$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - VM się zapowietrza - nie działa turbo
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
VM się zapowietrza - nie działa turbo
Autor Wiadomość
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |16 Paź 2010|, 2010 20:32   

nie tylko
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |17 Paź 2010|, 2010 11:15   

Mea Culpa (czy jakoś tak)
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 16:20   

A to dziwne, co chwile jest ten problem ale za kazdym razem przez coś innego tzn. za 1 i 2 razem w pełni pomogło wypuszczenie kilku pęcherzyków powietrza z pompy. Potem pierw ubyło mocy a potem dostał mocy gdy było zwarcie w małej skrzynce bezpieczników. Zregenerowałem skrzynke - niby wszystko ok, ale jednak to nie to, a ze mi zawsze coś niepasuje to teraz wytrzymać nie moge.
Poczytałem troche tematy w DIESLE żeby wiedzieć co to mniej więcej jest, bo Sławek zamiast powiedziec co to moze być to tylko krzyczal o tym ze nie moze sie nic naprawić poprzez odpowietrzenie... .

Wydaję mi się że jakby mieszanka jest zbyt uboga, nie ma tylu spalin i takiej predkości by dobrze rozkręcić turbine ( słychać ją, ale jak kiedyś chodziła proporcjonalnie do zwiększania ilości gazu i obrotów - głośniej, tak teraz prawie cały czas słychać jeden dzwięk, jakby kręciła się tylko do. np. 100tyś obr. ) No i objawy podobne tzn. im wyższy bieg tym mniej mocy, wolniej wchodzi na obroty i gorzej turbo działa - jakby paliwa nie było tyle co potrzeba.
Zacząłem szukać od najdrobniejszych rzeczy bo najczęściej przez to są jakieś awarie ( przynajmniej u mnie ) i będę starał sie pokolei sprawdzać wszystkie rzeczy aż będzie ok.

0. Słabej jakości paliwo mogło by aż tak wpłynąć na pracę a raczej spadek mocy/ zubożenie mieszanki ?
1. Wężyki od paliwa, łączące wtryski itp, ponoć u niektórych to pomagało.
2. Podgrzewacz paliwa, raczej nikt go nie wyjmował w mojej VM, poza tym ze moze dostarczac powietrze może jakoś negatywnie wpłynąć ?
3. Membrana, ponoć u niektórych to pomagało i niby odpowiada właśnie za to czego nie mam, czyli dostarczanie paliwa gdy turbo już sie rozkręci, jak ją sprawdzić w elektrycznej pompie ?
4. Przepływomierz, u niektórych też ponoć on zabierał moc, ale u mnie wygląda ok i wątpie żeby on coś psuł
5. Wtryski, za kilka dni je sprawdzę, może tak jak u kolegi Radka dają za mało paliwa ?
6. W ostateczności trzeba będzie sprawdzić turbo - suche, mało używane :D , i dbałem o nie więc raczej z turbem jest wszystko ok.

Coś szczególnego byście obstawiali ? a może jeszcze co innego ?
Dodam że scorpio odpala zawsze bez najmniejszego problemu, nie kopci ( ew. czasem troche na biało/szaro ), nigdy nie kopcił na czarno, spalanie w trasie bardzo małe 6,5-7l/100km, w mieście koło 10 jak nie więcej, na pierwszych 3 biegach szybko przyśpiesza i czuć przyśpieszenie gdy turbo się załączy, na 4 biegu już mniej ale dalej czuć, przyśpiesza do okolo 140 dość szybko ale na 5 biegu już gorzej, nie czuć różnicy przy obrotach gdzie powinno się załączyć turbo dodać mocy, i rozpędza się wolniej.
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |9 Lut 2011|, 2011 16:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 16:24   

Kolego:
1. Nastawnik na pompie
2. Elektryka
i tyle
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
radekgora 
SMI 5M57



Auto: '95 2.5 TD VM kombi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lip 2010
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 18:34   

a moze ma problem podobny do mojego że mu na turbinie nie ma turbodoładowania tylko pełny obieg i powietrze ciśnie non stop chodzi mi o ten wichajster(nie pamiętam jak sie to nazywa) co otwiera przepływ na turbo jak sie rozkręci turbina i możliwe że wtrysk z regulacją iglicy nie działa prawidłowo
_________________
jest Peugeot Boxer 2,2 hdi 2002
jest Renault Master 2,8 DTI 2001
jest Ford Scorpio kombi 2,5 TD 1995
jest Ford Galaxy 2,0 lpg 1997
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 18:41   

radekgora napisał/a:
chodzi mi o ten wichajster(nie pamiętam jak sie to nazywa)
WasteGate
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
radekgora 
SMI 5M57



Auto: '95 2.5 TD VM kombi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lip 2010
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 18:42   

no dokładnie :P dzięki Struna
_________________
jest Peugeot Boxer 2,2 hdi 2002
jest Renault Master 2,8 DTI 2001
jest Ford Scorpio kombi 2,5 TD 1995
jest Ford Galaxy 2,0 lpg 1997
 
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 19:06   

brontozaur napisał/a:
Kolego:
1. Nastawnik na pompie
2. Elektryka
i tyle


Masz na myśli że tylko to może być przyczyną czy to + te co ja podałem ?

Mógłbyś trochę dokładniej to opisać, elektryka tzn wiązka silnika i co jeszcze ?


