$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Strzela, dusi, gaśnie BINGO M 2,4 12V6
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Strzela, dusi, gaśnie BINGO M 2,4 12V6
Autor Wiadomość
piotrf
[Usunięty]

Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 20:55   Strzela, dusi, gaśnie BINGO M 2,4 12V6

Witam

jak w temacie - motor 2.4 12V6 + Bingo M + Emulator E6

Wszystko zaczęło się po wymianie silnika parę miesięcy temu ... (z 2.9 na 2.4) tak jak wcześniej silnik łapał 10* i jechał na lpg to zaczął pracować przy 40* od niedawna przy 60* na niskich obrotach zimny gasł, nagrzany do 90* dusił się, powyżej 1100 nie było problemów.

Zmieniłem gazownika, wymienił reduktor z lovato super (140km) na nie pamiętam co ale optycznie ze 3 razy większy. Pół dnia ustawiał i nie ustawił, mam wrócić w poniedziałek. Na tą chwilę strzelił mi jak parę sekund jechałem na 3000 i jak przygazowałem do 1500 dwa razy z rzędu, czasami się dusi (obroty spadają do 500-600 ale nie gaśnie), już mam rozerwaną pokrywę filtra :/ Generalnie jestem podłamany

Koleś po wymianie filtra paliwa stwierdził że jest kaszana, sonda cały czas uboga i nie wiadomo dla czego strzela, obstawia lewe powietrze.

Przewody WN+cewka+palec wymienione w okolicy stycznia 2010, świece wiosną.

Jutro wymienię cewkę (leży w garażu), świece, sprawdzę dolot samostartem ... co jeszcze?

warto może dodać że mam odczucie gubienia zapłonu na niskich obrotach (bardziej na beni niż lpg)
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 21:02   

Jak ubogo to będzie strzelał .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
piotrf
[Usunięty]

Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 21:05   

mogłem pokręcić co jest ubogie a co bogate :/ sorry
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 21:18   

a zapłon się nie przestawił ? a lewizne się sprawdza zatykając dolot
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
piotrf
[Usunięty]

Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 21:56   

zapłon jest wielkim znakiem zapytania - niema w okolicy nikogo kto wie jak to do końca zrobić dobrze, ustawiłem go na znaki i z korygowałem lampą, ale nie jest to chyba precyzyjne ustawienie

co do dolotu to jak? zdjąć pokrywę i na głucho zatkać? jak sprawdzę w ten sposób szczelność? chyba od razu zgaśnie
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |9 Paź 2010|, 2010 11:58   

tak zgaśnie , zapłon się się ustawia w trybie serwisowym ucinasz 2 kabelek od aparatu od góry chyba niebieski z czerwonym paskiem i wtedy sie ustawia

[ Dodano: |9 Paź 2010|, o 12:59 ]
potem się ten kabelek spina po ustawieniu
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
piotrf
[Usunięty]

Wysłany: |9 Paź 2010|, 2010 13:34   

tak właśnie robiłem (odcięcie kabelka), ale po ustawieniu na lampę było gorzej niż na znaczki :/
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |9 Paź 2010|, 2010 14:03   

stary indiański sposób mówi, żeby przyspieszać zapłon co trochę i testować silnik pod obciążeniem (pod górkę na 4 lub 5 biegu) i słuchać czy klawiatura nie rzęzi. Jak zacznie rzęzić, to wtedy zapłon deczko opóźnić (żeby przestało rzęzić - czyli brak spalania stukowego) i powinno być gitarra. Ustawiłem tak w scorpio i w uno. Nie ma zastrzeżeń co do dynamiki (adekwatnie do silników ;) ) i spalania.

Bo cały pic polega właśnie na tym, by zapłon był możliwe wczesny, ale żeby nie było spalania stukowego. Ot co.

Nawet, jak się na LPG lata, to można tak ustawić, że na beni będzie pod dużymi obciążeniami klepał zaworami, to dla LPG powinno być w sam raz, bo ma więcej oktan.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |9 Paź 2010|, 2010 20:54   

tylko ze akurat w 2,9 nie jest tak łatwo to ustawić ;) jakby się wydawało
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 06:54   

Darek_Police napisał/a:
słuchać czy klawiatura nie rzęzi. Jak zacznie rzęzić, to wtedy zapłon deczko opóźnić (żeby przestało rzęzić - czyli brak spalania stukowego)
a co ma spalanie stukowe do rzęrzenia klawiatury? :d

[ Dodano: |10 Paź 2010|, o 07:56 ]
Darek_Police napisał/a:
beni będzie pod dużymi obciążeniami klepał zaworami, to dla LPG powinno być w sam raz, bo ma więcej oktan.
po ierwsze to nie zadne klepanie zaworow, a po drugie to co to znaczy ze ma wiecej oktan? :d
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
Ostatnio zmieniony przez Mysza |10 Paź 2010|, 2010 06:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 08:36   

Mysza napisał/a:
Darek_Police napisał/a:
słuchać czy klawiatura nie rzęzi. Jak zacznie rzęzić, to wtedy zapłon deczko opóźnić (żeby przestało rzęzić - czyli brak spalania stukowego)
a co ma spalanie stukowe do rzęrzenia klawiatury? :d


No tak się właśnie objawia spalanie stukowe.

Mysza napisał/a:

[ Dodano: |10 Paź 2010|, o 07:56 ]
Darek_Police napisał/a:
beni będzie pod dużymi obciążeniami klepał zaworami, to dla LPG powinno być w sam raz, bo ma więcej oktan.
po ierwsze to nie zadne klepanie zaworow, a po drugie to co to znaczy ze ma wiecej oktan? :d


no jak to co? Im wiecej oktan tym paliwo odporniejsze na spalanie stukowe.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 09:46   

klawiatura ma z tym cos wspolnego? powaznie? :D

a co to te oktany są wogole? :D
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |11 Paź 2010|, 2010 07:30   

A to właśnie ;) http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
 
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |11 Paź 2010|, 2010 07:32   

A to tez wlasnie :) LICZBA OKTANOWA a nie zadne magiczne oktany!
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |11 Paź 2010|, 2010 07:36   

"oktany" to pewnie taki skrót myślowy, ale i tak wszyscy wiedzą o co chodzi. Pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group