|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
VM się zapowietrza - nie działa turbo |
Autor |
Wiadomość |
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |16 Paź 2010|, 2010 20:32
|
|
|
nie tylko |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Paź 2010|, 2010 11:15
|
|
|
Mea Culpa (czy jakoś tak) |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 16:20
|
|
|
A to dziwne, co chwile jest ten problem ale za kazdym razem przez coś innego tzn. za 1 i 2 razem w pełni pomogło wypuszczenie kilku pęcherzyków powietrza z pompy. Potem pierw ubyło mocy a potem dostał mocy gdy było zwarcie w małej skrzynce bezpieczników. Zregenerowałem skrzynke - niby wszystko ok, ale jednak to nie to, a ze mi zawsze coś niepasuje to teraz wytrzymać nie moge.
Poczytałem troche tematy w DIESLE żeby wiedzieć co to mniej więcej jest, bo Sławek zamiast powiedziec co to moze być to tylko krzyczal o tym ze nie moze sie nic naprawić poprzez odpowietrzenie... .
Wydaję mi się że jakby mieszanka jest zbyt uboga, nie ma tylu spalin i takiej predkości by dobrze rozkręcić turbine ( słychać ją, ale jak kiedyś chodziła proporcjonalnie do zwiększania ilości gazu i obrotów - głośniej, tak teraz prawie cały czas słychać jeden dzwięk, jakby kręciła się tylko do. np. 100tyś obr. ) No i objawy podobne tzn. im wyższy bieg tym mniej mocy, wolniej wchodzi na obroty i gorzej turbo działa - jakby paliwa nie było tyle co potrzeba.
Zacząłem szukać od najdrobniejszych rzeczy bo najczęściej przez to są jakieś awarie ( przynajmniej u mnie ) i będę starał sie pokolei sprawdzać wszystkie rzeczy aż będzie ok.
0. Słabej jakości paliwo mogło by aż tak wpłynąć na pracę a raczej spadek mocy/ zubożenie mieszanki ?
1. Wężyki od paliwa, łączące wtryski itp, ponoć u niektórych to pomagało.
2. Podgrzewacz paliwa, raczej nikt go nie wyjmował w mojej VM, poza tym ze moze dostarczac powietrze może jakoś negatywnie wpłynąć ?
3. Membrana, ponoć u niektórych to pomagało i niby odpowiada właśnie za to czego nie mam, czyli dostarczanie paliwa gdy turbo już sie rozkręci, jak ją sprawdzić w elektrycznej pompie ?
4. Przepływomierz, u niektórych też ponoć on zabierał moc, ale u mnie wygląda ok i wątpie żeby on coś psuł
5. Wtryski, za kilka dni je sprawdzę, może tak jak u kolegi Radka dają za mało paliwa ?
6. W ostateczności trzeba będzie sprawdzić turbo - suche, mało używane , i dbałem o nie więc raczej z turbem jest wszystko ok.
Coś szczególnego byście obstawiali ? a może jeszcze co innego ?
Dodam że scorpio odpala zawsze bez najmniejszego problemu, nie kopci ( ew. czasem troche na biało/szaro ), nigdy nie kopcił na czarno, spalanie w trasie bardzo małe 6,5-7l/100km, w mieście koło 10 jak nie więcej, na pierwszych 3 biegach szybko przyśpiesza i czuć przyśpieszenie gdy turbo się załączy, na 4 biegu już mniej ale dalej czuć, przyśpiesza do okolo 140 dość szybko ale na 5 biegu już gorzej, nie czuć różnicy przy obrotach gdzie powinno się załączyć turbo dodać mocy, i rozpędza się wolniej. |
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |9 Lut 2011|, 2011 16:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 16:24
|
|
|
Kolego:
1. Nastawnik na pompie
2. Elektryka
i tyle |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
radekgora
SMI 5M57
Auto: '95 2.5 TD VM kombi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Lip 2010 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 18:34
|
|
|
a moze ma problem podobny do mojego że mu na turbinie nie ma turbodoładowania tylko pełny obieg i powietrze ciśnie non stop chodzi mi o ten wichajster(nie pamiętam jak sie to nazywa) co otwiera przepływ na turbo jak sie rozkręci turbina i możliwe że wtrysk z regulacją iglicy nie działa prawidłowo |
_________________ jest Peugeot Boxer 2,2 hdi 2002
jest Renault Master 2,8 DTI 2001
jest Ford Scorpio kombi 2,5 TD 1995
jest Ford Galaxy 2,0 lpg 1997 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 18:41
|
|
|
radekgora napisał/a: | chodzi mi o ten wichajster(nie pamiętam jak sie to nazywa) | WasteGate |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
radekgora
SMI 5M57
Auto: '95 2.5 TD VM kombi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Lip 2010 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 18:42
|
|
|
no dokładnie dzięki Struna |
_________________ jest Peugeot Boxer 2,2 hdi 2002
jest Renault Master 2,8 DTI 2001
jest Ford Scorpio kombi 2,5 TD 1995
jest Ford Galaxy 2,0 lpg 1997 |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 19:06
|
|
|
brontozaur napisał/a: | Kolego:
1. Nastawnik na pompie
2. Elektryka
i tyle |
Masz na myśli że tylko to może być przyczyną czy to + te co ja podałem ?
Mógłbyś trochę dokładniej to opisać, elektryka tzn wiązka silnika i co jeszcze ?