PS. Przydało by się na tydzień odstawić scorpia do tego warsztatu http://www.bosch-adamczyk.pl/ lub znawcy silnika VM niech porobi wszystko co trzeba i by jeździł jak marzenie... :-d
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |9 Lut 2011|, 2011 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 19:35   

Już było pisane kilka razy
Wyeliminuj jeden niepewny element abyś mógł w 100% powiedzieć że on na pewno nie psuje auta.
Zacznij od elektryki (wiązka silnika, podłużnica) bo widać że masz duże problemy z tym autem, a z doświadczenia wiem że VMem jest wymagający.
Podjedź do jakiegoś fachowca od pomp żeby ci nastawnik sprawdził, on jest bardzo zbliżony do tych z TDSów w BMW i Omegach, ja zmieniłem i auto odżyło, dodam że ten nastawnik to najbardziej awaryjny element w tych pompach, poczytaj na forum BMW. Tylko sam się za to nie bierz bo na 110% popsujesz.
Piszesz że auto nie ciągnie i jeździ wolno - napiszę jeszcze raz jeździsz w trybie awaryjnym
Nie kombinuj z turbo burbo bo nie wiesz czy pompuje jak jeździsz w trybie awaryjnym. Najpierw go dobrze odpal a potem powiesz czy turbina nie ciągnie.
Wężyki łączące pompę z wtryskiwaczem - o co chodzi?
Przepływka w VMekach - czy jest czy jej nie ma auto jeździ tak samo - przerabiałem to na 12 sposobów.
Nie mam pojęcia jak ty jeździsz że ci auto spala 6-7 litrów (nawet w trasie) mi nigdy się nie udało zejść poniżej 8.
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
radekgora 
SMI 5M57



Auto: '95 2.5 TD VM kombi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lip 2010
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 19:43   

brontozaur, wiem że dużo przeszedłeś z Vm-em i masz racje
jak jeździ?bardzo wolno i ekonomicznie jak kiedyś pisał wczesniej i duzo na luzie :P
_________________
jest Peugeot Boxer 2,2 hdi 2002
jest Renault Master 2,8 DTI 2001
jest Ford Scorpio kombi 2,5 TD 1995
jest Ford Galaxy 2,0 lpg 1997
 
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 20:22   

Scorpio albo sie zawstydził że mu taki temat zrobiłem albo wystraszył się że go sprzedam tzn: przed chwilą byłem się przejechać, o dziwo ciągnął ładnie na wszystkich biegach i w każdej sytuacji :-d - co najlepsze, po przedostatniej jeździe już z przyzwyczajenia zrobiłem tak : http://img708.imageshack.us/i/eeeeesukces.jpg/ ( wyleciało troche powietrza ).
Musze sprawdzić czy to było krótkotrwałe polepszenie się, czy wcześniej było średnio-krótkotrwałe pogorszenie się, a teraz wróciło do normy.

Ok, jak znajdę odpowiednią osobę to dam ten nastawnik do sprawdzenia.
Co do trybu awaryjnego no to pisałeś mi już o nim nie raz :P Z tym że myślałem że jest to wyeliminowane po tym jak zrobiłem regeneracje małej skrzynki i reset kompa. No i jak z nim w końcu jest, niby na awaryjnym tylko 120 jedzie i nie kręci wyżej niż np 2200obr/min, a mi jedzie niemal tyle co zawsze ( ok 190-210 ) z tym że wolniej się rozpędza.
Szkoda że tak daleko mieszkaszbrontozaur, i nie możesz się przejechać, bo może dla mnie słabo jechać i przyśpieszać, a inny powie że wszystko jak najbardziej ok... .
Bo niby problemy duże, może tylko dla mnie a inny by wsiadł i powiedział że wszystko ok i by jeździł, tym bardziej że te najgorsze sytuacje że jechał tylko 120km/h były tylko 2, teraz jest dobrze ale brakuję, a raczej kilka godzin temu brakowało tego małego wgniecenia w fotel przy przyśpieszaniu.

Jeśli znowu się pogorszy będę pokolei eliminować każdą rzecz aż mam nadzieje dojdę do odpowiedniej, dzięki za pomoc ;)
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 20:22   

radekgora napisał/a:
a moze ma problem podobny do mojego że mu na turbinie nie ma turbodoładowania tylko pełny obieg i powietrze ciśnie non stop chodzi mi o ten wichajster(nie pamiętam jak sie to nazywa) co otwiera przepływ na turbo jak sie rozkręci turbina i możliwe że wtrysk z regulacją iglicy nie działa prawidłowo
Mozecie mnie oswiecic o co w tym chodzi?Jaki pelny obieg?co to za ciekawostka i to w VMie?Jak to sie ma do dzialania wspomnianego przez Strune wastegate?
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 20:25   

Radek nieco nietrafnie opisał działanie układu z WG :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 20:32   

Ale to wlasnie jest istota sprawy.Jak moze sie wastegate zapiec w stanie bypass?Dzialanie tego systemu jest tak chwilowe,ze nie dalbym zlamanego grosza na taka opcje.70proc pracy turbosprezarki jest w pozycji fullflow.Inna sprawa,ze bywa rozszczelnienie zaworu bypass ale to w dieslach wielka rzadkosc.W benzynie co innego.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Lut 2011|, 2011 20:35   

u Radka był zacięty właśnie w pozycji nieco uchylonej. Coś tam dmuchało, ale mizernie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group