Wymiana kolektora ssącego w 2.0 8V z sekwencją |
Autor |
Wiadomość |
k_maro01
Auto: '97 2.3 MSB sedan +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2009 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 17:17 Wymiana kolektora ssącego w 2.0 8V z sekwencją
|
|
|
Witam.
Chciałem się Was poradzić czy możliwa jest samodzielna wymiana kolektora w wielorybie 2.0 8V na sekwencji tomasetto, elektronika stag 300 (przynajmniej tak mam w papierach Czy da rade zrobić to bez pomocy gazownika? Przy czym szczególnie uważać. Z góry dzięki za wszystkie pomocne porady. |
|
|
|
|
fidowski [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 17:31
|
|
|
musisz sobie tylko wymienic dysze wtryskiwaczy bo zapewne sa gdzies tam wkręcone w kolektor
nie wiem czy uda sie bez gazownika
ale jak będziesz miał kolektory w łapkach to bedziesz widzial różnice
zrob fote tego co masz pod maska i wrzuć
napewno bedzie bardziej pomocne |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 18:44
|
|
|
do nawiertów i tak pasowało by go zdemontować więc jak masz 2 z wkrętkami to jak zdemontujesz to i zamontujesz |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
TomiGra
eMkaCZ ver.M
Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2009 Skąd: Wejherowo^Piła
|
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 18:50
|
|
|
fidowski napisał/a: | musisz sobie tylko wymienic dysze wtryskiwaczy bo zapewne sa gdzies tam wkręcone w kolektor |
..możesz użyć starych dysz albo końcówek bosch
http://www.drypa.pl/produ..._14_14_6_1.html
fajne rozwiązanie i nie wymaga wiercenia w kolektorze otworów na dysze.
Przy każdym z rozwiązań przydałaby się auto-kalibracja chyba że w tym samym miejscu i w ten sam sposób wywiercisz otwory i wkleisz dysze |
_________________ BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300
SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 18:58
|
|
|
TomiGra napisał/a: | Przy każdym z rozwiązań przydałaby się auto-kalibracja chyba że w tym samym miejscu i w ten sam sposób wywiercisz otwory i wkleisz dysze | -przecie to inne auto jest wymagana kalibracja |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
TomiGra
eMkaCZ ver.M
Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2009 Skąd: Wejherowo^Piła
|
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 20:16
|
|
|
pepicosi napisał/a: | -przecie to inne auto jest wymagana kalibracja |
...pepicosi, z tego co zrozumiałem to chce tylko wymienić kolektor w 2.0 8V.
Czyli jak wymieni kolektor na taki sam i w tym samym miejscu wywierci otwory to może obejść się bez powtórnej kalibracji no i to jest robione w tym samym aucie. |
_________________ BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300
SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 20:48
|
|
|
też prawda |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |9 Sty 2011|, 2011 22:38
|
|
|
fidowski napisał/a: | dysze wtryskiwaczy bo zapewne sa gdzies tam wkręcone w kolektor | w kolektorze są co najwyżej tylko króćce a nie dysze, dysze to masz na wtryskach.
[ Dodano: Nie 09 Sty, 2011 ]
w teorii fajne, w praktyce - jednak bena działa inaczej na tym. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
k_maro01
Auto: '97 2.3 MSB sedan +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2009 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 12:27
|
|
|
Struna napisał/a: | fidowski napisał/a: | dysze wtryskiwaczy bo zapewne sa gdzies tam wkręcone w kolektor | w kolektorze są co najwyżej tylko króćce a nie dysze, dysze to masz na wtryskach.
[ Dodano: Nie 09 Sty, 2011 ]
w teorii fajne, w praktyce - jednak bena działa inaczej na tym. |
miałeś styczność z tymi końcówkami bosch? oprócz tego, że nie trzeba wiercić otworów, ma to jeszcze jakieś zalety? jest lepszym rozwiązaniem? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 14:06
|
|
|
miałem, zalety - to jedynie brak potrzeby wiercenia,
wady:
- nie da się tego wcisnąć do każdego auta z wtryskami bosch-a, zależy na co pozwala dany silnik
- króćce potrafią się ułamać, dosyć to filigranowo wykonane jest, choć widziałem gdzieś wersję wzmocnioną
- wcale to takie bez wpływu nie jest na pracę beny, zależnie od kąta jakim sika wtrysk oraz głębokości jego osadzenia ma to mniejszy lub większy wpływ na pracę wtrysku beny, choć może się to wydawać niezauważalne w wielu autach.
- ten samo powód co wyżej - zalezy od głębokości osadzenia wtrysku, jak głęboko to wtrysk przesłania króciec wlotu gazu, gaz podawany jest wprost na wtrysk beny - to na dłuższą metę też może być dla wtryskiwacza beny nie bez znaczenia.
Moim zdaniem te podstawki to w ostateczności montować.
Dobrze zrobione nawierty z wkrętkami są lepsze. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
k_maro01
Auto: '97 2.3 MSB sedan +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2009 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 14:54
|
|
|
o to właśnie mi chodziło, wywiercić otwory to nie problem, pierdziele półśrodki..., ma być to zrobione bez lipy. Jak tylko będe miał nowy kolektor, to zaczne działać. |
_________________ Smoke tires not drugS ;] |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 17:55
|
|
|
a ja tam bym zrobił na podstawkach jak się da -a nawierty się robi jak tamtych nie można
bo gaz ma być doprowadzany tak jak wtryskiwacz doprowadza paliwo i wtedy wychodzi tak samo |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 17:56
|
|
|
pepicosi napisał/a: | bo gaz ma być doprowadzany tak jak wtryskiwacz doprowadza paliwo i wtedy wychodzi tak samo | nie wychodzi tak samo.
Włóż sobie na "sucho" wtrysk beny w taką podstawkę i zobacz co się dzieje z wlotem gazu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 19:04
|
|
|
a może i tak znam jednego co to zakłada i waldemary i staga -bo jak stwierdził to jest najlepsze |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Sty 2011|, 2011 19:06
|
|
|
najlepsze dla niego - bo kupuje w zestawie i najwięcej zarabia na tym |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|