Gaśnie na gazie |
Autor |
Wiadomość |
jurciecho [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 21:59 Gaśnie na gazie
|
|
|
Witam
Mam Forda Scorpio 2,0 rok 1993 Mk1
Instalacja BRC I generacji
Problem polega na tym iż pojazd przy skręcaniu na luzie gaśnie na gazie
Na wolnych obrotach praca silnika też jest nierówna faluje
Miałem go podłączony pod analizator spalin i próbowałem regulować
Lambda poza zakres
Tlen ok.10%
CO2 ok. 6%
CO w normie
Próbowałem różne cuda z dolotem i nic nie dało
Czy to może być wina reduktora czy sonda lambda
czy może coś innego
świece zmienione przewody myślę oki
Na benzynie chodzi normalnie |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 22:04
|
|
|
reduktor ma ile najechane ? spuszczany kiedykolwiek mazut ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
jurciecho [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 22:09
|
|
|
Reduktor ok 5000 km
mazut nie spuszczany |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 22:10
|
|
|
5 kkm tylko ? czy 50 ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
jurciecho [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 22:15
|
|
|
5 tysięcy kilometrów od założenia instalacji |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 22:20
|
|
|
i założyli Ci obecnie jurciecho napisał/a: | Instalacja BRC I generacji |
To nowe, czy gdzieś w stodole montowane pokątnie ? przecież się nie montuje I gen. legalnie obecnie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |22 Paź 2010|, 2010 00:14
|
|
|
Struna, a nie przyszło Ci do głowy ze może kolega parownik wymienił
lub też że niektórzy są zadowoleni z I (II) gen a w kraju można spokojnie takie jeszcze założyć ?;> |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |22 Paź 2010|, 2010 00:17
|
|
|
Cytat: | Struna, a nie przyszło Ci do głowy ze może kolega parownik wymienił |
Cytat: | 5 tysięcy kilometrów od założenia instalacji |
moze tym sie zasugerowal ?? |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |22 Paź 2010|, 2010 00:18
|
|
|
no to ide spac
dobrze ze dopisalem
Cytat: | lub też że niektórzy są zadowoleni z I (II) gen a w kraju można spokojnie takie jeszcze założyć ?;> |
inna sprawa - zalezy którą kolega ma naprawde generacje bo rózniez okreslaniem tego bywa
jurciecho napisał/a: | Czy to może być wina reduktora czy sonda lambda |
a sonda ma coś do gadania na pierwszej generacji ?
chyba nie - a dolot masz jakos przysloniety troszke ?
tylko przy skrecaniu ? na wprost nie ? |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |22 Paź 2010|, 2010 00:20
|
|
|
to ja tez ide spac
dobranoc |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Paź 2010|, 2010 00:21
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | moze tym sie zasugerowal ?? | a nawet na pewno tym.
A w temacie - mazut można spróbować puścić, pomimo nieznacznego przebiegu nie wiadomo co się tankowało i ile syfu wyszło. Ponadto - regulację porządna zrobić i powinno być ok.
No chyba, że jeszcze reduktor źle zamontowany. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |22 Paź 2010|, 2010 00:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |22 Paź 2010|, 2010 12:17
|
|
|
źle dobrany mikser zbyt małe podciśnienie na wolnych, źle wyregulowany parownik, lewe powietrze w dolocie. To takie mi do głowy przyszło. A ogólnie śmierdzi mi to niestabilną mieszanką na wolnych, przyczyn może być dużo, nawet słabe sprężanie w garach, nieszczelne zawory, ale to tak ekstremalnie. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
fotoretter
Auto: był MK2
Wiek: 39 Dołączył: 01 Cze 2010 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 22:59
|
|
|
Chłopaki mam problem,
parownik mam cos podobnego do tego tylko starszej grneracji i nie tomasetto ale obudowa bardzo podobna
Ostatnio jak jechałęm w 2 razy mi zgasł, 1 jak mi dekiel oktawią wjechał pod koła tak mu sie spieszyło wiec było hamowanie i klakson. Drugi jak chciałem wjechac na chodnik obroty spadły do 200 i prawie zgas.
Póki ciepły zagladam pod mache i tam patrze prawa górna koncówka ta czarna co pisze pod nia "water" wychodzi cos delikatnie oleistego sprawdzam na jezyk kwasne, i w kabinie zaczeło ostro smierdzieć gazem, jak jade na gazie, jak na benie, nie czuć gazu.
Zwykła nieszczelność czy coś wiecej ? Ten przewód był pół roku temu wymieniany jak się przepalił w korku, mazmut tez był spuszony, po wymianie było ok. |
_________________ było:
scorpion MK2 92r 2.0DOHC
noga z gazu kierowcy !! http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k !! |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 23:22
|
|
|
fotoretter napisał/a: | Ostatnio jak jechałęm w 2 razy mi zgasł, 1 jak mi dekiel oktawią wjechał pod koła tak mu sie spieszyło wiec było hamowanie i klakson. Drugi jak chciałem wjechac na chodnik obroty spadły do 200 i prawie zgas. |
Mam podobny parownik w 2.9 (za słaby) , objawy jak twoje , mi pomogła jego regeneracja + zrobienie wydechu , przestało śmierdzieć gazem , zaczął trzymać obroty , rzadziej gaśnie na wolnych , już raczej jak gdzieś jadę i np. skręcam na lekkie wzniesienie , wtedy obroty spadają i gaśnie . Jak byś chciał na wiosnę zmieniam ten parownik na wydajniejszy , ten chętnie oddam za rozsądną kase , myślę ze w DOHC wyrobi (od regeneracji do tej pory zrobiłem jakieś 2tyś km z hakiem) |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
fotoretter
Auto: był MK2
Wiek: 39 Dołączył: 01 Cze 2010 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 23:44
|
|
|
To raczej musze zrobić TERAZ, problem w tym że badania na butle może zostało jakoś pół roku.
Wcześniej było ok mniem żę cos z tą nie szczelnością jest to związane bo tego nie było wcześniej. |
_________________ było:
scorpion MK2 92r 2.0DOHC
noga z gazu kierowcy !! http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k !! |
|
|
|
|
|