PS. Przydało by się na tydzień odstawić scorpia do tego warsztatu http://www.bosch-adamczyk.pl/ lub znawcy silnika VM niech porobi wszystko co trzeba i by jeździł jak marzenie... |
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |9 Lut 2011|, 2011 19:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 19:35
|
|
|
Już było pisane kilka razy
Wyeliminuj jeden niepewny element abyś mógł w 100% powiedzieć że on na pewno nie psuje auta.
Zacznij od elektryki (wiązka silnika, podłużnica) bo widać że masz duże problemy z tym autem, a z doświadczenia wiem że VMem jest wymagający.
Podjedź do jakiegoś fachowca od pomp żeby ci nastawnik sprawdził, on jest bardzo zbliżony do tych z TDSów w BMW i Omegach, ja zmieniłem i auto odżyło, dodam że ten nastawnik to najbardziej awaryjny element w tych pompach, poczytaj na forum BMW. Tylko sam się za to nie bierz bo na 110% popsujesz.
Piszesz że auto nie ciągnie i jeździ wolno - napiszę jeszcze raz jeździsz w trybie awaryjnym
Nie kombinuj z turbo burbo bo nie wiesz czy pompuje jak jeździsz w trybie awaryjnym. Najpierw go dobrze odpal a potem powiesz czy turbina nie ciągnie.
Wężyki łączące pompę z wtryskiwaczem - o co chodzi?
Przepływka w VMekach - czy jest czy jej nie ma auto jeździ tak samo - przerabiałem to na 12 sposobów.
Nie mam pojęcia jak ty jeździsz że ci auto spala 6-7 litrów (nawet w trasie) mi nigdy się nie udało zejść poniżej 8. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
radekgora
SMI 5M57
Auto: '95 2.5 TD VM kombi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Lip 2010 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 19:43
|
|
|
brontozaur, wiem że dużo przeszedłeś z Vm-em i masz racje
jak jeździ?bardzo wolno i ekonomicznie jak kiedyś pisał wczesniej i duzo na luzie |
_________________ jest Peugeot Boxer 2,2 hdi 2002
jest Renault Master 2,8 DTI 2001
jest Ford Scorpio kombi 2,5 TD 1995
jest Ford Galaxy 2,0 lpg 1997 |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 20:22
|
|
|
Scorpio albo sie zawstydził że mu taki temat zrobiłem albo wystraszył się że go sprzedam tzn: przed chwilą byłem się przejechać, o dziwo ciągnął ładnie na wszystkich biegach i w każdej sytuacji - co najlepsze, po przedostatniej jeździe już z przyzwyczajenia zrobiłem tak : http://img708.imageshack.us/i/eeeeesukces.jpg/ ( wyleciało troche powietrza ).
Musze sprawdzić czy to było krótkotrwałe polepszenie się, czy wcześniej było średnio-krótkotrwałe pogorszenie się, a teraz wróciło do normy.
Ok, jak znajdę odpowiednią osobę to dam ten nastawnik do sprawdzenia.
Co do trybu awaryjnego no to pisałeś mi już o nim nie raz Z tym że myślałem że jest to wyeliminowane po tym jak zrobiłem regeneracje małej skrzynki i reset kompa. No i jak z nim w końcu jest, niby na awaryjnym tylko 120 jedzie i nie kręci wyżej niż np 2200obr/min, a mi jedzie niemal tyle co zawsze ( ok 190-210 ) z tym że wolniej się rozpędza.
Szkoda że tak daleko mieszkaszbrontozaur, i nie możesz się przejechać, bo może dla mnie słabo jechać i przyśpieszać, a inny powie że wszystko jak najbardziej ok... .
Bo niby problemy duże, może tylko dla mnie a inny by wsiadł i powiedział że wszystko ok i by jeździł, tym bardziej że te najgorsze sytuacje że jechał tylko 120km/h były tylko 2, teraz jest dobrze ale brakuję, a raczej kilka godzin temu brakowało tego małego wgniecenia w fotel przy przyśpieszaniu.
Jeśli znowu się pogorszy będę pokolei eliminować każdą rzecz aż mam nadzieje dojdę do odpowiedniej, dzięki za pomoc |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 20:22
|
|
|
radekgora napisał/a: | a moze ma problem podobny do mojego że mu na turbinie nie ma turbodoładowania tylko pełny obieg i powietrze ciśnie non stop chodzi mi o ten wichajster(nie pamiętam jak sie to nazywa) co otwiera przepływ na turbo jak sie rozkręci turbina i możliwe że wtrysk z regulacją iglicy nie działa prawidłowo | Mozecie mnie oswiecic o co w tym chodzi?Jaki pelny obieg?co to za ciekawostka i to w VMie?Jak to sie ma do dzialania wspomnianego przez Strune wastegate? |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 20:25
|
|
|
Radek nieco nietrafnie opisał działanie układu z WG |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 20:32
|
|
|
Ale to wlasnie jest istota sprawy.Jak moze sie wastegate zapiec w stanie bypass?Dzialanie tego systemu jest tak chwilowe,ze nie dalbym zlamanego grosza na taka opcje.70proc pracy turbosprezarki jest w pozycji fullflow.Inna sprawa,ze bywa rozszczelnienie zaworu bypass ale to w dieslach wielka rzadkosc.W benzynie co innego. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 20:35
|
|
|
u Radka był zacięty właśnie w pozycji nieco uchylonej. Coś tam dmuchało, ale mizernie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |