$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wymiana kolektora ssącego w 2.0 8V z sekwencją
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana kolektora ssącego w 2.0 8V z sekwencją
Autor Wiadomość
k_maro01 



Auto: '97 2.3 MSB sedan +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lis 2009
Skąd: Szczecinek
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 17:17   Wymiana kolektora ssącego w 2.0 8V z sekwencją

Witam.

Chciałem się Was poradzić czy możliwa jest samodzielna wymiana kolektora w wielorybie 2.0 8V na sekwencji tomasetto, elektronika stag 300 (przynajmniej tak mam w papierach :) Czy da rade zrobić to bez pomocy gazownika? Przy czym szczególnie uważać. Z góry dzięki za wszystkie pomocne porady.
 
 
 
fidowski
[Usunięty]

Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 17:31   

musisz sobie tylko wymienic dysze wtryskiwaczy bo zapewne sa gdzies tam wkręcone w kolektor
nie wiem czy uda sie bez gazownika
ale jak będziesz miał kolektory w łapkach to bedziesz widzial różnice
zrob fote tego co masz pod maska i wrzuć
napewno bedzie bardziej pomocne
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 18:44   

do nawiertów i tak pasowało by go zdemontować więc jak masz 2 z wkrętkami to jak zdemontujesz to i zamontujesz :)
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 18:50   

fidowski napisał/a:
musisz sobie tylko wymienic dysze wtryskiwaczy bo zapewne sa gdzies tam wkręcone w kolektor

..możesz użyć starych dysz albo końcówek bosch
http://www.drypa.pl/produ..._14_14_6_1.html
fajne rozwiązanie i nie wymaga wiercenia w kolektorze otworów na dysze.

Przy każdym z rozwiązań przydałaby się auto-kalibracja chyba że w tym samym miejscu i w ten sam sposób wywiercisz otwory i wkleisz dysze :)
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 18:58   

TomiGra napisał/a:
Przy każdym z rozwiązań przydałaby się auto-kalibracja chyba że w tym samym miejscu i w ten sam sposób wywiercisz otwory i wkleisz dysze
-przecie to inne auto jest wymagana kalibracja
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 20:16   

pepicosi napisał/a:
-przecie to inne auto jest wymagana kalibracja

...pepicosi, z tego co zrozumiałem to chce tylko wymienić kolektor w 2.0 8V.

Czyli jak wymieni kolektor na taki sam i w tym samym miejscu wywierci otwory to może obejść się bez powtórnej kalibracji no i to jest robione w tym samym aucie.
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 20:48   

też prawda :P
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 22:38   

fidowski napisał/a:
dysze wtryskiwaczy bo zapewne sa gdzies tam wkręcone w kolektor
w kolektorze są co najwyżej tylko króćce a nie dysze, dysze to masz na wtryskach.

[ Dodano: Nie 09 Sty, 2011 ]
TomiGra napisał/a:
..możesz użyć starych dysz albo końcówek bosch
http://www.drypa.pl/produ..._14_14_6_1.html
fajne rozwiązanie i nie wymaga wiercenia w kolektorze otworów na dysze.
w teorii fajne, w praktyce - jednak bena działa inaczej na tym.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
k_maro01 



Auto: '97 2.3 MSB sedan +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lis 2009
Skąd: Szczecinek
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 12:27   

Struna napisał/a:
fidowski napisał/a:
dysze wtryskiwaczy bo zapewne sa gdzies tam wkręcone w kolektor
w kolektorze są co najwyżej tylko króćce a nie dysze, dysze to masz na wtryskach.

[ Dodano: Nie 09 Sty, 2011 ]
TomiGra napisał/a:
..możesz użyć starych dysz albo końcówek bosch
http://www.drypa.pl/produ..._14_14_6_1.html
fajne rozwiązanie i nie wymaga wiercenia w kolektorze otworów na dysze.
w teorii fajne, w praktyce - jednak bena działa inaczej na tym.

miałeś styczność z tymi końcówkami bosch? oprócz tego, że nie trzeba wiercić otworów, ma to jeszcze jakieś zalety? jest lepszym rozwiązaniem?
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 14:06   

miałem, zalety - to jedynie brak potrzeby wiercenia,
wady:
- nie da się tego wcisnąć do każdego auta z wtryskami bosch-a, zależy na co pozwala dany silnik
- króćce potrafią się ułamać, dosyć to filigranowo wykonane jest, choć widziałem gdzieś wersję wzmocnioną
- wcale to takie bez wpływu nie jest na pracę beny, zależnie od kąta jakim sika wtrysk oraz głębokości jego osadzenia ma to mniejszy lub większy wpływ na pracę wtrysku beny, choć może się to wydawać niezauważalne w wielu autach.
- ten samo powód co wyżej - zalezy od głębokości osadzenia wtrysku, jak głęboko to wtrysk przesłania króciec wlotu gazu, gaz podawany jest wprost na wtrysk beny - to na dłuższą metę też może być dla wtryskiwacza beny nie bez znaczenia.

Moim zdaniem te podstawki to w ostateczności montować.
Dobrze zrobione nawierty z wkrętkami są lepsze.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
k_maro01 



Auto: '97 2.3 MSB sedan +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lis 2009
Skąd: Szczecinek
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 14:54   

o to właśnie mi chodziło, wywiercić otwory to nie problem, pierdziele półśrodki..., ma być to zrobione bez lipy. Jak tylko będe miał nowy kolektor, to zaczne działać.
_________________
Smoke tires not drugS ;]
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 17:55   

a ja tam bym zrobił na podstawkach jak się da -a nawierty się robi jak tamtych nie można
bo gaz ma być doprowadzany tak jak wtryskiwacz doprowadza paliwo i wtedy wychodzi tak samo
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 17:56   

pepicosi napisał/a:
bo gaz ma być doprowadzany tak jak wtryskiwacz doprowadza paliwo i wtedy wychodzi tak samo
nie wychodzi tak samo.
Włóż sobie na "sucho" wtrysk beny w taką podstawkę i zobacz co się dzieje z wlotem gazu.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 19:04   

a może i tak znam jednego co to zakłada i waldemary :P i staga -bo jak stwierdził to jest najlepsze
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 19:06   

najlepsze dla niego - bo kupuje w zestawie i najwięcej zarabia na tym :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group