mnie skręca. Cieniuśkie przewody , poklejone taśmą , wiszące w powietrzu.
Chyba, że kupię trochę przewodów i powymieniam te najgorsze.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Lut 2011|, 2011 14:07   

aaaa no to jak i tak masz niewesoło pod maską, to czemu nie - zrobić raz a dobrze.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |28 Lut 2011|, 2011 19:08   

Kupiłem coś takiego:

http://allegro.pl/central...1460969187.html

Niestety problem po montażu dalej występuje tzn odcina LPG momentami :/

Mam parę pytań:

1. czy poza tym , że każdy elektrozawór jest połączony z masą to połączyć go dodatkowo z przewodem masowym centralki i akumulatora ?
2. centralka ma opcję wskaźnika rezerwy , jak sprawdzić czy mój wskaźnik/elektrozawór przy butli to posiada ?
3. czerwony kabel centralki ma być podłączony do stacyjki. Ktoś już wcześniej zrobił tak ,że dał go na zasilaniu cewki WN, czy to jest dobrze ?
4. brązowy kabel centralki jest nawinięty na przewód WN idący od cewki do rozdzielacza, czy tak jest OK ? rozumiem, że to ma realizować przełączanie od obrotów ?
5. Gdzie w 2.9 jest zasilanie wtrysków benzynowych ? Czy dobrze myślę , że naprzeciwko regulatora ciśnienia paliwa ?

Poza tym nie działa mi znowu pompa paliwa :027:
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |28 Lut 2011|, 2011 23:12   

Larix napisał/a:
...
1. czy poza tym , że każdy elektrozawór jest połączony z masą to połączyć go dodatkowo z przewodem masowym centralki i akumulatora ?

Chyba nie ma sensu.
Larix napisał/a:
2. centralka ma opcję wskaźnika rezerwy , jak sprawdzić czy mój wskaźnik/elektrozawór przy butli to posiada ?

Wskaźnik to je np. montowane takie małe z kabelkiem, na plastikowej osłonce wskazówki, na butli.
Larix napisał/a:
3. czerwony kabel centralki ma być podłączony do stacyjki. Ktoś już wcześniej zrobił tak ,że dał go na zasilaniu cewki WN, czy to jest dobrze ?

Tak.
Larix napisał/a:
4. brązowy kabel centralki jest nawinięty na przewód WN idący od cewki do rozdzielacza, czy tak jest OK ? rozumiem, że to ma realizować przełączanie od obrotów ?
Jest dobrze, a ma to za zadanie (z tego co rozumiem) odłączenie gazu w razie zgaśnięcia silnika.
Larix napisał/a:
5. Gdzie w 2.9 jest zasilanie wtrysków benzynowych ? Czy dobrze myślę , że naprzeciwko regulatora ciśnienia paliwa ?
Zasilanie w co? Paliwo biorą z listwy wtryskowej.
Larix napisał/a:
Poza tym nie działa mi znowu pompa paliwa :027:
Bezpiecznik cały? Wyłącznik uderzeniowy w bagażniku wciśnięty?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |1 Mar 2011|, 2011 08:15   

pablo19 napisał/a:
Larix napisał/a:
5. Gdzie w 2.9 jest zasilanie wtrysków benzynowych ? Czy dobrze myślę , że naprzeciwko regulatora ciśnienia paliwa ?
Zasilanie w co? Paliwo biorą z listwy wtryskowej


Zasilanie w prąd.


pablo19 napisał/a:
Larix napisał/a:
Poza tym nie działa mi znowu pompa paliwa :027:
Bezpiecznik cały? Wyłącznik uderzeniowy w bagażniku wciśnięty?


A gdzie w ogóle jest bezpiecznik od pompy w Mk1 ? :shock:
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |1 Mar 2011|, 2011 08:58   

Larix napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Larix napisał/a:
5. Gdzie w 2.9 jest zasilanie wtrysków benzynowych ? Czy dobrze myślę , że naprzeciwko regulatora ciśnienia paliwa ?
Zasilanie w co? Paliwo biorą z listwy wtryskowej


Zasilanie w prąd.
Zasilanie +12V jest wspólne dla wtrysków i EBJ-ota, skąd dokładnie wychodzi to nie wiem.
Larix napisał/a:
...

A gdzie w ogóle jest bezpiecznik od pompy w Mk1 ? :shock:
Nad schowkiem pasażera za małą klapką widoczną po otwarciu schowka.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |1 Mar 2011|, 2011 16:51   

Pompa okazała się spalona (dosłownie się stopiła :shock: , że też jakiegoś bum nie wywołała). Stało się tak dlatego, że wskaźnik pokazywał 1/4 baku a w rzeczywistości było sucho :027: Bak wymontowany. Chciałbym więc przynajmniej na razie odciąć wtryski, żeby nie chodziły podczas pracy na LPG. Jeżeli ktoś wie gdzie jest ten kabel zasilający wtryski to będę wdzięczny za info.

[ Dodano: |1 Mar 2011|, 2011 16:52 ]
pablo19 napisał/a:
Zasilanie +12V jest wspólne dla wtrysków i EBJ-ota


Oglądałem to ale pomimo wszystko nie wiem który kabel ciachnąć :/
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group